Nya Shopindream- tråden
Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.
Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html
Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.
Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html
Blivandefrueriksson - Grattis till graviditeten!
Okej, nu behöver jag tips innan jag slitit bort allt hår (kanske skönt att slippa noja över om frisyren jag valt är rätt i och för sig ;)). Ska beställa min klänning snart och efter att ha läst i den här tråden så verkar det ju inte som att ens egna mått garanterar en perfekt sittande klänning i alla fall.
Ska man dra av några centimeter här och där, eller lägga till, och framför allt: bör man lägga till extra på hollow to hem? Hade mardrömmar inatt om att jag mätt med och utan skor och förklarat övertydligt i min beställning, men ändå fick en klänning som var för stor på vissa ställen, för liten på andra och slutade mitt på vaden. Bröllopsstressad, jag?
Nu kanske jag var lite otydlig, dom har sytt klänningen efter min tärnas mått på tärnklänningen inte en UK-stl 4 som jag beställde till brudklänningen. Jag skickade inte med mina mått för jag skulle ju ha måtten som en UK-stl 4 har!
Ni som ska beställen en Kina-klänning tänk på att vara övertydliga i allt.
I teorin är det lättare att få en förstor klänning att passa. Men beroende på modell* så kanske det inte går att sy in en förstor klänning till rimligt pris.
*om det är mycket drapering, pärlor, spets broderier och liknande.
Endel får förstora klänningar när det beställer efter sina mått, andra får försmå. Det är lite som ett lotteri.
Är du väldigt "bridezillig" så ska du nog köpa u butik istället, har du nerver och är lite mer aja blir det LITE fel så gör inte de något i sinnet så kan du chansa på att beställa en klänning från Kina.
Ja jag vet, jag har varit lite mjäkig i det här och tyckt lite synd om dom stackarna som sitter och syr i Kina... men nu blir jag irriterad hur svårt kan det vara att sy efter en beställning, det känns inte seriöst!
Efter att ha sprättat isär mina tre felsydda boleros så tror jag att de har en som syr mönstret, en som klipper tyget och ytterligare en som syr ihop det. Jag tror det är så pga effektivisering men att det är lättare att det blir fel, och det verkar som om många papper med måtten på försvinner mellan kinesen som klipper ut tyget och kinesen som syr ihop det.
Det är slutsatser jag dragit efter mina tre boleros som var klippta efter mina mått men ihop sydda efter någon annansmått.
Gick det inte att lösa med spetskant nertill?
Mejla de och fråga vad du ska göra nu, försök att låt snäll och kräv ingenting. Utan skriv istil med att, jag är ledsen för klänningen jag beställde skulle ha de här måtten och jag fick en klänningen som är sydd efter andra mått, och så är den sned. Vad ska jag gör nu? hur kan vi lösa det här? Jag gifter mig om xantal dagar och vill så gärna ha den klänningen för det är min drömklänning.
Nja, liiite fel är inte något jag skulle gå bananas över, bara klänningen passar eller går att fixa till utan att bli ruinerad. Detta är min klänning: http://www.shopindream.com/product-6174.html , är ingen hejare på sytekniska grejer själv, men tror inte att den ska vara omöjlig att fixa till om det är något strul. Chansar nog på den här så får jag se vad det blir av det
Fick min klänning precis, så fin.. sitter som ett smäck inte bra ha ha h.. Nej men har inte kunnat snöra på den men den är jätte fin är så nöjd. Nu är det bara att vänta och se om jag kan ha den om 6 mån i och med bäsen. Har en som ska kolla på den om den går att lägga ut i midjan och då kanske jag kan ha den.
Boleron däremot jag vet inte vad jag ska säga om den, den sitter som den ska men ena armen är snodd på vågot vänster. Är som att undertyget inte är ihopsytt rätt med övertyget för har man den inte på sig så är den helt normal. Men men det är ju inget svårt att fixa det gör min mor.
Jo det går säkert att lösa med spets eller tyll men nu blir det en pricipsak, jag har inte fått det jag beställt. Jag har skickat ett mail får se vad dom har att säga om att den är uppsydd efter tärnans mått...