• Eftertioår

Nya Shopindream- tråden

Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html

• Svar på tråden Nya Shopindream- tråden
  • Sörön10

Mitt paket lämnade shanghai igår. Hur många gånger är det över huvudtaget möjligt för en nojjig brud att spåra ett ynka paket! haha. Ligger väl och guppar i en båt på havet nu. Läste nåt om EMS och båt. Kommer kolla en miljard gång per dag!

Hoppas det inte händer så mycket över påsken för då är vi bortresta!

Glad påsk på er!

• Blivandefrueriksson

sörön jag fick ju som svar igår att den inte är klar för att de inte kan skicka pga av peak season. men det gick ju skicka endå.. i och med att din skickades.

• JollyO
    Blivandefrueriksson skrev 2010-04-01 12:34:32 följande:
    sörön jag fick ju som svar igår att den inte är klar för att de inte kan skicka pga av peak season. men det gick ju skicka endå.. i och med att din skickades.
    Peak season betyder ju också att de har en produktionstopp! Visst är det peak season även i hamnen i Shanghai efter att de haft ledigt, men jag tror inte att det är det som de syftar på i ditt fall.
  • Blivandefrueriksson

när jag sökte så var peak season en högre avgift för frakt under en viss period men vet ju inte om det stämmer. men retar mig på att de skrev att den ska skickas den 31 för det visste de ju då med ju.

• Sörön10

De kanske ville skicka min ändå.. Från början skulle den skickas nionde mars, men hittade ett fel den åttonde. Suck. Sen var det sagt 19e mars men det blev inte heller av. Sista budet var att den skulle skickas i fredags och till slut blev det att den skickades igår.

De kanske kände sig skyldiga!

Jag fattade det också som att de hade mycket att göra, inte att det handlar om högre fraktavgifter.

• Troll10

Min klänning kom ju i måndags. Jag blev tvungen att betala 28 dollar till i frakt (som Shopindream påstod att de hade lagt ut)fast jag redan hade betalat 56 dollar i frakt...

• Sörön10

Var det för det här med distansen Troll10? Vårt kommer landa hos posten. EMS gör visst det, så då kan det ju inte spela nån roll för dem menar jag!

EMS tar lite längre tid, men var lite billigare! Och vi hade vänner som använt dem så vi körde på det!

• mrschill

Nu har jag fått hjälp med klänning.. Den är tyvärr lite för stor När man dragit åt snörningen så mycket det bara går i ryggen så känns det ändå som att jag måste slita upp den för att inte visa brösten.. Har även kontaktat shopindream ang underkjolen och de skriver att dom har skickat med fel underkjol (den sticker ut under och bakom klänningen) och att jag får pengarna tillbaka för den.. Frågade om vilken underkjol jag skulle ha, men de trodde inte att dom hade nån som passade.. konstigt tycker jag eftersom man måste ha underkjol i min klänning för att den ska se ok ut.. Klänningen är jättefin i övrigt, men jag fattar inte att den är för stor trots att jag minskade mina mått + att det är snörning som jag dragit åt till max.. Har skrivit till dom igen, men förväntar mig inte att dom gör nåt åt klänningen men vill ändå meddela. man vill ju inte va för krånglig samtidigt som jag tycker att det är lite dåligtt att dom lyckas göra så många klänningar för stora.. kan lägga in lite bilder men dom e ganska mörka..

• Troll10

Ja, DHL tyckte att vi bodde utanför stadskärnan... Vi har gångavstånd till allt, men de går tydligen på vilket posnummer man har så jag hade väl otur.

• ThereseR
    mrschill skrev 2010-04-01 15:08:26 följande:
    Nu har jag fått hjälp med klänning.. Den är tyvärr lite för stor När man dragit åt snörningen så mycket det bara går i ryggen så känns det ändå som att jag måste slita upp den för att inte visa brösten.. Har även kontaktat shopindream ang underkjolen och de skriver att dom har skickat med fel underkjol (den sticker ut under och bakom klänningen) och att jag får pengarna tillbaka för den.. Frågade om vilken underkjol jag skulle ha, men de trodde inte att dom hade nån som passade.. konstigt tycker jag eftersom man måste ha underkjol i min klänning för att den ska se ok ut.. Klänningen är jättefin i övrigt, men jag fattar inte att den är för stor trots att jag minskade mina mått + att det är snörning som jag dragit åt till max.. Har skrivit till dom igen, men förväntar mig inte att dom gör nåt åt klänningen men vill ändå meddela. man vill ju inte va för krånglig samtidigt som jag tycker att det är lite dåligtt att dom lyckas göra så många klänningar för stora.. kan lägga in lite bilder men dom e ganska mörka..
    Kunde inte heller ha deras underkjol. De är tydligen standardiserade på något vänster och sys inte upp av dom själva utan de köper in dom. Jag beställde en billig över e-bay istället och den passade mycket bättre
Svar på tråden Nya Shopindream- tråden