• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Miceme

Sommarbrud; du kommer verkligen inte att se ut som en galning den är verkligen jättevacker klänningen. Ska bli kul att se hur den blir
    Sov gott!

• jkbr

var köper ni hårblommor? såg på etsy men det var många dyra?

• 1700tal

Javisst ja, den var det ju! Var det släp på den?

• Miceme
    1700tal skrev 2011-03-29 22:30:32 följande:
    Men du kan gå i den utan att hålla upp den väl?

Haha, jo för min del är det nog risk att all min energi och fokus hamnar på att få med mig släpet och alla tygmassor! Men vem vet, kanske ändrar mig och beställer en dansklänning jag med. Drömmer ju lite om att överraska alla släktingar om att riva av en charlston eller lindy hop i tidsenlig klädsel för oss båda... Det skulle va nåt!

Ska oxå leta mig bakåt för att kika in din klänning...
    Ha ha ja gå kan jag göra den ät ju inte i betong HAHA men just vid dans kommer inte släpet att gå åt det hållet jag vill och att hålla upp den funkar inte då det blir så mycket tyg att hålla i.

Jag tycker helt klart att du ska satsa på Lindy hopen Hi hi, det vore ju underbart!
    Riktig isbrytare
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-29 22:28:57 följande:
    Nej nu måste jag sova. Men fortfarande önskar jag hur jag ska förklara för Landy att jag vill ha såna där skenor i överdelen så skriv på så kollar jag imorgon vad ni skrivit :)
    Skriv bara typ "will you put boning in the top of the dress and if so - how many?" så borde de förstå. Man brukar ha 4-10 fjädrar i en tajt överdel. Ju fler desto bättre.
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-03-29 22:33:58 följande:
    Javisst ja, den var det ju! Var det släp på den?
    Ja det är ett ganska långt släp. Det var lite längre än vad jag förväntade mig men jag är nöjd.
    De har inte snålat med tyget iaf.
    Ska bli kul att se hur klänningarna från milanoo blir.

Har du beställt alla dina från milly??
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-03-29 22:36:00 följande:
    Ha ha ja gå kan jag göra den ät ju inte i betong HAHA men just vid dans kommer inte släpet att gå åt det hållet jag vill och att hålla upp den funkar inte då det blir så mycket tyg att hålla i.

Jag tycker helt klart att du ska satsa på Lindy hopen Hi hi, det vore ju underbart!
    Riktig isbrytare
    Haha, ja då så. Tänkte mest på hur vissa modevisningar jag varit på (med brudmode alltså) har haft helknasa underkjolar till som varken passat klänningen eller modellen. De fick hålla upp kjolen varje steg de tog. Hade de försökt sig på ett enda sidosteg hade de fallit raklånga! Lite som mig när jag har tyllunderkjol till min första klänning, hopplöst. Men har provvalsat lite härhemma (fast utan sambon då förstås) och det går rätt bra trots släpet förutsatt att udnerkjolen har ringar. Men lite läskigt inför 80 pers, så mkt vet jag inte om jag litar på tygmassorna. Obestämd 

Lindy hop vore SÅ coolt! Särskilt som jag gillar dans och historiska kläder och sambons stora intresse är 30 och 40-talets amerikanska maffia... Och vi skulle chocka alla!
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-03-29 22:40:59 följande:
    Ja det är ett ganska långt släp. Det var lite längre än vad jag förväntade mig men jag är nöjd.
    De har inte snålat med tyget iaf.
    Ska bli kul att se hur klänningarna från milanoo blir.

Har du beställt alla dina från milly??
    Japp, allihop är från milly.
  • 1700tal

Hur valsandet och släpet ska behärskas om jag väljer den kommande sidenklänningen är dock en gåta... Den har 2,5 meter släp! Men kanske kan lägga släpet över ena armen? Som kronprinsessan?

• Miceme

Min underkjol är som ett pop up tält ,den har en ring.Kanske hade varit bättre med fler.

Blev jätterädd när jag öppnade påsen med den och den for ut som en katapult.  

Ja det kommer bli så nervöst med dansen! Vi är dock bara 40 pers.

Det vore riktigt kul att köra något chock moment men det skull jag aldrig få med min sambo på.
    Han är lite för samlad jag är glad att det blir en dans överhuvudtaget.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden