• Eftertioår

Nya Shopindream- tråden

Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html

• Svar på tråden Nya Shopindream- tråden
  • Blivandefrueriksson

nu ligger bilder inne kolla in ena bilden där tå spetsen sticker ut. och tänk på att den är inte på snörd eller.

• snuttfia

Blivandefrueriksson skrev 2010-04-23 15:21:25 följande:
    nu ligger bilder inne kolla in ena bilden där tå spetsen sticker ut. och tänk på att den är inte på snörd eller.

Den ser ju jättefin ut :) Gillar verkligen brodyren, tycker den var mycket finare än brodyren på min klänning. Jag gillar den med, men din ser snäppet bättre ut. Tror det blir jättefint när du får den snörd!

• Josssie
    Jättefin! Tycker absolut inte att den ser kort ut, snarare perfekt längd.

Åh nu kommer en av tärnorna så jag får prova!

• Blivandefrueriksson

jossie bild bild bild nä tror med den blir perfa i längd.. ser lite lagom snyggt ut när sko spetsen sticker ut..

• ThereseR
    Josssie skrev 2010-04-23 15:07:23 följande:
    Jag var nog en "bra" kund som inte krävde så mycket. Haha. Bad dem visserligen om bilder på chatten men de måste ha glömt det för när jag påminde dem var klänningarna redan på väg. Däremot skrev jag rätt mycket info i den där extrarutan eftersom jag beställde 5 olika klänningar i olika storlekar och färger och med vissa ändringar. Min brudklänning exempelvis beställde jag utan släp och med isydd underkjol. Skrev också min längd + klackhöjd utöver hollow-to-hem. En del har ju fått för korta klänningar, att dom gjort korta klänningar kortare liksom, men det är absolut inget jag råkat ut för. Mina är i stort sett identiska mot bilderna, fast i de färger jag valt. Riktigt snyggt gjorda. Men mitt tips är att vara tydlig med mått och önskemål och gärna lägga till i extrarutan längd- och klackinfo. Sen kan du ju kolla i mitt galleri vilka modeller jag valde, kanske valde jag ganska "enkla" modeller för dem att sy? Sen bör ju tilläggas att ingen av tärnorna har provat än för ingen hade tid att komma idag till mig. Så jag vet ju inte om de passar. Men nog ser det så ut iallafall. Bilder kommer så fort jag fått påklädningshjälp.
    ´Min tärna beställde en likadan klänning som den gula och den blev tio cm för lång och alldeles för stor i bysten... :/
  • Dream Messiah
    Den var hur fin som helst! Verkligen underbar klänning! Grattis.
  • Josssie
    Blivandefrueriksson skrev 2010-04-23 16:39:41 följande:
    jossie bild bild bild nä tror med den blir perfa i längd.. ser lite lagom snyggt ut när sko spetsen sticker ut..
    Nu finns det bilder i mitt galleri under "starka bilder". Halterneckbandet sitter inte fast så det ser lite haffsigt ut, måste kortas en aning. Sen hade jag klänningen för högt upp när vi fotade så den ser för stor ut i bysten. Insåg det dock när batteriet i kameran tagit slut men fick en snygg "hylla" istället när jag drog ner den lite då. Enda jag kan anmärka på är att den är lite för lång, hade tänkt ha lågskor men får köra klack istället. Släpet hade jag skrivit att dom skulle ta bort eller göra kortare beroende på vad som blev snyggast. De valde att göra det kortare, så ett litet släp är det på den. Men jag är himla nöjd faktiskt.

Materialet i kjolen (ytterst) är organza och det är en isydd underkjol av kraftig tyll.

• JollyO

Min balklänning kom i fredags. Jättefin men kanske 3 cm för lång vilket är helt okej! I övrigt rätt mått överallt. Dragkedjan däremot är alldeles för klen med allt det tyget (som på många klänningar). Den gick sönder första gången vi skulle dra upp den så de blir att lämna in och byta den. Summa summarum - ett bra köp!

Min vän är min och jag är hans
  • Blivandefrueriksson

jossie den ser jätte vacker ut. att det kan va så oolika från order till order för både din och min ser välarbetad ut. medans en del andra har varit mindre nöjda.

jolly byta dragkedja är ju inte så dyrt så det kan man ju ta.

Svar på tråden Nya Shopindream- tråden