• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Malin24 skrev 2011-04-01 10:47:30 följande:
    Oj oj, efter en visdomstandsoperation är jag nu på väg tillbaka till livet känns det som, en vecka med smärta var det verkligen inte värtRynkar på näsan Missar ju på tok för mycket här också..kommer inte ens ihåg allt jag velat kommentera nu när jag försökt läsa ikapp, men det kommer kanske om ett tagGlad

Är dte ngn av er som beställt klänningar från Milly som inte varit måttbeställda. Jag ska ju beställa näbbklänningar och vet inte om jag ska våga beställa för ålder, jag menar de är ju 4 och 5 år men frågan är om de standarsstorlekarna fungerar..vad tror ni? Ngn som erfarenhet?

Jo nu kom jag på en viktig sak som jag skulle kommentera: Sommarbrud, lyssna inte på någon så länge du gillar klänningen så kommer du se fantastisk ut i den!!
    Åh, vad trist med operation! Hoppas det känns bättre nu i alla fall!

Har du kollat på millys storleksguide?
  • Sommarbrud
    Malin24 skrev 2011-04-01 10:47:30 följande:
    Oj oj, efter en visdomstandsoperation är jag nu på väg tillbaka till livet känns det som, en vecka med smärta var det verkligen inte värtRynkar på näsan Missar ju på tok för mycket här också..kommer inte ens ihåg allt jag velat kommentera nu när jag försökt läsa ikapp, men det kommer kanske om ett tagGlad
    Jobbigt med tanden förresten, hua låter inte kul alls!

Mn kommer ju sakna tråden när man gift sig o klänningen e klar:(
  • Malin24
    Skumboll skrev 2011-04-01 10:54:06 följande:
    Åh, vad trist med operation! Hoppas det känns bättre nu i alla fall!

Har du kollat på millys storleksguide?
    Ah ja nu såg jag att de hade en förklaring på måtten också, trodde att det bara fanns för vuxna storlekar och hittade på åldersmässigt förut..tackGlad
  • Skumboll
    Malin24 skrev 2011-04-01 10:56:59 följande:
    Ah ja nu såg jag att de hade en förklaring på måtten också, trodde att det bara fanns för vuxna storlekar och hittade på åldersmässigt förut..tackGlad
    Va så lite så! Jag vet ju hur det är i andra delar av asien, där brukar de skriva ålder i kläderna men man får alltid köpa flera storlekar större för att det ska passa!
  • 1700tal
    Junibruden skrev 2011-04-01 09:51:40 följande:
    Hej, fick du också hem provbitar på satin 32 och motsvarigheten i taft (var det månne taft nr 64??)?

Efter alla dina skrivelser om sidentaft och riktigt taft blev jag så überorolig för att min klänning kommer att vara helt fel... den blir ju i taft och jag borde säkert ha bett om att få den i sidentaft.
    Tänk om det blir helt fel nu!!
    Nej nej nej nej!! borde sluta läsa den här tråden tills jag fått hem min klänning (som borde vara färdig inom två veckor), för ni gör mej bara nervösare och oroligare Tungan ute
    Men vad hade du beställt nu igen? Var det du som hade en ivory taftklänning med en midjeband i färg 32?
  • Beautiful Disaster

Hej allihop!

Har hittat !MIN! klänning på Milanoo.com,
    någon som har erfarenhet av dom? 

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-04-01 09:58:15 följande:
    Jag har också beställt i vanlig taft och är nu helt uppskrämd!
    Åja, om jag hade beställt i butik så hade det i alla fall varit samma material, sidentaft skulle ha varit för dyrt i Sverige är jag ganska så säker på.
    Nu har jag ju inte kollat vad det skulle kosta att få just min klänning i sidentaft, men eftersom jag är så osäker på hur den kommer att bli så kör jag på konstmaterial.
    Nej men har jag skrämt upp er allihop?

Nej då det är inget fel på polyestertaft, det är bara jag personligen som inte gillar det... Ännu mindre nu när jag har klämt och känt på sidentaften.
    Darling Daisy skrev 2011-04-01 10:10:59 följande:
    Kan nästan se framför mig hur hela honörsbordet tippar när vi sätter oss med våra fantastiska kjolar/underkjolar som vippar upp och kastar omkull borden!!
    Roligaste jag läst på länge!
  • Sommarbrud
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-01 11:26:19 följande:
    Hej allihop!

Har hittat !MIN! klänning på Milanoo.com,
    någon som har erfarenhet av dom? 
    Jag har beställt men får den nog nästa vecka återkommer med resultat. Eller måste du beställa nu kanske.. Finns nog en tråd där folk bara har beställt från milanoo
  • Beautiful Disaster
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 11:28:06 följande:
    Jag har beställt men får den nog nästa vecka återkommer med resultat. Eller måste du beställa nu kanske.. Finns nog en tråd där folk bara har beställt från milanoo
    Bör nog beställa snart för att vara säker på att hinna få den
  • Sommarbrud
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-01 11:29:54 följande:
    Bör nog beställa snart för att vara säker på att hinna få den
    Men kolla kommer inte ihåg vad tråden heter. Men har läst att milanoo har fått lite dåliga omdömen.. verkar väldigt blandat. Hur ser klänningen ut ?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden