• Eftertioår

Nya Shopindream- tråden

Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html

• Svar på tråden Nya Shopindream- tråden
  • ThereseR

Jag har mailat med dom idag och bett om att få pengarna tillbaks istället, jag orkar inte hålla på och vela med det här mer...... och de har godkänt det så jag får tillbaks pengarna.

• 20100710
    Blivandefrueriksson skrev 2010-05-06 09:44:41 följande:
    Jag har för mig att det står samma under hela processen min ändrades aldrig där inne, så det gick aldrig följa om hur långt de hade kommit med klänningen.. Det fick man fråga på chatten eller mailen. 
    ok. enligt henne så har dhl skickat min klänning nu iaf.. Jippie! hoppas hoppas hoppas att den passar... 
  • HildaClaud

Tänkte bara berätta att jag har nu efter massa disskution gått med på att dom gör om klänningen mot betalning av frakten. På livechatten vägrade dom att erkänna att de gjort fel, och att klänningen va gjord efter bilden. Men samtidigt kunde hon se att det inte blivit rätt på mig. Men det va absolut inte skräddarens fel, och att nu skulle "en mer erfaren skräddare" sy klänningen, precis som jag ville ha den. Amen hallå? det är som att säga att det va en amatörskräddare som gjorde min. Att sy om den mot fraktkostnad va det enda dom kunde erbjuda mig sa hon. Jaja... nu får vi se hur det går.. jag tänkte att 460kr kan det vara värt(fraktkostnaden) om den nu blir som jag vill.. men när jag läser era inlägg blir jag lite orolig.. jag menar amningsinlägg? Fel färg och storlek? Aja, det är väl bara att hålla tummarna! Annars tar jag bara den första jag fick (Har lagt in en bild på hur klänningen skulle sett ut i galleriet). Jag är nöjd med den fast den inte blev som jag tänkt, och jag slipper skicka tillbaka den, så jag antar att jag fått en bra deal? Hoppas att det löser sig för er andra mer era klänningar och Terese R skönt att du får tillbaka dina pengar, inte mer än rätt!

• ThereseR
    HildaClaud skrev 2010-05-07 13:48:05 följande:
      Tänkte bara berätta att jag har nu efter massa disskution gått med på att dom gör om klänningen mot betalning av frakten. På livechatten vägrade dom att erkänna att de gjort fel, och att klänningen va gjord efter bilden. Men samtidigt kunde hon se att det inte blivit rätt på mig. Men det va absolut inte skräddarens fel, och att nu skulle "en mer erfaren skräddare" sy klänningen, precis som jag ville ha den. Amen hallå? det är som att säga att det va en amatörskräddare som gjorde min. Att sy om den mot fraktkostnad va det enda dom kunde erbjuda mig sa hon. Jaja... nu får vi se hur det går.. jag tänkte att 460kr kan det vara värt(fraktkostnaden) om den nu blir som jag vill.. men när jag läser era inlägg blir jag lite orolig.. jag menar amningsinlägg? Fel färg och storlek? Aja, det är väl bara att hålla tummarna! Annars tar jag bara den första jag fick (Har lagt in en bild på hur klänningen skulle sett ut i galleriet). Jag är nöjd med den fast den inte blev som jag tänkt, och jag slipper skicka tillbaka den, så jag antar att jag fått en bra deal? Hoppas att det löser sig för er andra mer era klänningar och Terese R skönt att du får tillbaka dina pengar, inte mer än rätt!
    Jag måste säga att de känns väldigt o-proffessionella både i deras arbete och argumentationer. tycker egentligen inte du ska behöva betala frakten heller... det är inte du som gjort fel.
  • 20100710

nu verkar det som att min klänning har lämnat hong kong, äntligen :D

• Friesia

Nu är jag skapligt less på shopindream!
    Fick min ersättningsklänning (för min brudklänning som jag fick levererad för kort), allt är skitbra även längden MEN dom har sytt den med dragkedja i ryggen fast det är snörning på bilden och det var även det på den första klänningen jag fick!

Den passar hyfsat men är lite stor över bysten! Hade det varit snörning hade jag enkelt kunna dra åt där ju! Blä, nu är jag less!!!!

• Friesia

Det är ju för fan ingen underkjol i klänningen heller!!! FAN!

• 20100710

Friesia, fy fan va jobbigt! Hur ska du göra nu? Hoppas det löser sig.. När gifter du dig?

Min klänning kom idag :) Jag blev chockad !! Jag förstod ju att den skulle vara "stor" i kjoldelen, men FAN va stor den är ;) Världens släp och hur "bullig" som helst :D Precis som jag ville ha det, men undrar nu vad jag gett mig in på... Kommer antagligen snubbla in i kyrkan :D dessutom får vi knappt plats i lägenheten längre, underkjolen och klänningen tar all plats hehe..

• Friesia

Har lugnat ner mig något nu...;)
    Har chattat med dom och det verkar som jag får ta att det inte är korsettsnörning eftersom jag inte specifikt beställde det. Men det är korsettsnörning på bilden och jag trodde att de sydde efter bilden. Dom menar att det är upp till skräddaren att tolka bilden.

Ev får jag en underkjol gratis mot att jag betalar frakten. Den första kom med underklänning fastsydd i klänningen och samma visa där, det är upp till skräddaren att tolka bilden på klänningen...

Just nu lutar det åt att jag fixar den första klänningens längd och förlänger den med tyll, den sitter 10 gånger bättre på pga snörningen i ryggen...

Ja det är inte lätt...

• BlivandeFruPettersson

Friesia skrev 2010-05-10 21:52:25 följande:
    Har chattat med dom och det verkar som jag får ta att det inte är korsettsnörning eftersom jag inte specifikt beställde det. Men det är korsettsnörning på bilden och jag trodde att de sydde efter bilden. Dom menar att det är upp till skräddaren att tolka bilden.

Nu blev jag nervös... min klänning ska också vara med korsettsnörning enligt bilden, men jag påpekade det inte speciellt, trodde ju som du att de syr upp den efter bilden. Undrar om det är för sent att påpeka det nu, 11 dagars jobb kvar när jag kollade upp det idag.

Svar på tråden Nya Shopindream- tråden