• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jkbr
    1700tal skrev 2011-03-31 15:25:51 följande:
    Just det, positiva tankar! Och den kan inte inte passa... Och sensationell är den - det enda folk kommer minnas är "wow"! Du kommer vara skitsnygg!

Mmm, tycker faktiskt det är konstigt. Tycker champagnenyanserna är riktigt lyxiga i siden.. Förstår inte problemet faktiskt... Men men, sidentaften i ivory är faktiskt så mörk att den är väldigt lik light champagne. Men gräddig och krämig i färgen, ååhh... Inte ett dugg aprikosig eller beige... Är lite såld på sidentygerna som ni märker!
    du som vet så mycket :) vet du om det är stor skillnad på silke chiffon och polyesterchiffon? den kommer ju ligga utan på satin vad jag förstår och jag vet inte om jag har lust att lägga massa extra pengar på fint tyg om det inte är så stor skillnad? 
  • tigerlily
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 15:32:11 följande:
    Nej det är inte samma kompis :/ Hon hade provat en massa o såg bred ut i de och hon är mindre än mig AHHHHH
    Vet du vad, alla är olika och det är inte alls säkert att det som passar dig ser bra ut på henne och tvärtom.

Jag är rätt lagom tjock och trodde absolut inte att jag skulle passa i en klänning med stor kjol, men det var precis vad jag gjorde! Inga andra klänningar var alls lika smickrande, så det blev en med stor kjol till slut, till min stora förvåning.

Vänta tills du har fått hem den och provat den, den kommer säkert att se helt fantastisk ut på dig!
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-03-31 15:43:37 följande:
    Det är nog en riktigt bra storlek! Det är inte läge att tveka!!! Skrattande
    Måste nog konferera lite med gubben först....
    1700tal skrev 2011-03-31 15:42:51 följande:
    Precis! Om alla hade samma stil och passade i samma sak skulle det ju bara finnas 1 brudklänning att välja mellan...
    Det vore ju jäkligt enkelt visserligen....
  • Sommarbrud
    tigerlily skrev 2011-03-31 15:45:15 följande:
    Vet du vad, alla är olika och det är inte alls säkert att det som passar dig ser bra ut på henne och tvärtom.

Jag är rätt lagom tjock och trodde absolut inte att jag skulle passa i en klänning med stor kjol, men det var precis vad jag gjorde! Inga andra klänningar var alls lika smickrande, så det blev en med stor kjol till slut, till min stora förvåning.

Vänta tills du har fått hem den och provat den, den kommer säkert att se helt fantastisk ut på dig!
    åhh vad skönt o höraGlad ja jag ska vara positiv!!!
  • 1700tal
    jkbr skrev 2011-03-31 15:44:12 följande:
    du som vet så mycket :) vet du om det är stor skillnad på silke chiffon och polyesterchiffon? den kommer ju ligga utan på satin vad jag förstår och jag vet inte om jag har lust att lägga massa extra pengar på fint tyg om det inte är så stor skillnad? 
    Tycker faktiskt det är mkt marginell skillnad på de två. Mkt mindre skillnad än vad jag trodde det skulle vara. Sidenchiffongen är grövre, dock inte grövre maskad eller glesare utan är lite strävare. Känns mer vintage, äldre och rustikare ut. De SER väldigt lika ut men när man känner på dem så är polyestern mkt mer "slinkig" och glidig (gud, vilka beskrivningar! ) och sidenet är strävare... Typ... Sen är sidenchiffongen lite mörkare än polyestern (i ivory). Ska ta bild på dem bredvid varann, hur mkt det nu hjälper... One moment please!
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-03-31 15:47:13 följande:
    Måste nog konferera lite med gubben först....
    1700tal skrev 2011-03-31 15:42:51 följande:
    Precis! Om alla hade samma stil och passade i samma sak skulle det ju bara finnas 1 brudklänning att välja mellan...
    Ja just det såna finns det ju med Cool
    Det glömmer jag allt för ofta!

Måste inflika med anledningen av diskussionen om tjock bred och marängig!
    Jag har ett tvillingpar en pojke och en flicka, pojken är som ett streck och flickan mer knubbig. För inte så längesedan när vi bytte om allesammans så drog pojken in magen och sa titta så smal jag är.
    Flickan spände sin lilla knubbiga mage klappade den och sa: Så här smal är jag!

Det tycker jag är ett så härligt tanke sätt, så nu säger jag varje morgon framför spegeln att; jaha idag är jag så här smal! (håller på att gå ner ivikt så att jag blir ju lite smalare varje dag)
     Känner att jag startar dagen på ett riktigt positivt sätt!
  • Skumboll

Men ärligt tjejer, känns det okej att ha guldhjärtan i boxarna? Tänk om jag är lite snål nu bara när jag inte vill betala nästan 3000 pix för macaroner.... 

• Skumboll
    Miceme skrev 2011-03-31 15:58:53 följande:
    Ja just det såna finns det ju med Cool
    Det glömmer jag allt för ofta!

Måste inflika med anledningen av diskussionen om tjock bred och marängig!
    Jag har ett tvillingpar en pojke och en flicka, pojken är som ett streck och flickan mer knubbig. För inte så längesedan när vi bytte om allesammans så drog pojken in magen och sa titta så smal jag är.
    Flickan spände sin lilla knubbiga mage klappade den och sa: Så här smal är jag!

Det tycker jag är ett så härligt tanke sätt, så nu säger jag varje morgon framför spegeln att; jaha idag är jag så här smal! (håller på att gå ner ivikt så att jag blir ju lite smalare varje dag)
     Känner att jag startar dagen på ett riktigt positivt sätt!
    Ja, tyvärr finns det ju en gubbe med i bilden också. Inte för att han brukar bry sig, han säger allt som oftast "köp" innan jag ens hunnit berätta klart. 

Tänk om man kunde se allt som barn gör, livet vore så enkelt då!
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-03-31 15:59:23 följande:
    Men ärligt tjejer, känns det okej att ha guldhjärtan i boxarna? Tänk om jag är lite snål nu bara när jag inte vill betala nästan 3000 pix för macaroner.... 
    Jag tyker att det känns helt okej eftersom de är något större.
    Jag skulle dock ha svårt att ändra mig när jag väl bestämt mig för en sak.
  • Miceme

med helt okej menar jag mer än okej!
    Det lät lite träligt med helt okej såg jag

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden