Den 8e kinaklänningstråden

vad tycker ni omd enna klänning? Tror ni det är tillräckligt mycket drapering över magen för att dölja mycket av magen? Jag är ganska stor nämligen och vill ha en klänning som trollar bort så mycket som möjligt...

ja alltså jag är lite tveksam till omd et är tillräckligt mycket, tycker det mest är drapering över låren liksom... man kanske kan skicka bilden till något Kina-företag som syr upp efter bilder, men fråga om det går att göra mer drapering just över magen...?? tycker den är så himla fin annars... Har tänkt komplettera med någon sorts bolera-jacka till då jag inte är bekväm med att visa rygg och överarmar...
Hur levereras klänningarna man beställer? i en låda eller vad?*s* Blev lite nyfiken
alltså ÅÅÅÅ sitter och tittar på massa klänningar och blir helt betagen av vissa!
Då vi ska ha ett LITET bröllop med bara 10 vuxna gäster och 2 barn, så vill jag ha en "enkel" klänning som passar in i sammanhanget. Vill ha massa drapering så magen försvinner, hade gärna haft någon spets i också, men är inte mycket för bling bling...
vad letar ni andra efter??
har alla beställt eller? när bör man beställa??
skumboll: härligt att ni hittat rätt restaurang,. får man fråga vad för meny ni tänk er?
ni tycker säkert vi är lite lustiga, men vi har faktiskt inte helt bestämt oss om vi SKA gifta oss i år, eller nästa som vi egentligen tänkt. Vi fick ett spontanryck för några dagar sedan att vi ska gifta oss i sommar istället.
Vi känner väl att det är dumt att vänta in ett datum som egentligen inte betyder något speciell tför oss...
vi har kollat upp plats och så, och det blir den 5 augusti OM det blir som sagt... vi måste bestämma oss snart, vi ska bara låta det smälta lite och tänka efter ordentligt så det inte bara blir något spontant oreflekterat.
haha, jo vår budget är liiiiten, så en billig klänning får räcka.. haha... jag har tänkt boka tid för provning såfort vi bestämt oss.. vill veta vilken typ av överdel jag passar bäst i... axlar eller axellöst, halterneck... annars är jag inte så kräsen, det sk avara något enkelt och utan släp för guds skull!
vi ska som sagt bara ha våra närmsta familjer närvarande, samt min bästa kompis med familj och mannens bästa vän. så 10 vuxna gäster och 2 småkillar på 3 och 1 år. samt vi och vår 2 årige son förståss...
blir en borgerlig vigselförrättare utomhus vid en herrgård vid vattnet, och sen så ingår vi i herrgårdens vanliga verksamhet med buffe och underhållning. Så det blir inga konstigheter what so ever. Ska kolla upp vad en bröllopssvit kostar i en natt, för det hjade vart skönt att slippa åka hem efteråt...
en billig klänning och så våra ringar, annars blir det absolut budgetminimum...
kul att ni är så positiva.. jag är så excited, kollar klänningar och ringar och skor och har precis kollat upp hotellrum här i stan.. Bor på västkusten, falkenberg inflyttad från småland...så den herrgården vi tänkt oss ligger vid ätran. har faktiskt aldrig vafrit där, men härt att det ska vara otrligt vackert... kolla www.hertigen.se
vi har ju absolut inte långt hem, men min pappa pch fru kommer ju säkerligen till bröllopet och min syster, de bpr inte i närheten, så då tänkte jag att det kan passa att de bor hemma hos oss, som de alltid gör när de kommer, poch så kan de passa sonen över natten medans vi spenderar bröllopsnatten på hotell, även om det är i vår hemstad så hade det varit lite skönt att få vara för sej själva utan massa folk tätt inpå...
njae, jag vet vilken typ av ring jag vill ha.... men vi ska göra om/köpa nya förlovningsringar också, för de passar inte in med det jag/vi tänker oss nu... vi förlovade oss 2007, och hade inte en tanke på vigselring då...
ska se om jag kan hitta en bra bild att länka till, eller lägga in..
ja visst ligger det fint.. . konceptet passar oss perfekt, att liksom bara ingå i ett färdigt arrangemang, slippa fixa och dona själva... en avslappnad kväll med buffe och underhållning, PERFEKT!
vart ska ni gifta er? kyrka, fest, hur många gäster???
klänning, ringar... tell me!!
god natt!"!
vilka fina klänningar, jag tycker det är oerhört vackert med sånna figurnära modeller, men jag behöver som sagt drapering..
jennifaer: tack för din kommentar, ja visst är klänningen fin.. det är nog klokt som du säger med lite mer drapering,, dock inte för mycket... jag sitter i flera timmar varje dag och kollar klänningar, skitsvårt att bestämma vilken som är MIN... min plan är att först boka tid i en butik för att prova ut vilken modell jag klär bäst i, och sedan leta upp en klänning via milly eller liknande och beställa från Kina. Tycker det är hutlöst att betala så fruktansvärt mycket för en klänning man använder 1 gång. Jag är övertygad om att jag kommer känna mig vackrare än någonsin på vår dag i vilket fall som helst!
å kolla vilken dröm...
http://www.myweddingdressforless.co.uk/product_info.php?cPath=12&products_id=53
hur funkar det om man hittar en klänning man vill ha, fast man vill ha den utan släp. fixar de det enkelt eller?
ursäkta att jag bombaderar med länkar... hittar såååå mycket fint! frågan ä'r ju vilken modell jag passar bäst i... vill prova nu NU NU! :
om jag ska ha med axelband tänker jag mej något sånt här... här är ju både drapering, och så är jag ganska svag för sån här effekt i kjolen...
http://www.myweddingdressforless.co.uk/product_info.php?cPath=12&products_id=60
haha, bara 2 klänningar... jag tänker bara beställa en...
hur har ni gjort med tärnor, om ni har det, och deras klänningar? jag tänkte beställa min tärnas klänning via samma sight som jag beställer klänning från.. även höra med min syster och svägerska om de vill ha klänningar också... blir ju smidigt med frakten tänkte jag, om man beställer från samma... . iofs är det väl fri frakt från de flesta sidorna...
tigerlily: kul att du beställt den klänningen, den är suuuuperfin!! Jag gillar när det är lite spets på klänningen, romantiskt.. jag funderar på någon typ av bolerojacka också, då jag inte är bekväm med bara armar och rygg...
har kollat runt på lite allt möjligt till bröllopet, har ganska klar bild över vad jag gillar...
nu ska vi bara bestämma oss för om det blir i sommar eller april 2012...
funderar lite på var man ska dra gränsen för vilka man bjuder... vi vill ha det väldigt litet, men kanske några fler vänner än vi först tänkt.,.. och den enda kostnaden som ökar är ju för buffen som är så pass billig per person att det inte skulle göra så stor skillnad egentligen..
Men när man börjar fundera på vänner så är det svårt att dra gränsen nånstans.. typ "om jag bjuder Kalle och Lisa så måste Anna och Pelle också komma".... hur har ni gjort? vill ju inte göra någon ledsen, men samtidigt vill man ju bara ha dem som betyder mycket för oss... våra RIKTIGA vänner liksom..