Nya Shopindream- tråden
Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.
Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html
Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.
Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html
Svärmor ska korta klänningen lite så jag slipper ha så höga klackar, var lätt fixat sa hon. Sen ska vi se om vi kan ta bort lite av underkjolen så den inte blir så puffig, men annars tror jag det plattar till sig lite när den blir kortare. Ska även korta nackbandet och sätta fast det lite bättre. Men jag insåg att jag verkligen inte kommer kunna amma på nåt smidigt sätt i den klänningen så antingen får jag köpa läget och gå undan och halvt kränga av mig klänningen för att kunna mata dottern, eller så får vi träna som galningar på att hon ska ta flaskan. Det har ju gått åt skogen hittills. Men det är ju en månad kvar lite drygt så förhoppningsvis ska det väl gå bra.
Hade gärna gått ner ett par kilo tills dess, det skulle funka med klänningen också, men det känns som en omöjlighet. Usch jag vantrivs så i min vikt efter graviditeten, även fast det bara är 3,5 mån sen. Vill ner minst 7kg!
sörön
min bolero passade faktiskt, jag var orolig. Men dock på ena armen var ju undertyget ditsatt fel så övertyget snor sig när man tar på sig den. Mamma skulle kolla på det så det ordnar nog sig.
DHL ringde nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D ojoj min festklänning kommer idag! :) jag visste knappt att dom hade skickat den!!
härligt för dig förväntan :)) Jag väntar å väntar på att få bilder på min klänning.. för 6 dagar sedan sa hon att hon skulle skicka bilder "later"... Vad menas med det tro.. Hon har flera gånger sagt att klänningen ska levereras i början av maj så det är ju inte så länge kvar :)
Klänningen är iallafall helt otrolig!!! Mycket snyggare än vad den såg ut att vara på bilderna och den är så välsydd och i ett stadigt och starkt material! jag är så nöjd!! inte är den för kort heller!! :D:D:D Däremot är den lite liten, men det visste jag ju att den skulle vara! Ut i löparspåret nu! :) Motivationen är på topp nu när det hänger en så vacker festklänning här hemma!! :D
kanon, bara ut å springa då ;))
Jaa, jag har ju hotmail... ska maila å fråga dom.. har en annan adress som kanske funkar bättre. Hoppas det, man är ju såå grymt nyfiken nu :))
Åh snälla visa bilder!!! (för det är väl inte den bilden som du har i ditt galleri redan, eller?)
Ha ha ha... skrattar ihjäl mig... Mina klänningar kom precis och de är helt galet åt skogen! Den röda balklänningen är rosa... Och det är det minsta problemet! Den är otroligt dåligt sydd, draperingen lossnar reda innan jag tagit på mig den för att den inte är ordentligt säkrad i sömmen. Dessutom är det två olika tygstycken på framsidan som inte är ihopsydda, så att det bildas en "ficka" mitt på magen. Tyget är det sämsta tänkbara, typ plast. Klänningen skulle ha en fastsydd underkjol med tyll, men icke. Stass-spännet på framsidan har blivit något slags plastpärlor (matchar kanske tyget, då...). Jag har faktiskt aldrig haft på mig en fulare klänning som dessutom gjort mig 10 kg tjockare. Och jag behöver verkligen inte någon hjälp på det området... :)
Den andra klänningen skulle vara en enkel trikåklänning med ena axeln bar och en guldfärgad ring på axeln. Tänkte att de ju inte borde kunna misslyckas med det iaf.. Men det har de gjort med besked! Klänningen är i något slags organsamaterial, men en dåligt sydd och ful drapering över magen. Och guldringen har blivit en ful brosch. Storleken är ett skämt. Blixtlåset är "buckligt". Och dessutom har se sytt in sådana där gräsliga "amningsinlägg" över bysten... varför gör de det?! Bysten är dessutom som dragen åt ena sidan, altlså när man sätter på sig klänningen pekar brösten åt höger... ha ha...
Summan av kardemumman; två gräsliga klänningar skänkes till sykunnig med humor...
Åh shit, jag börjar bli lagom nervös nu eftersom jag tipsade mina tre brudtärnor om att köpa klänningar därifrån. Jag har i och för sig tryckt på att de skulle gå in och läsa i den här tråden och att klänningar har blivit fel på både det ena och det andra viset, men jag vet inte om de har lyssnat. Samtidigt kommer vi att bidraga med 500 kr per tärna så blir de helt väck så har vi alltså lagt ut 1500 kr alldeles i onödan, gaah!