• Eftertioår

Nya Shopindream- tråden

Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html

• Svar på tråden Nya Shopindream- tråden
  • Dream Messiah
    Sörön10 skrev 2010-04-16 22:36:51 följande:
    Finns några bilder nu iaf! Har dock ingen underkjol på (under) så den ser lite fattig ut.
    Vad roligt att du ääääntligen fick din klänning! Och den är så fin så!
  • Sörön10

Tack hörrni! =) Har inte vågat ha några förväntningar alls, men blev riktigt nöjd! =) Ska leta reda på en sömmerska som får fixa till den i storleken bara! Samt kolla över applikationerna på själva kjolen! Vill ju inte att något ramlar av!

• BlivandeFruPettersson

Okej, nu måste jag fråga er som har mer erfarenhet av kontakt med Shopindream om det är någon som har haft problem att få fram sina önskemål om detaljer så att de förstås?

Håller på och mailar med dem för att få svar på vilken underkjol jag ska beställa till min klänning och fösöker få fram att jag vill ha en i bara tyll, inga metallringar. Fick till att börja med tre förslag på underkjolar, varav två definitivt ser ut att ha metallringar, så jag försökte igen och följande svar kom igår: "You can not worry about that. Just place your order for the dress as well as the petticoats is ok".

Nu är mejl nummer tre på gång där jag försöker förklara på ett sätt som (i alla fall jag tycker) inte kan missförstås. Jag blir G A L E N! Om någon förstår sig bättre på bilderna så är min klänning www.shopindream.com/product-6174.html
    och de underkjolar jag tror har metallringar www.shopindream.com/gallery--n,WP;jh;P013-grid.html, www.shopindream.com/gallery--n,WP;jh;P001-grid.html
    plus den jag har fått för mig är bara tyll www.shopindream.com/gallery--n,WP;jh;P012-grid.html

• JollyO
    BlivandeFruPettersson skrev 2010-04-17 15:29:16 följande:
    Okej, nu måste jag fråga er som har mer erfarenhet av kontakt med Shopindream om det är någon som har haft problem att få fram sina önskemål om detaljer så att de förstås?Håller på och mailar med dem för att få svar på vilken underkjol jag ska beställa till min klänning och fösöker få fram att jag vill ha en i bara tyll, inga metallringar. Fick till att börja med tre förslag på underkjolar, varav två definitivt ser ut att ha metallringar, så jag försökte igen och följande svar kom igår: "You can not worry about that. Just place your order for the dress as well as the petticoats is ok". Nu är mejl nummer tre på gång där jag försöker förklara på ett sätt som (i alla fall jag tycker) inte kan missförstås. Jag blir G A L E N! Om någon förstår sig bättre på bilderna så är min klänning www.shopindream.com/product-6174.htmloch de underkjolar jag tror har metallringar www.shopindream.com/gallery--n,WP;jh;P013-gri..., www.shopindream.com/gallery--n,WP;jh;P001-gri...plus den jag har fått för mig är bara tyll www.shopindream.com/gallery--n,WP;jh;P012-gri...
    Jag har köpt en som ser precis ut som den sista du länkade till och nu är jag glad att den har ring som håller ut den. Det är alltså bara en ring och den är reglerbar. Det gör att tyllen inte ligger mot benen utan det "luftas" bra. Annars skulle det nog bli görvarmt! Jag ville också ha med bara tyll först men jag är nöjd med den. Det är lycra där i midjan som håller in lite också.

A pettiticoat with no hoop, just tulle? Det borde de väl förstå?
  • BlivandeFruPettersson
    JollyO skrev 2010-04-17 18:33:20 följande:
    Jag har köpt en som ser precis ut som den sista du länkade till och nu är jag glad att den har ring som håller ut den. Det är alltså bara en ring och den är reglerbar. Det gör att tyllen inte ligger mot benen utan det "luftas" bra. Annars skulle det nog bli görvarmt! Jag ville också ha med bara tyll först men jag är nöjd med den. Det är lycra där i midjan som håller in lite också.A pettiticoat with no hoop, just tulle? Det borde de väl förstå?
    Hmm, när du lägger fram det så, så låter det ju rimligt... . Tror jag hade lite av ett bridezilla-anfall tidigare och skyller en del av det på att jag håller på att sluta röka och kan få vansinnesutbrott på att katten jamar extra mycket, hehe.

Varför jag har fått för mig att jag bara vill ha tyll är för att kjolen inte ska bli som en klocka som svajar för mycket när jag rör mig, om den formuleringen makes sense, så att säga. Å andra sidan kanske det bara är i mitt huvud, en ring som går att ställa in själv borde ju bli bra, och kanske skönt med lite luft om den 24 juli skulle råka vara en supervarm dag.
  • JollyO
    BlivandeFruPettersson skrev 2010-04-17 18:53:40 följande:
    Hmm, när du lägger fram det så, så låter det ju rimligt... . Tror jag hade lite av ett bridezilla-anfall tidigare och skyller en del av det på att jag håller på att sluta röka och kan få vansinnesutbrott på att katten jamar extra mycket, hehe.Varför jag har fått för mig att jag bara vill ha tyll är för att kjolen inte ska bli som en klocka som svajar för mycket när jag rör mig, om den formuleringen makes sense, så att säga. Å andra sidan kanske det bara är i mitt huvud, en ring som går att ställa in själv borde ju bli bra, och kanske skönt med lite luft om den 24 juli skulle råka vara en supervarm dag.
    Hehe, jo visst finns det risk för att den kommer att svaja lite... Men klänningen blir nog ganska tung va? Och så är det ju tyll i ytterlaget till skillnad från de andra varianterna.

Den 17 juli kommer det iallfall att vara varmt, 25 grader och sol - det har jag beställt!
  • Dream Messiah
    JollyO skrev 2010-04-17 19:07:41 följande:
    Den 17 juli kommer det iallfall att vara varmt, 25 grader och sol - det har jag beställt!
    VAD BRA! Nu kan jag slappna av.
  • Förväntan2010

Nu har jag bild på min festklänning i mitt galleri!! Men visst ser den lite kort ut? Går den ens över rumpen?! ;)

Hoppas den kommer fram nu då med tanke på den spottande vulkanen...!

• JollyO

Dream Messiah skrev 2010-04-17 19:13:08 följande:

VAD BRA! Nu kan jag slappna av.
    Ja i Göteborg alltså. Jag och "han där uppe" är rätt tighta så jag skulle inte bli förvånad om min beställning går igenom,
  • Dream Messiah
    JollyO skrev 2010-04-17 19:33:24 följande:
    Dream Messiah skrev 2010-04-17 19:13:08 följande:Ja i Göteborg alltså. Jag och "han där uppe" är rätt tighta så jag skulle inte bli förvånad om min beställning går igenom,
    Put in a good word för Stockholm också, är du snäll!
Svar på tråden Nya Shopindream- tråden