Nya Shopindream- tråden
Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.
Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html
Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.
Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html
Ja jag vet inte, jag beställde ju UK-stl 4, det var nog dumt. Det är nog bättre att beställa custom-made. Tärnklänningen beställde vi custom-made och det satt som smäck. Det gör ju min klänning med den är ju "bara" för kort haha
Men alla klänningar jag provat hemma i butik har varit toklånga, jag är bara 159cm lång och klänningen är ju inte direkt lite förkort...
men friesia varför pratar du inte med shopindream om det? de har kanske gjort fel...har du mätt klänningen och sett så att den vekligen är måttet som det är sagt att det ska vara?
Hej tjejer, ansluter mig här jag med :) Väntar med spänning på min klänning och underkjol från shopindream.. I början på maj ska den komma säger dom :) Jag gifter mig den 10 juli.
friesia, blir nog snyggt med en tyllkant nertill :)
Har skickat meddelande och frågat när de tror mina klänningar är klara och om jag kan få bilder, men har ännu inte fått svar. Skickade mailet för 3 dagar sen.
När jag pratade med dem på chatten i förra veckan sa hon att de skulle vara klara den veckan och skickas den här, men det verkar ju inte så. Hur ser man när de skickas? Finns det nåt inne på "my account" där man ser det eller är det bara om man frågar? Var har ni andra fått tag på kollinumret?
jossie jag begärde tracking nr via mail. man får vara på dem lite för att få bilder men jag fick tillslut..
Fresia - fin klänning. Håller med övriga att det nog blir fint med tyll som sys på en bit upp. Men en fråga bara, är det så att över tyget är kortare än undertyget på ett ställe? Eller är det bara en synvilla på kortet (ser ut så till höger på bilden nämligen).
(Hade ju tänkt köpa några festklänningar från Kina men efter att ha läst om alla missar med färgbyten och längder hoppar jag över det nu. Är ju rätt lång så sabbar de längden lär den inte ens sluta på rumpan på mig ).
men det är bara freisia som haft problem med längden för hon beställde en färdig stl. Och kineserna är ju kortare än oss
De andra har haft problem med att klänningarna är för stora dock inte alla, jag vet inte ännu för min är någonstans på väg hem
Du ser helt riktigt, det är lite snett... Ska ta och mäta och se om det är helt galet från deras sida. Jag åkte ju på 28dollar i extra frakt som shopindream ligger ute med, men jag är inte så sugen på att betala det faktiskt.