• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-29 21:25:25 följande:
    Är det någon som förstår sej på Landys mått-tabell?? Jag tycker den är heeelt tokig på midjemåttet. Höfter och bysten är inga konstigheter men tydligen är min midja 5 (!) ggr större än mina övriga mått. Det är ju helt knasigt! Jag mätte dessutom min sambo bara för att dubbelkolla och han är liten till växten (ca 65 kg) och är dansare och långt ifrån ens lite överviktig och han skulle tydligen dra storlek XXXL - XXXXL i midjan!!! Fattar ingenting! Är det nån annan som haft detta problem? Hur ska jag kunna beställa klänningen utan att veta rätta storleken?
    Men oj! Tror du inte de har fått en bugg i systemet för mätning i konvertering mellan cm och inch eller nåt då? Fast då borde det inte vara 5 ggr mer.

Men du kan väl beställa måttbeställt annars så kan du ange rätt mått själv?
  • Precious Love
    1700tal skrev 2011-03-29 20:57:22 följande:
    Men ÅÅÅH, vad fin!! Den skulle jag kunna bära rakt av, den var verkligen i min smak. Vilka draperingar!! Även baktill... Så så så så fin...

Skulle gissa att fish bone bust är vanlig "boning", alltså fjädrar som det heter på svenska. Men ordet boning (ben) är ju mer korrekt än fjädrar. De första korsetterna på 1500-talet gjordes nämligen av mjuka något fjädrande ben från valar!
    Tack så mycket! Ja, det var kärlek vid första ögonkastet för mig! :)

Jag beställde den (tyvärr) med korsettsnörning i ryggen, med tanke på att jag än har 16 månader kvar till dagen D och att jag inte riktigt litar på mina egna mätningar. :P Helst hade jag velat ha den precis som på bilden men man vet ju aldrig hur kroppen kommer att se ut då. :)

När det kommer till färgen hade jag helst velat ha den i samma "light gold" som på bilden men enligt deras (ShopInDream) färgprov var deras light gold väldigt mörk så jag vågar inte chansa så det blir ivory på min klänning.

Tack för svaret angående fishbone bust. Då ska jag be dem sy in några fjädrar i klänningen så att man har lite stöd. ;) 
    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
  • Miceme

Ja den ska vara så då blir den lite lik min jag byter till.
    Ja den är beställd, efter jag fick min från Landy så insåg jag att jag kommer bli väldigt begränsad under kvällen i så stor kjol!
    Och vad gör man inte för att få ha en klänning till Skrattande
    Jag tänkte jag skulle byta om efter middagen...
    Vet inte om man brukar ta brudvalsen före eller efter tårtan??
    Men strax innan valsen tänkte jag iaf att jag skulle ta fram nummer 2.

• sunsey
    Sommarbrud skrev 2011-03-29 21:25:18 följande:
    Men jag visste att det var ngn. Då kanske jag kan fråga dig. Jag måste ha löshår eftersom mitt hår bara går till axlarna. Vad är det bästa sättet? Jag hade ju microringar sist och det var ju smidigt men vad är det bästa ? Jag skulle vilja ha håret lite längre än bara en dag
    Om du vill ha håret längre än bara en dag så ska du nog satsa på nån form av extension som sitter (antingen med microringar om du vart nöjd sist, eller lim/ tejp) Det finns en massa olika varianter. Fungerar på ungefär samma sätt.. Man sätter fina,tunna slingor men väldigt många i hela håret. Sen vad som är bäst för håret törs jag ej svara på eftersom jag inte vet din hårkvalite o frisyr. Jag har inte jobbat med microringar men jag tycker det verkar ganska skonsamt för håret. Hur länge satt de?
  • BlueEyedAngel

Jag har en fråga: Hur och när har ni betalat era klänningar?!?!

• Skumboll
    BlueEyedAngel skrev 2011-03-29 21:41:58 följande:
    Betalar så gott som alltid när man lägger beställningen, betala brukar man kunna göra via paypal. 
  • Sommarbrud
    sunsey skrev 2011-03-29 21:41:39 följande:
    Om du vill ha håret längre än bara en dag så ska du nog satsa på nån form av extension som sitter (antingen med microringar om du vart nöjd sist, eller lim/ tejp) Det finns en massa olika varianter. Fungerar på ungefär samma sätt.. Man sätter fina,tunna slingor men väldigt många i hela håret. Sen vad som är bäst för håret törs jag ej svara på eftersom jag inte vet din hårkvalite o frisyr. Jag har inte jobbat med microringar men jag tycker det verkar ganska skonsamt för håret. Hur länge satt de?
    Jag hade bara håret i två dagar tror jag, jag satte i jätte långt hår bara för att testa om det såg naturligt ut. Men det blev så tungt när det var blött och tog hur lång tid som hellst o få torrt. Och jag tränar en del så orkade inte föna efter:(

Men när vi tog ut det så släppte inte mkt av mitt hår så det kändes ganska skonsamt faktiskt. Verkar inte vara många frisörer som jobbar med ringar, hittade en i sthlm. Men min kompis satte in det och det blev riktigt fint.

Min syster hade nog i sitt hår i en månad tror jag om inte längre.

Hon som ska göra mitt hår vill sy in det, men tydligen kan man bara ha det över dagen då?
  • Miceme
    Jag har betalat både med paypal och med mitt mastercard och alltid betalat direkt efter beställning.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-29 20:57:22 följande:
    Höhö, nepp! Nu blir det ingen mer! Skulle vara darocan (den som malin24 har beställt om nån nu missat det)då... Tungan ute Den har jag ju velat ha sen typ ever!
    Det är nog ingen som undgått Malins finfina klänning! Klart du ska ha en likadan! Känn ingen press....
  • Sommarbrud
    Jag har betalat direkt efter beställningen med paypal eller direkt på mitt kort
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden