• Eftertioår

Nya Shopindream- tråden

Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html

• Svar på tråden Nya Shopindream- tråden
  • Blivandefrueriksson

min klänning är i köpenhamn, jag frågade vad de skrivit på och då skrev hon gift har jag för mig så att jag ska slippa tull sa hon. men man vet ju aldrig. .

jossie att den hålls kvar är la att det inte händer något mera med den förns nästa transport tror jag?

• JollyO

Min klänning är också i Tyskland. Och har inte lämnat DHL:s station där ens. De har väl kösystem (av något slag) på alla paket de dirigerat om....

Min vän är min och jag är hans
  • Friesia

Nu har jag mätt klänningen från alla håll och kanter känns det som, ska maila iväg bilderna nu.

Men kan ni hjälpa mig tänka,
    Hollow to Hem på mig är 137cm och enligt UK-stl 4 ska Hollow to Hem vara 147 cm.

Klänningen slutar 7 cm ovanför golvet på mig utan skor. Då måste ju klänningen ha tillverkats väldigt mycket för kort? Jag beställde den med flit för lång minns jag... Eller tänker jag helt fel?

Jag lägger in bilderna i mitt galleri under starka bilder.

• ThereseR

Friesia skrev 2010-04-22 01:02:23 följande:
    Nu har jag mätt klänningen från alla håll och kanter känns det som, ska maila iväg bilderna nu.Men kan ni hjälpa mig tänka, Hollow to Hem på mig är 137cm och enligt UK-stl 4 ska Hollow to Hem vara 147 cm. Klänningen slutar 7 cm ovanför golvet på mig utan skor. Då måste ju klänningen ha tillverkats väldigt mycket för kort? Jag beställde den med flit för lång minns jag... Eller tänker jag helt fel?Jag lägger in bilderna i mitt galleri under starka bilder.

Nu har jag mätt klänningen från alla håll och kanter känns det som, ska maila iväg bilderna nu.Men kan ni hjälpa mig tänka, Hollow to Hem på mig är 137cm och enligt UK-stl 4 ska Hollow to Hem vara 147 cm. Klänningen slutar 7 cm ovanför golvet på mig utan skor. Då måste ju klänningen ha tillverkats väldigt mycket för kort? Jag beställde den med flit för lång minns jag... Eller tänker jag helt fel?Jag lägger in bilderna i mitt galleri under starka bilder.

Hur lång är du?

• Blivandefrueriksson

nu så är min klänning påväg från göteborg gick igenom tullen på några min så verkar som man slipper betala extra.. den kommer nog imorgon då.

• Josssie

Nu är mina klänningar också i Sverige! Ooooh så spännande! Gick också igenom tullen på arlanda på en minut så det verkar som jag slipper tulla. Kan dom inte komma idaaag! Dör ju av nyfikenhet! Och jag som inte skulle ha några förväntningar haha. Lär ju avlida om de inte är bra.

• Blivandefrueriksson

josssie jag är med nyfiken som satan, vill att min klänning ska vaar för stor som jag varit orolig för hela tiden. Men fick reda på igår att jag är gravid så kommer va i 6 mån i sep så antingen kan jag ha den eller sälja och köpa ny.

• Eftertioår

Hej tjejer! Jag har inte skrivit på länge.. Har haft lite bröllopstimeout. Det blev bara jobbig stress där ett tag så jag har knappt varit härinne. Men nu har jag läst vad ni skrivit och det verkar väl tyvärr som att Shopindream inte är nåt toppenföretag. Det är väl drygt en månad sen jag fick min ersättningsklänning (efter den första felsydda, alldeles för stora). Jag blev jättebesviken!! För det första är den vit och inte ivory, sen är den helt annorlunda än bilden och den första klänningen. Orginalet (i mitt galleri) har en spets som kommer underifrån. På denna klänningen är spetsen påsydd och ser jätteful och billig ut.. Var som sagt jätteledsen ett tag och gav mig ut påklänningsjakt men har nu ändå bestämt mig för att behålla den. Med hjälp av en sömmerska kommer den att bli jättefin tror jag. Passformen är skitbra och den har absolut sina detaljer som är riktigt snygga. Vecken i ryggen och "pärlbroderierna" över bysten är riktigt snyggt. Och när jag väl provade så var inte den vita färgen så tokig som jag trodde (klänning hängde i typ 2 innan jag ens provade...) och till sommaren så har man ju fått lite färg också så det ska nog bli bra.

Ha det så gott alla!!

• ThereseR

Eftertioår skrev 2010-04-22 12:41:24 följande:
    Hej tjejer! Jag har inte skrivit på länge.. Har haft lite bröllopstimeout. Det blev bara jobbig stress där ett tag så jag har knappt varit härinne. Men nu har jag läst vad ni skrivit och det verkar väl tyvärr som att Shopindream inte är nåt toppenföretag. Det är väl drygt en månad sen jag fick min ersättningsklänning (efter den första felsydda, alldeles för stora). Jag blev jättebesviken!! För det första är den vit och inte ivory, sen är den helt annorlunda än bilden och den första klänningen. Orginalet (i mitt galleri) har en spets som kommer underifrån. På denna klänningen är spetsen påsydd och ser jätteful och billig ut.. Var som sagt jätteledsen ett tag och gav mig ut påklänningsjakt men har nu ändå bestämt mig för att behålla den. Med hjälp av en sömmerska kommer den att bli jättefin tror jag. Passformen är skitbra och den har absolut sina detaljer som är riktigt snygga. Vecken i ryggen och "pärlbroderierna" över bysten är riktigt snyggt. Och när jag väl provade så var inte den vita färgen så tokig som jag trodde (klänning hängde i typ 2 innan jag ens provade...) och till sommaren så har man ju fått lite färg också så det ska nog bli bra.   Ha det så gott alla!!

Vad surt att bli så besviken...... been there.... skönt att du hittat en lösning på det hela!

• Friesia

Nu har jag fått svar från shopindream ang min förkorta klänning.

Vet ni vad dom har gjort?!! Dom har använt sig av tärnklänningens Hollow to Hem!! Tärnan är 155cm lång jag är 159 cm så det är inte konstigt att den är för kort!!! Hur kan man göra så???

Och att den ser helt sned ut nertill menar dom att så var det inte när dom skickade den. Ska pressa klänningen och se om den lägger sig rätt.

Aaaah sliter mitt hår!!!

Svar på tråden Nya Shopindream- tråden