• Eftertioår

Nya Shopindream- tråden

Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html

• Svar på tråden Nya Shopindream- tråden
  • ThereseR

Hejhej
    Nu har jag fått hem mina 8 klänningar- ja alla är inte till mig, en är mammas, och några är till brudtärnorna och en till mig. Det vore väl att ljuga att säga att jag var nöjd med resultatet.

Min mammas klänning skulle gå strax nedanför knäna men fick till låret och underkjolen täckte knapptnedanför trosorna. Min klänning satt jättebra! Men... den var 10cm för kort och de har något slags "bröstvårtsskydd", antar jag att det är, och det ser ut som att jag amningsinlägg i klänningen:( Jag har dubbelkollat "hollow to hem" på både min och mammas klänning och jag skrev rätt mått.

Min kusins ena klänning var ljusbrun, nästan beige, trots att de skickat färgkartor och jag valt en mörkt brun. Hennes långklänning var för lång och bysten för stor.

På mina tre tärnklänningar (den som finns på bild i mitt galleri) var färgen och modellen fin, men av någon anledning har de sytt på turkosa band med pärlor och paljetter ovan och under livet...(klänningen är grön...)

*pust*

Jag har nu, med 39 graders feber, tillbringat HELA eftermiddagen med att fotografera klänningarna och förklara i ett mail vad som gjorts fel.

Jag tycker inte det är OK att vara sådär slarviga- det är inte proffessionellt.

Jag återkommer när de svarat på mailet jag skickat. De brukar vara bra att ha att göra med i kundservice och jag kan säga att jag vill ha nya klänningar för det här är inte acceptabelt.

• mrschill
    ThereseR skrev 2010-03-25 19:23:46 följande:
    HejhejNu har jag fått hem mina 8 klänningar- ja alla är inte till mig, en är mammas, och några är till brudtärnorna och en till mig. Det vore väl att ljuga att säga att jag var nöjd med resultatet.Min mammas klänning skulle gå strax nedanför knäna men fick till låret och underkjolen täckte knapptnedanför trosorna. Min klänning satt jättebra! Men... den var 10cm för kort och de har något slags "bröstvårtsskydd", antar jag att det är, och det ser ut som att jag amningsinlägg i klänningen:( Jag har dubbelkollat "hollow to hem" på både min och mammas klänning och jag skrev rätt mått.Min kusins ena klänning var ljusbrun, nästan beige, trots att de skickat färgkartor och jag valt en mörkt brun. Hennes långklänning var för lång och bysten för stor.På mina tre tärnklänningar (den som finns på bild i mitt galleri) var färgen och modellen fin, men av någon anledning har de sytt på turkosa band med pärlor och paljetter ovan och under livet...(klänningen är grön...)*pust*Jag har nu, med 39 graders feber, tillbringat HELA eftermiddagen med att fotografera klänningarna och förklara i ett mail vad som gjorts fel.Jag tycker inte det är OK att vara sådär slarviga- det är inte proffessionellt.Jag återkommer när de svarat på mailet jag skickat. De brukar vara bra att ha att göra med i kundservice och jag kan säga att jag vill ha nya klänningar för det här är inte acceptabelt.
    Neeej! Vad tråkigt! Och så många fel! Nu blir jag också nervös.. Min klänning kommer på onsdag. Verkar ju inte lovande.. Hoppas det löser sig för dig!
  • ThereseR
    mrschill skrev 2010-03-25 19:29:50 följande:
    Neeej! Vad tråkigt! Och så många fel! Nu blir jag också nervös.. Min klänning kommer på onsdag. Verkar ju inte lovande.. Hoppas det löser sig för dig!
    Alltså, min brudklänning är ju också därifrån och den var ju inte så konstig, mer än att jag måste sy in den hos sömmerska... men det hade jag nästan räknat med. bilder på brudklänningen finns i mitt galleri. är det brudklänning du beställt?
  • las vegas bruden
    ThereseR skrev 2010-03-25 19:23:46 följande:
    HejhejNu har jag fått hem mina 8 klänningar- ja alla är inte till mig, en är mammas, och några är till brudtärnorna och en till mig. Det vore väl att ljuga att säga att jag var nöjd med resultatet.Min mammas klänning skulle gå strax nedanför knäna men fick till låret och underkjolen täckte knapptnedanför trosorna. Min klänning satt jättebra! Men... den var 10cm för kort och de har något slags "bröstvårtsskydd", antar jag att det är, och det ser ut som att jag amningsinlägg i klänningen:( Jag har dubbelkollat "hollow to hem" på både min och mammas klänning och jag skrev rätt mått.Min kusins ena klänning var ljusbrun, nästan beige, trots att de skickat färgkartor och jag valt en mörkt brun. Hennes långklänning var för lång och bysten för stor.På mina tre tärnklänningar (den som finns på bild i mitt galleri) var färgen och modellen fin, men av någon anledning har de sytt på turkosa band med pärlor och paljetter ovan och under livet...(klänningen är grön...)*pust*Jag har nu, med 39 graders feber, tillbringat HELA eftermiddagen med att fotografera klänningarna och förklara i ett mail vad som gjorts fel.Jag tycker inte det är OK att vara sådär slarviga- det är inte proffessionellt.Jag återkommer när de svarat på mailet jag skickat. De brukar vara bra att ha att göra med i kundservice och jag kan säga att jag vill ha nya klänningar för det här är inte acceptabelt.
    Neeej vad trist!! Hoppas de fixar till sina misstag. Men usch, nu blir jag nervös!! Min klänning skulle vara klar idag tror jag, så ska fråga dem hur det går och om den skickas snart. Kan man göra det genom live supporten eller är det bättre via mail?
    Valley of fire 2011
  • ThereseR

Jag har aldrig använt online supporten, men mail brukar funka bra!

• las vegas bruden

Så där, då har jag mailat. Bara att vänta nu då. =) Och hålla tummarna för att de gjort klänningen rätt.

Valley of fire 2011
  • Torsdag

Min klänning kom idag!!!
    www.shopindream.com/product-6539.html
    Jättefin, bra kvalitet, tjockt tyg osv. men... som många andra har sagt, stor i storleken...
    Jag beställde efter egna mått men var ändå tvungen att välja en förbestämd storlek (tog stl 14). Storlekslappen i klänningen säger size 14 så jag undrar om dom struntade i mina mått? Jag är gravid (v 23) så det var inte helt lätt att gissa sig till måtten, men jag tror jag fick till det ganska bra. Innan graviditeten hade jag stl 38-42. Det verkar dock som om dom tar till rejält i överkant. Det finns minst 10 cm överflödigt tyg i midjan/magen. Bröllopet är om två veckor så min mage hinner inte växa så mycket.
    Blir nog ett besök hos skräddaren. Men det är ju inte så farligt när klänningen var så billig.

• mrschill
    ThereseR skrev 2010-03-25 19:48:58 följande:
    Alltså, min brudklänning är ju också därifrån och den var ju inte så konstig, mer än att jag måste sy in den hos sömmerska... men det hade jag nästan räknat med. bilder på brudklänningen finns i mitt galleri. är det brudklänning du beställt?
    Ja jag har beställt en brudkklänning
  • las vegas bruden

Jag hade fått mail från Shopindream nu och klänningen beräknas vara klar 5:e april. Det känns helt ok, får hoppas detta stämmer och att de gör klänningen rätt och inte slarvar. Funderar på att maila det till dem, att jag fortfarande har höga förväntningar på klänningen. ;)

Valley of fire 2011
  • 31Juli

Nu har jag fått tag på dem. Min klänning beräknas vara klar 15 April :) Hoppas bara de tagit hänsyn till de mått jag skrivit in i beställningen och inte tar den storlek jag var tvungen att välja för då kommer den vara lite för trång.

Svar på tråden Nya Shopindream- tråden