• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Elinus86 skrev 2011-03-27 17:53:35 följande:
    Hehe om du redan har terroriserat dem med frågor så blir det säkert mer likt det du hade tänkt dig än vad det blev för mig. Jag hade egentligen inte räknat med att det skulle bli exakt likadant, tror också att det är svårt,  så det är väl därför jag är väldigt nöjd ändå.

Det enda problemet med att köpa så många klänningar är väl att det kan bli ganska dyrt... Men tredje gången gillt eller vad man brukar säga? :)

Vi gifter oss i Enskede kyrka och ska ha festen i Alvik. Ni?
    Vi gifter oss i Håbo-tibble kyrka (ligger mitt över sigtuna) Sen har vi festen och övernattning på Görvälns Slott i Järfälla. Jag intalar mig att det är så billigt så det är värt det...
  • jkbr

ni som bestält från landy fick ni några mail hur det går med klänningen under tiden? jag har bara fått betalnings bekräftelse. :(

• jennifaer

Jag har några frågor till de som är duktiga på engelska (ja eller vem sopm helst som har lite bättre koll än mig).
    Är beading pärlor eller paljetter? och vad är pick-ups?

• Elinus86
    Sommarbrud skrev 2011-03-27 18:23:57 följande:
    Vi gifter oss i Håbo-tibble kyrka (ligger mitt över sigtuna) Sen har vi festen och övernattning på Görvälns Slott i Järfälla. Jag intalar mig att det är så billigt så det är värt det...
    Åh Görvälns som ska vara så fint :)
    Du får visa bilder på klänningen när den kommer sen! Jag håller tummarna så länge för att det kommer kännas helt rätt denna gång!
  • Sommarbrud
    Elinus86 skrev 2011-03-27 19:58:01 följande:
    Åh Görvälns som ska vara så fint :)
    Du får visa bilder på klänningen när den kommer sen! Jag håller tummarna så länge för att det kommer kännas helt rätt denna gång!
    Tack jag hoppas den e fin!! Lovar att visa bilder när den kommer

ja de tär jätte fint, så det ska bli riktigt roligt faktiskt
  • tigerlily
    jennifaer skrev 2011-03-27 19:32:03 följande:

Jag har några frågor till de som är duktiga på engelska (ja eller vem sopm helst som har lite bättre koll än mig).
    Är beading pärlor eller paljetter? och vad är pick-ups?

Hej!

Beading är mycket riktigt pärlbroderier/dekorationer. Paljetter heter sequins eller spangles.

Pick-ups är en sorts små draperingar i kjolen som på den här bilden:

Hoppas att det hjälpte!
  • Elinus86
    jkbr skrev 2011-03-27 19:00:38 följande:
    ni som bestält från landy fick ni några mail hur det går med klänningen under tiden? jag har bara fått betalnings bekräftelse. :(
    Jag fick inga mail under tiden, däremot mailade jag dem och kollade så att betalningen hade mottagits och att de hade börjat med klänningen. Sen när det hade gått ytterligare drygt en månad och jag fortfarande inte hört nåt så mailade jag dem igen och då sa de att jag skulle ha klänningen hos mig inom två veckor och det höll de!
  • Miceme
    jkbr skrev 2011-03-27 19:00:38 följande:
    Jag fick inga mail under tiden utan det bara svängde upp en lastbil på uppfarten en dag.
  • jennifaer
    tigerlily skrev 2011-03-27 19:59:31 följande:
    Hej!

Beading är mycket riktigt pärlbroderier/dekorationer. Paljetter heter sequins eller spangles.

Pick-ups är en sorts små draperingar i kjolen som på den här bilden:

Hoppas att det hjälpte!
    Ahh vad bra! Det stämmer ju väldigt bra med vad jag tyckte att jag såg på klänningen.
    Tack så mycket för hjälpen!
  • Höstbröllop 2011

Alltså nu börjar jag bli otålig! Jag skickade in min ihopklippta klänningsdesign igår förmiddag och har fortfarande inte fått svar av Landy. Jag har tänkt att beställa tärnklänningar också där ifrån och hade ändå önskat att de kunde ha lite snabbare service.

Jag väntar alltså betalningsinformation samt en prisuppgift på min klänning eftersom jag satt ihop den själv. Är ju skitnervös för vad den ska kosta!!! Sen vill jag så klart få hem den så fort som möjligt och vill därför betala den snarast så den börjar sys.

Usch, all denna väntan. Först tog den nästan 2 ÅR för mej att bestämma en klänning (började leta på allvar i maj -09) och sen ska det ta tid att få bekräftelsen på mitt mejl... suck... men det är väl mest det att stressen kommer innan jag vet att klänningen är klar inför bröllopet. När det hänger en klänning som jag är helt nöjd med här hemma så kan jag fokusera på annat kring bröllopet. Klänningen är en så stor del för mej så det blir att jag stressar upp mej. Jag kan inte slappna av förrän den är på plats och jag trivs med den. Är lite rädd att den inte alls blir som jag tänkt mej... då måste jag bestämma mej igen för en annan klänning och, som sagt, det tog två år att bestämma mej för denna - så förstår kanske att jag har enormt överdriven beslutsångest och tänker alltid att "det kanske kommer nåt bättre".

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden