Nya Shopindream- tråden
Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.
Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html
Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.
Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html
Du får gå dem i chatten och verkligen tjata om du ska få några bilder. Jag skrev att jag INTE ville att de skulle skicka klänningarna innan jag sett foton på dem och då damp det ner foton i mailen!
Jag skrev bara att jag ville ha en bild nästa dag fanns de i min mail så det verkar vara olika det där.. (också)
Nej, både här och i den andra Kina-tråden har många haft problem med längden på festklänningarna/tärnklänningarna (brudklänningen är redan avklarad och använd för min del Och den skulle jag faktiskt aldrig riskera att köpa från Kina om man känner att klänningen är väldigt viktig för en själv, been there, done that mistake
) samt med färger. Och att kinesiskorna är kortare än oss ska ju definitivt inte påverka en standardstorlek. Bara det får mig att backa.
Happ... då har jag varit hos sömmerskan med min klänning och den går typ inte att åtgärda utan att sy om typ hela klänningen och betala många pengar.... Det får bli en "trash the dress"-fotografering av den istället... och jag är åter på klänningsjakt. Synd att man har en budget att hålla:S
ThereseR, berätta! Hur skulle den gjorts om och varför gick det inte?? Är lite orolig för min är lite för stor och skulle behövas tas in i sidorna. Snörningen är inte speciellt snygg just nu... Är rädd att det kommer bli svårt! =(
Undertyget sitter bra, men yttertyget är lite stort, särskilt i draperingen på magen (se mina bilder). Problemet är att om man tightar till draperingen syns istället skenorna (fishbones) igenom och jag får fyra streck på magen:( Ett alternativ är att ta bort draperingen och sy på liknande broderier ner över magen och bort, för att inte lägga synen på skenorna.... plus att den måste tas in och läggas upp. Tjing tjong, 1800 pix:-.... 1,5ggr mer än hela klänningen kostade:(
Gaahh.. inte roligt! =( Hoppas du hittar nåt bra alternativ!
Therese surt.
Min klänning är i tyskland så den är påväg, shopindream hade gett mig fel tracking nr men nu så. .
Mina klänningar är också i tyskland såg jag precis. Där har de varit sen i måndags och det står "Försändelse hålls kvar". Betyder det att de inte kan flyga pga vulkanen eller betyder det att det har fastnat i tullen??
Minns inte vem det var som åkte på tull senast, Sörön kanske? Hur skulle man få reda på vad de skrivit på paketet? Fråga i chatten? Tänkte så man säger samma summa.
Så, nu har jag lagt min shopindreamklänning bakom mig... Idag hittade jag en klänning i butik som jag är SÅ nöjd med. Dyrare- JA. Inte enligt budget... men det går att sälja den vidare senare och då blir väl totalkostnaden inte SÅ illa... Jaja... känner med shopindreamklänningen som med avslutade förhållanden "man får försöka så länge det finns hopp men sen får man gå vidare"