• Eftertioår

Nya Shopindream- tråden

Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html

• Svar på tråden Nya Shopindream- tråden
  • Josssie
    Blivandefrueriksson skrev 2010-04-22 15:18:12 följande:
    Fick min klänning precis, så fin.. sitter som ett smäck inte bra ha ha h.. Nej men har inte kunnat snöra på den men den är jätte fin är så nöjd. Nu är det bara att vänta och se om jag kan ha den om 6 mån i och med bäsen. Har en som ska kolla på den om den går att lägga ut i midjan och då kanske jag kan ha den. Boleron däremot jag vet inte vad jag ska säga om den, den sitter som den ska men ena armen är snodd på vågot vänster. Är som att undertyget inte är ihopsytt rätt med övertyget för har man den inte på sig så är den helt normal. Men men det är ju inget svårt att fixa det gör min mor.
    Åååh va roligt! Vill också ha min! Bild bild bild!

Ja det är ju jätteolika hur man går upp men när jag var i sjätte mån så kunde jag fortfarande ha vanliga kläder (nu efteråt däremot är det inte lika skoj haha) så gör inget med klänningen förrän det närmar sig.

Åh det står fortfarane "registrerad för leverans" på mina klänningar. Men nu är dom i västerås iallafall. Men dom kommer väl inte idag då.

• mrschill
    BlivandeFruPettersson skrev 2010-04-22 14:45:47 följande:
    Nja, liiite fel är inte något jag skulle gå bananas över, bara klänningen passar eller går att fixa till utan att bli ruinerad. Detta är min klänning: www.shopindream.com/product-6174.html , är ingen hejare på sytekniska grejer själv, men tror inte att den ska vara omöjlig att fixa till om det är något strul. Chansar nog på den här så får jag se vad det blir av det  
    Jätte fin klänning Kikade också på den men beställde en annan liknande. Toppen med snörning i ryggen då behöver den ju inte passa helt perfekt ag drog av ca 4cm på alla mina mått, men den blev ändå för stor, har lämnat den till en sömmerska som fixar till den för 600kr så jag är ändå nöjd
  • Blivandefrueriksson

Aaaargh har tagit kort på klänningen nu på. men så strular Bt och det går inte lägga in. Det är inte första gången men går nog senare så ni får vänta ett tag till

• Friesia

Jag är så glad! Shopindream syr upp en ny klänning åt mig :D Dom insåg sitt misstag efter mitt mail och erbjuder sig att sy en ny klänning!!

Visst hade jag kunnat fixa till den där nere med tyll osv men hela klänningen är ju i min tärnas mått och hon är lite, lite större än mig (förutom längden då haha) så korsettsnörningen blev inte heller helt hundra...Jag älskar klänningen och är så glad att jag får en perfekt klänning!

• Josssie

Nu har dom kommit!

Sååååå fiiiina! Har visserligen inte kunnat prova min brudklänning än eftersom det är korsettsnörning men den är vansinnigt fint gjord och jag tror den passar.

Tärnklänningarna är verkligen över all förväntan! De ser såå exklusiva ut och är kanonfina! Nu väntar jag bara på att dom ska komma o prova, lär bli nån gång i helgen. 

Nöjd!

• Skimmra

Josssie skrev 2010-04-23 14:10:18 följande:
    Nu har dom kommit! Sååååå fiiiina! Har visserligen inte kunnat prova min brudklänning än eftersom det är korsettsnörning men den är vansinnigt fint gjord och jag tror den passar. Tärnklänningarna är verkligen över all förväntan! De ser såå exklusiva ut och är kanonfina! Nu väntar jag bara på att dom ska komma o prova, lär bli nån gång i helgen.  Nöjd!

Härligt att höra Jossie! Hur var du som kund, låg du på och krävde bilder innan de skickade eller lät du dem sköta det själva? Jag vill kunna ge så bra förutsättningar som möjligt till mina tärnor som skall beställa sina klänningar idag från shopindream.com.

Tack för svar, alla tips uppskattas!

• BlivandeFruPettersson

mrschill skrev 2010-04-22 17:21:01 följande:
    Jätte fin klänning Kikade också på den men beställde en annan liknande. Toppen med snörning i ryggen då behöver den ju inte passa helt perfekt ag drog av ca 4cm på alla mina mått, men den blev ändå för stor, har lämnat den till en sömmerska som fixar till den för 600kr så jag är ändå nöjd

Precis det jag tänkte med snörningen, det ger ju lite mer felmarginal än med dragkedja. Tänkte försöka bli av med lite mer...kramgohet ( ) runt magen före den stora dagen, så jag får nog dra av lite på vissa mått. Ska försöka sluta vara nervös över att det blir fel nu, går det helt åt skogen så får jag engagera min fantastiska gamla syslöjdslärare från högstadiet som turligt nog är en god vän till familjen. Så, nojor - be gone!

• Josssie
    Skimmra skrev 2010-04-23 14:26:39 följande:
      Härligt att höra Jossie! Hur var du som kund, låg du på och krävde bilder innan de skickade eller lät du dem sköta det själva? Jag vill kunna ge så bra förutsättningar som möjligt till mina tärnor som skall beställa sina klänningar idag från shopindream.com. Tack för svar, alla tips uppskattas!
    Jag var nog en "bra" kund som inte krävde så mycket. Haha. Bad dem visserligen om bilder på chatten men de måste ha glömt det för när jag påminde dem var klänningarna redan på väg. Däremot skrev jag rätt mycket info i den där extrarutan eftersom jag beställde 5 olika klänningar i olika storlekar och färger och med vissa ändringar. Min brudklänning exempelvis beställde jag utan släp och med isydd underkjol. Skrev också min längd + klackhöjd utöver hollow-to-hem. En del har ju fått för korta klänningar, att dom gjort korta klänningar kortare liksom, men det är absolut inget jag råkat ut för. Mina är i stort sett identiska mot bilderna, fast i de färger jag valt. Riktigt snyggt gjorda.

Men mitt tips är att vara tydlig med mått och önskemål och gärna lägga till i extrarutan längd- och klackinfo. Sen kan du ju kolla i mitt galleri vilka modeller jag valde, kanske valde jag ganska "enkla" modeller för dem att sy?

Sen bör ju tilläggas att ingen av tärnorna har provat än för ingen hade tid att komma idag till mig. Så jag vet ju inte om de passar. Men nog ser det så ut iallafall.

Bilder kommer så fort jag fått påklädningshjälp.

• Blivandefrueriksson

jag fick med en i sydd underkjol fast det visste jag inte om. dock tror jag de har glömt att lägg atill klackhöjden för det är kanten är ca 1 cm över marken med skorna. men gör inget för det ser abolut inte dumt ut.

Svar på tråden Nya Shopindream- tråden