• Eftertioår

Nya Shopindream- tråden

Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html

• Svar på tråden Nya Shopindream- tråden
  • BlivandeFruPettersson

Yay, då ska här beställas! {#lang_emotions_laughing} En sista undran bara: det står att man ska ange alla mått i inches, och det är jag med på när det gäller byst, midja och stuss, men är det samma på hollow to hem och längd? Känns lite knasigt att skriva att jag är 68 inches lång istället för i feet och inches. Kanske bara jag, men vill ju få det rätt från början.

• JollyO
    Katarina Michael skrev 2010-05-03 09:39:03 följande:
    Tänkte bara berätta att jag fortfarande inte fått min klänning byt, nu vägrar de svara på mina mail....riktigt besviken är jag!!   Så alla er som beställer, skriv att ni är längre än ni är så ni slipper att få den för kort....sy upp är lättare än att ha en för kort klänning...
    Jo visst är det katastrof om klänningen är för kort men... Klänningen jag köpte är tre cm för lång! Kostar 550 kr att lägga upp den hos sömmerska... Klänning och frakt betalade jag 1200 för.
    Min vän är min och jag är hans
  • Josssie
    JollyO skrev 2010-05-03 17:33:28 följande:
    Jo visst är det katastrof om klänningen är för kort men... Klänningen jag köpte är tre cm för lång! Kostar 550 kr att lägga upp den hos sömmerska... Klänning och frakt betalade jag 1200 för.
    Min klänning var typ en decimeter för lång, tur man har en snäll svärmor som är syslöjdslärare. Nu är den fixad och heeelt perfekt! Ska ta en ny bild och lägga upp om jag orkar för på bilderna jag har nu ser den helt annorlunda ut. Ser ut som en helt annan klänning för att man inte ser detaljerna. Den blev inte alls lika bylsig och puffig när den blev rätt längd heller. Jag är så himla nöjd!
  • Katarina Michael

Fast min är förkort och går inte alls att använda, alla pengarna åt skogen eftersom shopingdrem inte vill ta på sig skulden....trots jag angivet rätt mått o så.... hade heldre betalt 500kr och kunnat använda kjolen....

• BlivandeFruPettersson

Meeeen... den här beställningen går mig på nerverna. Hade fyllt i alla mått och skulle lägga i kundvagn, då visar det sig att man måste välja standardstorlek också. Grejen är att om jag väljer en som passar byst/midja/stuss så kommer den vara åt skogen för lång och om längden är okej så får jag sluta äta helt nu för att komma i klänningen {#lang_emotions_wink}. Hur övertydlig behöver man vara i tilläggsinformation för att de ska sy enligt måtten och inte standardstorlek eller någon kompromiss mellan dem?

• 20100710
    BlivandeFruPettersson skrev 2010-05-04 13:33:36 följande:
    Meeeen... den här beställningen går mig på nerverna. Hade fyllt i alla mått och skulle lägga i kundvagn, då visar det sig att man måste välja standardstorlek också. Grejen är att om jag väljer en som passar byst/midja/stuss så kommer den vara åt skogen för lång och om längden är okej så får jag sluta äta helt nu för att komma i klänningen . Hur övertydlig behöver man vara i tilläggsinformation för att de ska sy enligt måtten och inte standardstorlek eller någon kompromiss mellan dem?
    tydligen gör dom enligt dina angivna mått. jag undrade också över det, men hon svarade att dom alltid gör custom made.. förstår inte riktigt vitsen med att då behöva ange standardstorlek, men det är väl kanske för att dom ska ha ett hum om hur "stor" man egentligen är.. Lycka till med din beställning, själv väntar jag på att dom ska skicka den vilket dom skulle göra den här veckan {#lang_emotions_laughing}
  • Blivandefrueriksson

så fort du lagt till egna mått så går de efter dem och inte det snadars måttet. det är typ en bugg som man måste fylla i för att kunna gå vidare. så fyll i måtten och en standard stl, fungerade utmärkt för mig.

• BlivandeFruPettersson

20100710 skrev 2010-05-04 13:40:13 följande:
    tydligen gör dom enligt dina angivna mått. jag undrade också över det, men hon svarade att dom alltid gör custom made.. förstår inte riktigt vitsen med att då behöva ange standardstorlek, men det är väl kanske för att dom ska ha ett hum om hur "stor" man egentligen är.. Lycka till med din beställning, själv väntar jag på att dom ska skicka den vilket dom skulle göra den här veckan 

Nej, då tycker man ju att det skulle gå att välja mellan att beställa i standardstorlek eller custom made, menmen nu är det ifyllt i alla fall {#lang_emotions_laughing}. Tack för hjälpen tjejer!

• SessanC

Hej! Är det någon här som returnerat klänningen/klänningarna till Shopindream pga felleverans? Hur gjorde ni? Kan man skicka paket med "mottagaren betalar"? Jag vill nte betala för returen när det är de som gjort fel ju...

Jag har nämligen fått hem två tärnklänningar som bara har ett rätt, modellen. Färg och storlek är fel. Dessutom har den ena pärlor på, som inte jag beställt...

Tacksam för tips! <3

• Blivandefrueriksson
    BlivandeFruPettersson skrev 2010-05-04 14:30:25 följande:
      Nej, då tycker man ju att det skulle gå att välja mellan att beställa i standardstorlek eller custom made, menmen nu är det ifyllt i alla fall . Tack för hjälpen tjejer!
    jag håller med dig, jag var helt velig i början innan jag fick tag på dem i chatten om hur jag skulle göra.
Svar på tråden Nya Shopindream- tråden