• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

Titta vad dött det blev... Samma visa...

• Sassabrassa

Idag kom tärnklänningen. Jättefin, underbar passform och kvalitet. Men färgen är inte alls så mörkröd som på bilden. Varför är det alltid så.
    Nåväl om den inte skulle funka i färg... har inte bestämt mig än. Så får jag ta den själv (inte mig emot) o köpa en ny klänning till min tärna.

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-01 13:46:36 följande:
    Titta vad dött det blev... Samma visa...
    Seså, starta en tråd nu!
  • 1700tal
    Sassabrassa skrev 2011-04-01 13:49:41 följande:

Idag kom tärnklänningen. Jättefin, underbar passform och kvalitet. Men färgen är inte alls så mörkröd som på bilden. Varför är det alltid så.
    Nåväl om den inte skulle funka i färg... har inte bestämt mig än. Så får jag ta den själv (inte mig emot) o köpa en ny klänning till min tärna.

Åh, vad snygg!!
    Skumboll skrev 2011-04-01 13:49:47 följande:
    Seså, starta en tråd nu!
    Mm.
  • Skumboll
    Sassabrassa skrev 2011-04-01 14:05:06 följande:
    Så här är den i färgen IRL.
    Men åh, jag tyckte den var fantastiskt fin i alla fall, trots att inte den röda färgen stämde...
  • Sommarbrud
    Sassabrassa skrev 2011-04-01 14:05:06 följande:

Så här är den i färgen IRL.
    Men den ser ju fin ut? Stämmer den inte med färgtemat? Åhh tråkigt när man räknar med ngt annat. Min kompis beställde en ljusrosa klänning från Milanooo spännande o se vilken nyans den är i :/
  • Sassabrassa
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 14:06:23 följande:
    Men den ser ju fin ut? Stämmer den inte med färgtemat? Åhh tråkigt när man räknar med ngt annat. Min kompis beställde en ljusrosa klänning från Milanooo spännande o se vilken nyans den är i :/
    Jo den funkar nog med färgtemat ändå. jag ska ju ha röda rosor och det gör ju inget om de är lite märkare än min tärnas klänning. Eller?
  • Skumboll
    Sassabrassa skrev 2011-04-01 14:07:06 följande:
    Jo den funkar nog med färgtemat ändå. jag ska ju ha röda rosor och det gör ju inget om de är lite märkare än min tärnas klänning. Eller?
    Nej, det tycker inte jag. Kan till och med tycka att det är fint med olika nyanser av samma färg. Det ser inte för matchat ut då...
  • Sommarbrud
    Sassabrassa skrev 2011-04-01 14:07:06 följande:
    Håller med Skumboll om färgerna :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden