• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

Tyllen var jag också nyfiken på 1700-tal! Hela min andra klänning kommer ju vara i tyll och jag är liiiite rädd att det ser och känns lite billigt. 

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-31 13:20:05 följande:
    Åh vad kul! Vilka typer av tyger har du fått prov på?
    Hm, nu ska vi se. Om nån vill se bild eller ha närmre beskrivning på dem, säg till. Han ta bild och lägga in om nån vill se skillnader mellan nyanser osv. Alla prover är minst 30x30 cm så man ser rätt bra.

Silk satin - ivory
    Silk taffeta - ivory
    Silk organza - ivory
    Satin - light champagne
    Silk lining (fodertyg) - ivory, nr 91 (den ljust rosa)
    Elastic satin - light champagne (mkt mörkare än vanlig satin), nr 91 (den ljust rosa som dock är grällt grisrosa/orange), vit, ivory
    Charmause satin - ivory
    Taffeta - nr 91 (ljust rosa, men är INTE ljust rosa utan mörkt grisrosa), light champagne, vit, ivory
    Chiffong - nr 91 (trad bebisrosa), vit, ivory, light champagne
    Silk chiffong - ivory
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 13:38:19 följande:
    Hm, nu ska vi se. Om nån vill se bild eller ha närmre beskrivning på dem, säg till. Han ta bild och lägga in om nån vill se skillnader mellan nyanser osv. Alla prover är minst 30x30 cm så man ser rätt bra.

Silk satin - ivory
    Silk taffeta - ivory
    Silk organza - ivory
    Satin - light champagne
    Silk lining (fodertyg) - ivory, nr 91 (den ljust rosa)
    Elastic satin - light champagne (mkt mörkare än vanlig satin), nr 91 (den ljust rosa som dock är grällt grisrosa/orange), vit, ivory
    Charmause satin - ivory
    Taffeta - nr 91 (ljust rosa, men är INTE ljust rosa utan mörkt grisrosa), light champagne, vit, ivory
    Chiffong - nr 91 (trad bebisrosa), vit, ivory, light champagne
    Silk chiffong - ivory
    Jag vill se bild på elastic satin i ivory och chiffong i ivory. Please?
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-03-31 13:15:59 följande:
    Hjärtana ska jag kika närmre på! De fyrkantiga gör sig nog inte så bra i de askar jag har. 

Macaronerna skulle vara i guld i sådana fall, eventuellt en rosa och en guld. 
    http://viewitem.eim.ebay.se/100-GOLD-CHOCOLATE-HEARTS-RETRO-CANDY-WEDDING-FAVOURS/320557327912/item
    Här fanns dem på ebay.

Var det dem du la upp en bild på igår tyckte dem var så himla fina.
    Jag smakade på macaroner första gången i söndags på min systersons dop.
    Kan inte annat än att hålla med de smälter verkligen.

Men en choklad bit kan också vara himla gott efter maten, det är lit elagom sött.
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-03-31 13:43:10 följande:
    viewitem.eim.ebay.se/100-GOLD-CHOCOLATE-HEART...
    Här fanns dem på ebay.

Var det dem du la upp en bild på igår tyckte dem var så himla fina.
    Jag smakade på macaroner första gången i söndags på min systersons dop.
    Kan inte annat än att hålla med de smälter verkligen.

Men en choklad bit kan också vara himla gott efter maten, det är lit elagom sött.
    Tack vad du är snäll som letar! Jag undrar bara hur stora de är.... Obestämd

Den bilden jag la in igår var de macaroner jag gjort själv. Har inte hittat några guld-macaroner när jag googlat tyvärr. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-31 13:40:11 följande:
    Jag vill se bild på elastic satin i ivory och chiffong i ivory. Please?
    One moment please... Tycker nog att just chiffongen är det tyg det är minst skillnad mellan siden och polyester. Jag skulle inte gissa att sidenchiffongen är i 100% siden varken av att titta eller känna på det. Sidenchiffongen är grövre liksom men det är allt.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 13:58:21 följande:
    One moment please... Tycker nog att just chiffongen är det tyg det är minst skillnad mellan siden och polyester. Jag skulle inte gissa att sidenchiffongen är i 100% siden varken av att titta eller känna på det. Sidenchiffongen är grövre liksom men det är allt.
    Låter lovande!
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-03-31 13:46:52 följande:
    Tack vad du är snäll som letar! Jag undrar bara hur stora de är.... Obestämd

Den bilden jag la in igår var de macaroner jag gjort själv. Har inte hittat några guld-macaroner när jag googlat tyvärr. 
    Jag har precis beställt hem godis till mina boxar också. Och tror att jag får se mig färdig shoppad för idag och då är det ju kul om man kan hjälpa någon annan Glad
    Vad duktig du är på både baka och fota! Det såg så himla gott ut och de var ju perfekt symmetriska!
    Jag tyckte att den färgen var himla fin!
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-03-31 14:07:24 följande:
    Jag har precis beställt hem godis till mina boxar också. Och tror att jag får se mig färdig shoppad för idag och då är det ju kul om man kan hjälpa någon annan Glad
    Vad duktig du är på både baka och fota! Det såg så himla gott ut och de var ju perfekt symmetriska!
    Jag tyckte att den färgen var himla fin!
    Beställde du sådana godisar i guld? 

Jag skickade en fråga till säljaren så får vi se... himla bra pris i vilket fall. 
    Jag mailade till calligraphen för att höra hur många sådana hjärtan man behövde för att fylla en box på 5x5x5 cm, och det behövdes sju tycken. Beställer jag 400 st från den brittiska säljaren på ebay så skulle det gå på 650 kr inkl frakt! Om de nu är lika stora vill säga...

Jag älskar att både baka och fota! Bakar alldeles för mycket, borde dra ner på sånt nu innan bröllopet!
    De jag visade igår var ljusgröna med pepparmintschoklad emellan, sjukt goda om jag får säga det själv.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden