• Eftertioår

Nya Shopindream- tråden

Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html

• Svar på tråden Nya Shopindream- tråden
  • mrschill

Katarina Michael skrev 2010-03-29 11:17:40 följande:

Får mina klänningar imorgon, dock väldigt surt då jag får betala tullavgift och moms. Som tur är de bara på 300kr totalt men ändå surt som bara den....Någon annan som med fått betala tullavgift o moms? Jag valde UPS som fraktsett....
    Jag får min klänning på onsdag!! Så spännnde! Hur fick du veta att du måste betala tullavgift och hur betalar man det?
  • Torsdag

Katarina Michael skrev 2010-03-29 11:17:40 följande:

Får mina klänningar imorgon, dock väldigt surt då jag får betala tullavgift och moms. Som tur är de bara på 300kr totalt men ändå surt som bara den....Någon annan som med fått betala tullavgift o moms? Jag valde UPS som fraktsett....
    Kan det vara tullen själv som gör stickprovskontroller? På mitt paket stod det att innehållet var två klänningar som skickades som gåva med det sammanlagda värdet av $20 varför det inte blev någon tull el. moms (DHL använde jag).
  • Millanita

Hej Alla,

Jag väntar ivrigt på min brudklänning och 2 st tärnklänningar...har fått besked om att dom ska levereras på onsdag...hur vet man vad man ska betala i tull - enligt shopindream så skriver dom ner som gåva...Sen undrar jag om ni som fått era klänningar tycker att dom stämmer överens med bilderna. Jag fick en bild på min klänning från Shopindream förra v och den var inte alls lik den som jag beställde...hoppas den ser bättre ut i verkligheten!

• Blivandefrueriksson

Millanita bad du om bild??

• Millanita
    Blivandefrueriksson skrev 2010-03-29 13:10:56 följande:
    Millanita bad du om bild??
    Jäpp jag bad om en bild vid ordern...
  • Millanita

Ska lägga upp i mitt galleri så ni kan jämföra!

• las vegas bruden
    Millanita skrev 2010-03-29 13:01:50 följande:
    Hej Alla,Jag väntar ivrigt på min brudklänning och 2 st tärnklänningar...har fått besked om att dom ska levereras på onsdag...hur vet man vad man ska betala i tull - enligt shopindream så skriver dom ner som gåva...Sen undrar jag om ni som fått era klänningar tycker att dom stämmer överens med bilderna. Jag fick en bild på min klänning från Shopindream förra v och den var inte alls lik den som jag beställde...hoppas den ser bättre ut i verkligheten!
    Åh, det kanske man skulle be dem göra. Skicka en bild på klänningen, min ska vara klar 5/4. Hur långt i processen hade de kommit med din? =)
    Valley of fire 2011
  • Katarina Michael

Jag fick reda på tullavgifterna nu när UPS skulle levera varorna till mig, alltså när de ringde och skulle beställa tid.

DHL verka mer pålitliga när de gäller skippa tullavgifter.

Men 300kr är inte mycket då mesta kostnaden är tullen egna avgifter. Men ändå sura pengar...

• las vegas bruden

Sådär.. Då har jag mailat och frågat om de kan skicka en bild. Hoppas Hoppas!!!

Valley of fire 2011
  • Blivandefrueriksson

Millanita ne det var ju inte samma klänning men de liknade varann. kjolen var ju helt fel överdelen var mest lik men inte helt påminde om någon annan klänning jag sett.

Svar på tråden Nya Shopindream- tråden