• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • tigerlily
    valborg skrev 2011-04-01 09:12:50 följande:
    Inte för att låta som en kinkig tjej, men kan vi flytta choklad och kakdisskutionerna till en egen tråd 
    Fast det här inlägget var ju markerat med en , så det kanske inte var så allvarligt menat?

För övrigt håller jag absolut med om att kakor och choklad är livsviktiga klänningsdetaljer. Om man äter för många påverkar det definitivt passformen! Har jag hört i alla fall...
  • Skumboll
    tigerlily skrev 2011-04-01 09:39:28 följande:
    Fast det här inlägget var ju markerat med en , så det kanske inte var så allvarligt menat?

För övrigt håller jag absolut med om att kakor och choklad är livsviktiga klänningsdetaljer. Om man äter för många påverkar det definitivt passformen! Har jag hört i alla fall...
    Fast om man inte menade allvar, varför skriver man då så?

Du har helt rätt - ännu en koppling mellan kakor och klänningar!  
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-04-01 09:38:09 följande:
    Haha, jag vet! Kanske skulle starta en bara för att....
    Jag vet, dethär ska ju vara en rolig tråd!
    Ja faktiskt ingen dum idé haha jag lovar kommer skriva i den tråden Skrattande
    Det här är en ROLIG tråd, tror det är väldigt svårt att få en tråd levande genom att bara prata om kinaklänningar eftersom leveranstiderna är ganska långa då dör tråden mellan varven, Men jag kan ha fel :) Men vi hade ju diskussionen uppe för bara några veckor sedan så det är uppenbarligen ett störande moment. Men som DD (darling daisy är det ok att skriva DD?) sa då måste ju flera skriva för att hålla liv i tråden.
  • Darling Daisy
    tigerlily skrev 2011-04-01 09:39:28 följande:
    Precis!  Och med tanke på hur många här i tråden som har skickat in sina mått och nu nojjar över om det blev rätt eller fel och om man hinner gå ner de där kilona som man trodde när man skickade in måtten eller om det blev fel i konverteringen från cm till tum osv osv  så är väl det väääldans aktuellt att diskutera kakor.

Jag gillar i alla fall att diskutera kakor - det är ju enda sättet jag får umgås med kakor över huvud taget nu!!
    (japp, jag drog av en del cm på mina klänningsmått och är nervös för det nu!!!)
  • Darling Daisy

DD eller Daisy är helt ok, det är ju liksom bara ett ytterligare nick på nicket!!

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 09:43:47 följande:
    Ja faktiskt ingen dum idé haha jag lovar kommer skriva i den tråden Skrattande
    Det här är en ROLIG tråd, tror det är väldigt svårt att få en tråd levande genom att bara prata om kinaklänningar eftersom leveranstiderna är ganska långa då dör tråden mellan varven, Men jag kan ha fel :) Men vi hade ju diskussionen uppe för bara några veckor sedan så det är uppenbarligen ett störande moment. Men som DD (darling daisy är det ok att skriva DD?) sa då måste ju flera skriva för att hålla liv i tråden.
    Jamen precis! Ju mer liv det är i tråden, ju snabbare svar får ju även nya besökare svar!
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-04-01 09:46:54 följande:
    DD eller Daisy är helt ok, det är ju liksom bara ett ytterligare nick på nicket!!
    Tyckte det kändes lite coolt sådär Cool
  • Sommarbrud

Haha det roligaste måste ju vara, att vi kan få en diskussion om att vi inte ska prata OT bli just super OT!!!

• Junibruden
    1700tal skrev 2011-03-31 15:00:49 följande:
    Kolla in det här som exempel. Den vänstra tygbiten är det riktigt ljusa rosa brudtyget (som ivory fast åt rosa istället för åt gult) som heter nr 91 i color charten.

Men uuups, om ens beställda klänning råkar vara i taft, då får den färg som tygbit nr 2!! Ehum... Alla dessa fyra är alltså färg nr 91 men (från vänster) i satin, taft, elastic satin och chiffong..Förvånad

Hej, fick du också hem provbitar på satin 32 och motsvarigheten i taft (var det månne taft nr 64??)?

Efter alla dina skrivelser om sidentaft och riktigt taft blev jag så überorolig för att min klänning kommer att vara helt fel... den blir ju i taft och jag borde säkert ha bett om att få den i sidentaft.
    Tänk om det blir helt fel nu!!
    Nej nej nej nej!! borde sluta läsa den här tråden tills jag fått hem min klänning (som borde vara färdig inom två veckor), för ni gör mej bara nervösare och oroligare Tungan ute
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 09:51:04 följande:
    Haha det roligaste måste ju vara, att vi kan få en diskussion om att vi inte ska prata OT bli just super OT!!!
    Hahaha! Jag dör!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden