• Eftertioår

Nya Shopindream- tråden

Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html

• Svar på tråden Nya Shopindream- tråden
  • Troll10

Korallbruden,

vad tråkigt att det blev så för dig! Jag kan varken klaga på tygkvalitet eller sömnad i min klänning. Kan det vara så att olika sömmerskor som de anlitar är olika duktiga?

• Korallbruden

Jag vet inte, men jag tycker att varelse tyg eller sömnad invändigt är imponerande och kan inte tänka mig att det bara är en sömmerska som syr på detta sättet hos dem...

• IdaochUlliz

Hejsan!
    Har läst så mycket nu på er tråd här så jag var tvungen att skriva lite jag med.
    Vi är alltså två brudar och därför har vi varsin klänning.
    Min satt perfekt, verkligen som en dröm. Grät nästan en skvätt när jag såg mig själv. =)
    Tyvärr så passade inte min sambos klänning, dom hade sytt den för liten i midjan och dessutom tror jag att vi lyckats med konststycket att mäta fel, vilket ju är väldigt smart när man skickar en beställning till Kina. =(
    Nåväl, nu har vi alltså snart 3 klänningar och skulle verkligen behöva sälja den som blev fel. Några tips?

• Josssie

Usch när jag läser om alla som är missnöjda känner jag smått panik över min order. Beställde ju brudklänning och 4 tärnklänningar i olika modeller. Är så rädd att det kommer va dåligt. Är dessutom ute i sista minuten så jag kommer inte hinna beställa ny. Nån som har en klänning i strl 36 eller 38 som ni vill sälja, inboxa gärna mig med bild!

• ThereseR

Jag fick svarsmail från shopindream idag, angående mina åtta (!) klänningar där det var fel på allihop på olika sätt... Jag vill understryka att jag/de varit noggranna med färger, mått och sådant i kunservice-korrespondensen... ändå har saker blivit fel.

Min klänning och mammas (som var typ 15 cm för korta) kommer de göra om. Tärnklänningarna säger de är gjorda av sömmerskorna utifrån "pictures and experience". Med andra ord låter det som att de får tolka modellerna som de vill... och att det då är OK att sy på turkosa pärlband på en allmogegrön-klänning... De kan sy om dom men då får jag betala tyget...

En annan klänning, den bruna, har vi fått i organza och i en ljust brun färg ist för den mörkt bruna som är på bilden. Jag vet inte hur många gånger jag sa att jag ville ha klänningen i samma färg som på bilden. Jag FÖRUTSATTE såklart att den skulle vara i samma material som på bilden... och heter den "A-line satin dress" bör den ju sys i satin? Jag kan få den i annat material men då får jag betala tyget.

Min kusins två klänningar var den ena för kort och den andra för lång...

Jag har skickat ännu ett mail och skirivit att jag inte tycker det är OK att jag ska behöva betala extra för att få de klänningar jag BESTÄLLT. Jag vill inte ha något annat- jag vill ha det jag betalt för. Jag har betalt över 4000:- plus frakt och tull för klänningarna... det är mycket pengar för mig.

(Jag lägger ut bilder i galleriet)

• Sörön10

Men fy vad dåligt! =(

Blir inte glad av att höra detta.. Mina skickades idag och jag vågar inte längre hoppas på att allt är bra! Iofs verkar ju en del av era klänningar vara fina.. Ja jag vet inte! Får väl inte ha så höga krav.. =(

• ThereseR
    Sörön10 skrev 2010-03-31 18:22:40 följande:
    Men fy vad dåligt! =( Blir inte glad av att höra detta.. Mina skickades idag och jag vågar inte längre hoppas på att allt är bra! Iofs verkar ju en del av era klänningar vara fina.. Ja jag vet inte! Får väl inte ha så höga krav.. =(
    Jag hoppas dina klänningar blir bra! De KAN ju sy... de verkar dock ha lite annan kundkultur... Men håller tummarna för dig!
  • Sörön10

Tack.

Har kikat i ditt galleri nu och det skulle jag ju aldrig ha gjort! =(

Är kinesiskorna så annorlunda i kropparna att klänningarna är så korta?? Svammel svammel, bara undrar!

• Dream Messiah

Oj, ja, verkligen grova miss. Vad tråkigt.

• Josssie

Har också kikat på bilderna nu. Har du skickat bilderna till shopindream så de får se hur korta de blev? Tycker det är riktigt dåligt av dem. Men fy jag får nog ge upp detta tror jag. Jag får förutsätta att mina kommer va fel så jag inte blir så besviken. Men det känns sådär lagom kul att ha betalt 5000kr ju, jag som skulle spara lite pengar på att göra såhär. Visserligen ska ju tärnorna betala sina klänningar själva men tänk om deras är lika korta? Usch nu mår jag dåligt över det här. Fan fan fan.

Svar på tråden Nya Shopindream- tråden