• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    MrsBrud skrev 2011-03-30 11:10:00 följande:
    Hoho, nu sa Bella att de höll på att sy klart klännigen och att den ska skickas på fredag eller lördag..

Vågar man tro på det? Ihhhhh!!!
    Håller tummarna!!
  • Sommarbrud

Här blev det lyxigt värre nu, farfar kom och hämtade W och gick ut på en promenad skönt!!

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-30 11:24:12 följande:
    Mäh!! Skrikandes
    Eller hur!?
    MrsBrud skrev 2011-03-30 11:07:12 följande:
    Nä vad tröttsamt det är. Min klänning skulle vara färdigsydd för en månad sen!
    Vilket datum är det du gifter dig?
    Har för mig att det var samma leveransproblem förra våren? Så det är nog något man får räkna med....
    Det är ingen fara för min del eftersom jag inte gifter mig förrän i augusti. 

• MrsBrud
    Skumboll skrev 2011-03-30 11:26:59 följande:
    Eller hur!?
    MrsBrud skrev 2011-03-30 11:07:12 följande:
    Nä vad tröttsamt det är. Min klänning skulle vara färdigsydd för en månad sen!
    Vilket datum är det du gifter dig?
    Har för mig att det var samma leveransproblem förra våren? Så det är nog något man får räkna med....
    Det är ingen fara för min del eftersom jag inte gifter mig förrän i augusti. 

Ja, jag har läst något om det också. Vi gifter oss 6 augusti så det är ingen fara på taket här heller.
    Men när Bellorna teasar sådär att den snart är färdig blir man ju så besviken när den aldrig dyker upp Glad
  • 1700tal
    MrsBrud skrev 2011-03-30 11:16:29 följande:
    Ja, man vill ju ha lite mer än en vecka liksom. Det ska inhandlas underkläder, skor och eventuellt korrigeras hos skräddaren.

Sen när man väl provar den kanske man får känsla av hår, smink och slöja....

Jag ska till London om två veckor, hade ju varit kul att prova klänningen innan så man kan spana på skor där, men det ska väl mycket till om den kommer innan det!
    För att inte tala om den eventuella aspekten att man faktiskt inte blir nöjd alls och vill ha en ny. Inte lätt att fixa på e vecka!
    MrsBrud skrev 2011-03-30 11:10:00 följande:
    Hoho, nu sa Bella att de höll på att sy klart klännigen och att den ska skickas på fredag eller lördag..

Vågar man tro på det? Ihhhhh!!!
    Tjohoo!!
  • Sommarbrud

1700tal:TUR att du har ett tag kvar till du gifter dig så du verkligen hinner beställa hem klänningar...Flört

• MrsBrud
    1700tal skrev 2011-03-30 11:31:23 följande:
    För att inte tala om den eventuella aspekten att man faktiskt inte blir nöjd alls och vill ha en ny. Inte lätt att fixa på e vecka!
    Hemska tanke!!!
  • jkbr

oj oj det här är spännande,  jag har velat jätte länge om jag ska våga beställa en klänning och ändrat mig vad jag vill ha, har tänkt på det sen i sommar,och nu lite över två månader innan bröllopet har jag beställt .
    hoppas jag hinner få den:)  typiskt att man har för lång tid på sig så blir det ändå i sista minuten. 
    vet någon om det finns chiffon i andra matrial än polyester?  har någon bestält chiffon från milly? är det fint? 

• Skumboll
    jkbr skrev 2011-03-30 11:35:59 följande:
    oj oj det här är spännande,  jag har velat jätte länge om jag ska våga beställa en klänning och ändrat mig vad jag vill ha, har tänkt på det sen i sommar,och nu lite över två månader innan bröllopet har jag beställt .
    hoppas jag hinner få den:)  typiskt att man har för lång tid på sig så blir det ändå i sista minuten. 
    vet någon om det finns chiffon i andra matrial än polyester?  har någon bestält chiffon från milly? är det fint? 
    Sidenchiffong finns ju, men det är dyrare än polyester såklart. 
    Jag har beställt en klänning i chiffong, men den är som sagt inte klar än. 
  • Skumboll

Nu måste vi reda ut en sak.... såg i en annan tråd att det var någon som hade beställt av 
    www.millybridal.co.uk/

Jag har läst någonstans, på ett amerikanskt forum tror jag, men att den sidan inte går till den riktiga Milly? Vet ni något om detta?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden