Nya Shopindream- tråden
Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.
Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html
Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.
Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html
Äntligen är arbetet påbörjat på min klänning! Fick ett error message om insufficient account balance igår när jag hade betalat och höll på att gå i bitar eftersom jag ju HAR pengar på kontot. Löste sig dock fint med ett mail och nu är det alltså på gång. Borde få min klänning om en månad med alla helgdagar inräknade i tillverkningstiden. Whee!!
Nu har min 2:a sändning kommit (ersättningsklänningarna för de fem som var fel sist). Här är resultatet:
Mina tärnklänningar kom i rätt modell, UTAn pärlorna....(so far so good) men i en Centern-grön färg! Varför i hela friden har de bytt färg på tyget??? De går inte att använda. Till mina ljusrosa blommor och brudgummens kläder kommer tankarna bara gå till princessbakelser...eller för grön marsipan:S
Min rosa klänning var i rätt längd, satt bra...... MEN.... de hade FORTFARANDE med de där "amningsinläggen" i klänningen, trots att jag specifikt skrivit och påminnt flera gånger om att de inte ska ha med dom.
Min mammas klänning var i rätt modell nu... lång nog..... på överkjolen i allafall, men underkjolen täcker fortfarande knappt trosorna. OCH....... de har bytt färg även på mammas klänning... så nu är den typ gulgrön, istället för närmre olivgrön, som den var förut.
Vad ska man säga? Jag sa "ge mig pengarna tillbaks för nu orkar jag inte mer". Får se vad de säger tillbaks. (Plus att jag fick betala tull IGEN)
ThereseR
Vilken otur!
Vad är "amningsinlägg"?
I mina klänningar så är ju klänningen formad runt brösten med en liten rundning. Som många klänningar i butik. Är det det som är "amingsinlägg"
ThereseR
Ahh då vet jag, och håller med om att det inte ser riktigt klokt ut. Och undrar också varför de sytt in sådana? Vem kan vilja ha sådana? =)
Jag har ingen aning..... någon med extremt utåtstående bröstvårtor kanske?:) Men jag hade nästan hellre haft det än de där plättarna på brösten:)
Therese, vad jobbigt.. Hur ska du göra nu?
Usch, jag får lite ont i magen.. Bilden på min klänning ser ju jättebra ut, men tänk om det blir helt fel när den kommer ... borde nog visa sig snart.. När jag kollar min order status står det "waiting for logistics to confirm".. Hu nu är jag nervös..!
Jag har med dessa amningsinläggen som gör att det står ut väldigt vid brösten och den är svår att forma. Men mamma ska peta upp i smnen och ta ut dem och sen ev sy in i sidan där uppe om det ännu är för stort efter inläggen.
Jag reklamerade min klänning den 22 april (dom hade sytt min brudklänning efter tärnklänningens mått och var därmed 15 cm förkort) Idag fick jag mail att dom skickat den nya. Jag har fått mailsvar otroligt snabbt och dom har inte ens krävt den första klänningen i retur! Dom sydde upp den nya på 2 veckor!
Jag är supernöjd med den första förutom längden då. Blir lite oroligt att den nya ser annorlunda ut, men då får jag väl fixa längden på den första med tyll som jag först tänkte...