• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-30 15:04:10 följande:

Precis, det är ju längden som är det trixigaste. Den kan man ju inte påverka så mycket själv direkt!

Nej varför började vi prata om det, nu blev jag lite orolig att jag mätt fel, hoppas i så fall att den är lite för lång tråkigt om den är 4 cm för kort halvsnyggt faktiskt
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 15:05:20 följande:
    Nej varför började vi prata om det, nu blev jag lite orolig att jag mätt fel, hoppas i så fall att den är lite för lång tråkigt om den är 4 cm för kort halvsnyggt faktiskt
    Håller med!!
    Nu pratar vi om nåt roligare! Har du sett att man kan köpa smycken på Milanoo?
    Fanns många fina vitguldringar med diamanter där.
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-30 15:09:00 följande:
    Håller med!!
    Nu pratar vi om nåt roligare! Har du sett att man kan köpa smycken på Milanoo?
    Fanns många fina vitguldringar med diamanter där.
    Men hoppsan då nej jag ska inte köpa ngt mer nu eller titta kan man alltid göra... :)
    Jag ska snart in och beställa min vigselring är så glad för min budget har höjts lite så nu kan jag välja ngt jag verkligen vill ha :)
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 15:10:40 följande:
    Men hoppsan då nej jag ska inte köpa ngt mer nu eller titta kan man alltid göra... :)
    Jag ska snart in och beställa min vigselring är så glad för min budget har höjts lite så nu kan jag välja ngt jag verkligen vill ha :)
    Oh, vad trevligt!
    Har inte hittat nån ring ännu. Vet inte riktigt heller vad jag vill ha, så det är lite tankejobb kvar där.
    Tänkte ta mig till guldsmeden som gjorde våra förlovningsringar o be om hjälp med lite tips. Typiskt nog har vi flyttat 30 mil bort, så det kräver lite planering!
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-30 15:18:24 följande:
    Oh, vad trevligt!
    Har inte hittat nån ring ännu. Vet inte riktigt heller vad jag vill ha, så det är lite tankejobb kvar där.
    Tänkte ta mig till guldsmeden som gjorde våra förlovningsringar o be om hjälp med lite tips. Typiskt nog har vi flyttat 30 mil bort, så det kräver lite planering!
    Ja då krävs det lite planering, nej jag bestämde mig när jag gjorde min förlovningsring hur den andra ringen skulle se ut. Men nu blir det lite förändringar med stenen men grunden är samma :)

Men tiden rinner iväg vi måste även fixa med vårt efternamn ska inte ta något som vi heter nu utan ett gammal släktnamn men man måste ju fixa massa papper åhhh
  • Darling Daisy

Ja, det är en hel del att fixa.
    Har skrivit ut blankett för hindersprövning i alla fall. Har inte bestämt hur vi gör m efternamn. Jag kommer behålla mitt, får se hur mannen gör.

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-30 15:33:58 följande:
    Ja, det är en hel del att fixa.
    Har skrivit ut blankett för hindersprövning i alla fall. Har inte bestämt hur vi gör m efternamn. Jag kommer behålla mitt, får se hur mannen gör.
    men just det nej den blanketten har jag inte....
    Jag o min sambo heter nätan samma innan vanliga namn så tar ett annat som också är vanligt men fint
  • Miceme

Skumboll jag blev nyfiken på vad du införskaffat för favor boxes? Har du bild?
    Jag har köpt sådana stolar som är både favor box och placeringskort i ett.
    Men jag har köpt wedding hankies till mamma och pappa och namnsmycken till mina systrar.

Köpte även armband från love and be proud till mina bästa vänninor som jag tänkte jag skulle ställa in i deras rum med ett personligt brev och till det funderar jag på boxen som är på bilden. Passar bra till mina fyra prinsessor Solig
  • Darling Daisy

Nä, nu är det dags att ta sig ut i det fina vädret och få lite vårfeeling!
    Ha det!

• Miceme

Alltså letar jag fortfarande efter fina boxar till tärnorna och mor och far

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden