• Eftertioår

Nya Shopindream- tråden

Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html

• Svar på tråden Nya Shopindream- tråden
  • Blivandefrueriksson

Min är inte heller klar. fick som svar att den inte skickas ännu pga peak season googlade på det och det är visst när rederierna i asien höjer sina priser under en viss tid. Bad dem om att skicka bild på klänningen när den är klar och tracking nr, och kort skulle inte vara några problem men tracking nr bad hon om att jag skulle påminna dem om via mail. Så bara att vänta lite till, tur att man inte gifter sig förns i sep

• mrschill
    Blivandefrueriksson skrev 2010-03-31 11:07:16 följande:
    Min är inte heller klar. fick som svar att den inte skickas ännu pga peak season googlade på det och det är visst när rederierna i asien höjer sina priser under en viss tid. Bad dem om att skicka bild på klänningen när den är klar och tracking nr, och kort skulle inte vara några problem men tracking nr bad hon om att jag skulle påminna dem om via mail. Så bara att vänta lite till, tur att man inte gifter sig förns i sep
    neej vad tråkigt! Hoppas den blir färdig snart!
  • Blivandefrueriksson

JollyO min ska ju va påbörjad men vart ju inte godkänd så den ska sys om igen men vet inte om de bara rättar till det som är fel eller om de påbörjar en ny helt.

• snuttfia

Lade upp ett par bilder på min klänning från shopindream, de ligger under starka bilder. De är rätt suddiga, jag tog dem i en spegel, haha. Den var inte så illa när jag hade gördel under men lite stor över bysten är den. Jag tycker inte inte den är så vidare smickrande. Får väl se när jag fått min andra klänning från Landy vilken jag väljer. Den är säkert finare efter man fått den pressad. Släpet syns inte för jag står i en trapp... Tar bort bilderna om ett par dagar igen men tänkte att ni ville se klänningen iaf...

• Blivandefrueriksson

snuttfia den ser ju fin ut MEN skrynklig ska du ha underkjol till den? om du nu ska ha den så att säga..

• snuttfia
    Blivandefrueriksson skrev 2010-03-31 11:45:35 följande:
    snuttfia den ser ju fin ut MEN skrynklig ska du ha underkjol till den? om du nu ska ha den så att säga..
    Ja, ändå har den hängt i garderoben sen februari Du skulle sett den när den kom... Jag frågade när jag beställde om de tyckte jag skulle ha underkjol men de rekommenderade inte det. MEN jag tycker nu när jag provat den ett par gånger att modellen inte är riktigt samma som i original, där sitter den rätt tight över höften men det gör inte min klänning som du ser. Den är mer a-linje medan originalet var inte riktigt sjöjungfru men mer än vad min klänning är. Däremot så har den ju ett fall på kjolen som jag inte vet om det försvinner om man har underkjol i den. Den har en liten isydd vid knäna ungefär men vet inte om den gör nån skillnad egentligen förutom att jag inte kliver på kjolen så lätt...
  • JollyO
    snuttfia skrev 2010-03-31 11:37:09 följande:
    Lade upp ett par bilder på min klänning från shopindream, de ligger under starka bilder. De är rätt suddiga, jag tog dem i en spegel, haha. Den var inte så illa när jag hade gördel under men lite stor över bysten är den. Jag tycker inte inte den är så vidare smickrande. Får väl se när jag fått min andra klänning från Landy vilken jag väljer. Den är säkert finare efter man fått den pressad. Släpet syns inte för jag står i en trapp... Tar bort bilderna om ett par dagar igen men tänkte att ni ville se klänningen iaf...
    Jag tror att det blir helt annorlunda när du har underkjol till den! Då blir det bredare nedtill och mer markerad midja. Men kanske att den lite stor ut på bysten.
    Jag var och provade en klänning i affär där bysten var alldeles för stor, men på korten ser det inte alls ut som den är för stor, det ser bara ut som om jag har schyssta bröst! :)
  • ängeln24

Jag ska träffa mina tränor idag så dom tillsammans med mig kan bestämma vilka klänningar de ska ha från shopindream.com
    Mamma ska också ha en och jag måste måste ta och bestämma mig vad jag ska ha för någon. Finns så många att välja på

• Blivandefrueriksson

ängeln usch det är så svårt att välja, jag bytte nog modell ca 6-7 ggr innan jag tillslut beställde.

Jolly inte fel att få schyssta boobisar tror med det där med underkjol att det kan bli bättre.

• Korallbruden

Hej Brudar idag kom tärnklänningen och min undertjol. Vid första anblicken så ser det helt ok ut men...

Jag skrev noggrant ner alla mått som jag kunde skriva till den och att jag önskade en korsettsnörning bak. Har det gjort något av det?: Nej... Kommer min tärna att kunna få plats med sin byst? Knappast...

Skickade också med extra mått utöver vad de önskade för säkerhets skull. Har de brytt sig? Nej...

Klänningen känns billig och jag får det jag betalar för... Tyget känns sladdrigt och sömmarna är extra långa... och den går inte på några villkor att jämföra med de vi provade i butiken.

Undertjolen som är en trumpetmodell beställes extra lång i en europeisk medium. Det är inte lång och midjan är anpassad efter en tjej med storlek 32-34 och höfter för en 40 storlek. Hur tänkte dom där? Vem ser ut så i kroppen?

Kan inte på något sätt säga att detta var en faaantaaastiiiisk klänning och undertjol. Rekommenderar att vara ute i mer än god tid om du tänker göra en beställning från dem så du hinner köpa en annan om det inte funkar med din beställning. Räkna inte heller med att få en bra kvallitet på klänningarna.

Hälsningar Korallbruden.

Svar på tråden Nya Shopindream- tråden