• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-03-31 22:24:54 följande:

Ja det var ju en annan femma!!

Jag trodde du menade de små på my heart, f,låt Skäms

Nä alltså, jag menade de små vita! Men jag hittade stora vita också, bara det att dom såg inte så fina ut.... 
  • Fröken Söt
    Skumboll skrev 2011-03-31 22:19:02 följande:
    Vad ska du beställa för klänning?

Jag har ingen egen erfarenhet eftersom jag inte fått hem mina klänningar än men jag frågade 1700tal tidigare om sådan knäppning i ryggen men hon tyckte inte att det behövdes, klänningarna var så stadiga ändå! 
    Risken är ju, om milly inte är så bra på just det, att klänningen inte sitter snyggt sedan. Förmodligen kan du ta bort det utan problem, de bör väl vara fastsydda i någon sidosöm.
    Det blir en Blue by Enzoani, modell Anchorage. Jag har inte sett den i verkligheten, så blir den inte exakt så gör det ingenting.
    En av de saker jag gillade med Enzoani-klänningarna var just den inbyggda korsetten, klänningen satt som ett smäck även om den inte gick att stänga i ryggen. Plus att jag såg mindre ut, eftersom det gav en underbar figur. Jag är modell större, vilket faktiskt är bra när det gäller att forma kroppen med korsett. Flört Men utan korsett blir det kroppsform tunna...
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-03-31 22:26:00 följande:
    Nä alltså, jag menade de små vita! Men jag hittade stora vita också, bara det att dom såg inte så fina ut.... 
    Okej nu är jag med
  • CiaLia

Hej hej!
    Efter mycket velande fram och tillbaka har jag nu äntligen bestämt mig för att låta denna klänning sys upp till mig. Gillar inte volanger och sk tårtbakelseklänningar men tyckte att denna var stilren men ändå lite piffig. 

Men nu behöver jag er hjälp alla Kina-klänningserfarna, tror ni Milly Bridal eller Landy Bridal är bäst för att sy upp denna klänning? Eller har ni något förslag på ett annat bra företag?
    Jag har mailat båda , ingen större skillnad prismässigt ( 300 och 329 dollar vill dom ha) men frågan är vilket av företagen som kan sy denna typen av klänningar på bästa sätt?

Ni får gärna säga vad ni tycker om klänningen också såklart 

• Minuz

Helt underbart vacker, gillade blommorna......

• Miceme

Jättefin klänning och jag tyckte färgen på den var väldigt fin också!
    Jag är jättenöjd med min klänning från Landy och de som beställt därifrån verkar nöjda.
    Men Milly har ju jättefina recensioner också.
    Så jag vågar inte säga vilka som skulle göra den bäst.
    Men skulle nog tippa på att det inte spelar någon roll vilka du väljer.

• Minuz

Jag har just nu kontakt med Milly för att de ev ska sy upp en klänning till mig.......
    Och de svarar väldigt snabbt på mail och är kanontrevliga!

• Sommarbrud
    CiaLia skrev 2011-03-31 23:11:09 följande:
    Hej hej!
    Efter mycket velande fram och tillbaka har jag nu äntligen bestämt mig för att låta denna klänning sys upp till mig. Gillar inte volanger och sk tårtbakelseklänningar men tyckte att denna var stilren men ändå lite piffig. 

Men nu behöver jag er hjälp alla Kina-klänningserfarna, tror ni Milly Bridal eller Landy Bridal är bäst för att sy upp denna klänning? Eller har ni något förslag på ett annat bra företag?
    Jag har mailat båda , ingen större skillnad prismässigt ( 300 och 329 dollar vill dom ha) men frågan är vilket av företagen som kan sy denna typen av klänningar på bästa sätt?

Väldigt fin klänning, jag skulle satsa på Milly för därifrån får du se bilder på en testklänning och då kan du ju ändra lite om det har blivit ngt fel:) Men har hört att de kan ta lit tid på sig så du har några extra dagar att räkna med..
  • Skumboll
    CiaLia skrev 2011-03-31 23:11:09 följande:
    Hej hej!

Vilken fin klänningdu valt!
    Vilket företag du väljer är nog hugget som stucket. Bägge har bra recensioner! 
    Landy har lite kortare leveranstid än Milly, å andra sidan gör milly en testklänning du får godkänna innan de börjar med den riktiga klänningen. 
  • Skumboll
    Fröken Söt skrev 2011-03-31 22:28:47 följande:
    Det blir en Blue by Enzoani, modell Anchorage. Jag har inte sett den i verkligheten, så blir den inte exakt så gör det ingenting.
    En av de saker jag gillade med Enzoani-klänningarna var just den inbyggda korsetten, klänningen satt som ett smäck även om den inte gick att stänga i ryggen. Plus att jag såg mindre ut, eftersom det gav en underbar figur. Jag är modell större, vilket faktiskt är bra när det gäller att forma kroppen med korsett. Flört Men utan korsett blir det kroppsform tunna...
    Var tvungen att googla - vacker klänning!
    Låt milly sy dit en inbyggd korsett dy, blir det inte hundra kanske det går att justera hos sömmerska sedan. I värsta fall får man väl ta bort den. 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden