• Eftertioår

Nya Shopindream- tråden

Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html

• Svar på tråden Nya Shopindream- tråden
  • Katarina Michael

Fick mina klänningar precis!!

Tärnklänningarna ser fina ut, dock inte jättenyggt sydda på insidan, men de syns inte på utsidan. De har följt mina instruktioner och sytt dem kortare.
    Dock så måste jag be mina tänor prova dem med så att dem ser okej ut utanpå och kolla så storleken passar.

Min systers klänning som hon köpte extra ser oxå okej ut, fint sydd dock ser den lite stor ut, men de kan vara modellen.

Min klänning är totalt katastrof! Som tur inte brudklänning utan bara en festklänning. Men den är för liten på alla håll och kantor. Den slutar halvägs på låren, den är för lite runtom. Fick dragkedja men jag tycker att bilden visa korsett och de var därför jag valde just den klänningen...Skärpet i midjan var asfullt, men de kan man iof ta bort, så de blir att reklamera den.
    Tycker inte ni också att de ser ut som korsett eller de bara jag som tycker de? www.shopindream.com/product-5029.html

Köpte slöja som jag är helnöjd med, lagom längd och med pärlor, perfekt.

Så blandat omdöme....känns som de är duktiga när de gäller enklare modeller men så fort de blir lite mer avanserat så lyckas dem inte alls...

• Millanita

Katarina Michael skrev 2010-03-30 10:58:32 följande:

Fick mina klänningar precis!!Tärnklänningarna ser fina ut, dock inte jättenyggt sydda på insidan, men de syns inte på utsidan. De har följt mina instruktioner och sytt dem kortare.Dock så måste jag be mina tänor prova dem med så att dem ser okej ut utanpå och kolla så storleken passar.Min systers klänning som hon köpte extra ser oxå okej ut, fint sydd dock ser den lite stor ut, men de kan vara modellen.Min klänning är totalt katastrof! Som tur inte brudklänning utan bara en festklänning. Men den är för liten på alla håll och kantor. Den slutar halvägs på låren, den är för lite runtom. Fick dragkedja men jag tycker att bilden visa korsett och de var därför jag valde just den klänningen...Skärpet i midjan var asfullt, men de kan man iof ta bort, så de blir att reklamera den. Tycker inte ni också att de ser ut som korsett eller de bara jag som tycker de? www.shopindream.com/product-5029.htmlKöpte slöja som jag är helnöjd med, lagom längd och med pärlor, perfekt.Så blandat omdöme....känns som de är duktiga när de gäller enklare modeller men så fort de blir lite mer avanserat så lyckas dem inte alls...
    Vad tråkigt att du inte blev nöjd med din klänning. Har kanske angett fel mått elr tror du dom slarvat. hur som helst så måste du ju höra av dig till dom och meddela ditt missnöje...hoppas verkligen det löser sig!
  • Millanita

Wee igår så fick jag ju besked från Shopingdream att klänningarna skulle komma 31/3...var ute och gick på promenix efter jag kom hem från jobbet. Helt plötsligt ringer telefonen och då var det UPS som stod utanför dörren och hade mina klänningar som skulle levereras...
    Alla klänningar var verkligen superfina, är jätte nöjd med alla. Jag hade ju inte jätteförväntningar eftersom jag sett bilder men jag blev positivt överraskad. Tärnklänningarna såg oxå jättefina ut. Inga är ju provade ännu men det blir nog bra.
    Jag fick även en lite söt brudväska helt gratis som plåster på såren pga fel mått hollow to hem (dock inget som syns på klänningen) ÅHHH Jag går på moln...

• Blivandefrueriksson

Katarina Michael jag tycker det ser ut som en dragkedja absolut inte korsett snörning för finns inga band eller snören som hänger.. men surt att den är för liten mät den mot dina mått du skicka in så du verkligen ser att det är fel och ta kort så du har något att skicka till dem.

• Katarina Michael
    Blivandefrueriksson skrev 2010-03-30 11:15:49 följande:
    Katarina Michael jag tycker det ser ut som en dragkedja absolut inte korsett snörning för finns inga band eller snören som hänger.. men surt att den är för liten mät den mot dina mått du skicka in så du verkligen ser att det är fel och ta kort så du har något att skicka till dem.
    Ja korsetten var jag lite osäker på om de bara var min tolkning av bilden eller inte men den är fortfarande för kort....men ska prova den inför sambon ikväll så får han ta foto men vill inte reklamera innan mina tärnor provat sina i helgen förhoppningsvis...
  • ThereseR

Katarina Michael skrev 2010-03-30 10:58:32 följande:

Fick mina klänningar precis!!Tärnklänningarna ser fina ut, dock inte jättenyggt sydda på insidan, men de syns inte på utsidan. De har följt mina instruktioner och sytt dem kortare.Dock så måste jag be mina tänor prova dem med så att dem ser okej ut utanpå och kolla så storleken passar.Min systers klänning som hon köpte extra ser oxå okej ut, fint sydd dock ser den lite stor ut, men de kan vara modellen.Min klänning är totalt katastrof! Som tur inte brudklänning utan bara en festklänning. Men den är för liten på alla håll och kantor. Den slutar halvägs på låren, den är för lite runtom. Fick dragkedja men jag tycker att bilden visa korsett och de var därför jag valde just den klänningen...Skärpet i midjan var asfullt, men de kan man iof ta bort, så de blir att reklamera den. Tycker inte ni också att de ser ut som korsett eller de bara jag som tycker de? www.shopindream.com/product-5029.htmlKöpte slöja som jag är helnöjd med, lagom längd och med pärlor, perfekt.Så blandat omdöme....känns som de är duktiga när de gäller enklare modeller men så fort de blir lite mer avanserat så lyckas dem inte alls...
    Nope, tror inte heller det är snörning i ryggen på bilden. Är tämligen säker på det. Men, som sagt, sitter den illa- och du inte mätt fel- så har de gjort fel.

Jag har fortfarande inte fått svar på mitt "klagomail" jag skickade i slutet av förra veckan... men jag hoppas de tar sitt ansvar och så även i ditt fall
  • snuttfia

Frågar här med för jag har ett svagt minne att nån här har valt frakt med EMS? Hur funkade det för dig? Dotterns näbbklänning verkar vara på vift, inte beställd från shopindream men skickat med EMS iaf. Har fått tracking nr och på sidan jag beställt från står det att det tar 5-10 dagar. Nu har det gått 11 dagar och det står fortfarande på spårningssidan att den lämnat shanghais sorting. Sen har det inte hänt nåt på 10 dagar. Vad tror ni, har paketet försvunnit? Kan det ha kommit fram till Sverige men posten glömt att lämna avi i lådan? Då borde det väl stå på sidan tycker jag. Kommer jag ihåg fel eller var det nån här som fått levererat med EMS, kunde man se när paketet kom fram i sverige då?

• Katarina Michael
    snuttfia skrev 2010-03-31 08:27:08 följande:
    Frågar här med för jag har ett svagt minne att nån här har valt frakt med EMS? Hur funkade det för dig? Dotterns näbbklänning verkar vara på vift, inte beställd från shopindream men skickat med EMS iaf. Har fått tracking nr och på sidan jag beställt från står det att det tar 5-10 dagar. Nu har det gått 11 dagar och det står fortfarande på spårningssidan att den lämnat shanghais sorting. Sen har det inte hänt nåt på 10 dagar. Vad tror ni, har paketet försvunnit? Kan det ha kommit fram till Sverige men posten glömt att lämna avi i lådan? Då borde det väl stå på sidan tycker jag. Kommer jag ihåg fel eller var det nån här som fått levererat med EMS, kunde man se när paketet kom fram i sverige då?
    Beror ju på hur EMS skickar grejorna, skickar dem de via fartyg så kan de ta längre tid. Men skriv till EMS och hör...de bör någonslags kundtjänst
  • Nordiskbrud

Du kan även söka på Postens hemsida efter paketet med tracking nummer du fått till EMS Har beställt en hel del från Kina och uppdateringarna tar tid, dessutom hålls tiderna som sägs ytterst sällan. Men kolla på Postenshemsida som sagt, då ser du var det är i Sverige när det kommer hit.

snuttfia skrev 2010-03-31 08:27:08 följande:
  • snuttfia

Tack för tipset om att det går att spåra på Postens hemsida. Posten här är nämligen hemskt dåliga på att lämna avier, har hänt flera gånger att det inte dykt upp något och så har man lyckats spåra paketet och det har legat på utlämningsstället i två veckor eller nåt. Det verkar inte ha kommit till Sverige än, det är väl ute och guppar på havet då antar jag. Hoppas det inte kommit bort bara. Fick inte EMS sida att funka så bra, det gick inte att klicka på vissa länkar och jag hittade ingenstans med kontaktinfo. Jag väntar lite till och så får jag väl bråka på dem sen om det inte dyker upp på några dagar.

Svar på tråden Nya Shopindream- tråden