Nya Shopindream- tråden
Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.
Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html
Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.
Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html
tack, hoppas den sitter bra med
Dream Messiah skrev 2010-04-12 21:30:31 följande:
Tack för era kommentarer tjejer!!
Hrmm.. vet ni vad? Jag hade visst glömt att sätta på ett stycke tyll baktill. Tur att min snarta lillsyrra var här nu ikväll och hjälpte mig. Jag var ju själv imorse, nervös och stressad! Jag skyller på det.
Så nu finns det några till bilder för er som vill se. Jag testade även med slöja till, men jag tror kanske att jag skippar den? Och kör på en liten tiara eller nåt..
Jag är i alla fall nöjd med klänningen och det känns bra! Dock är det några småsaker som måste fixas, men det är väl sånt man får räkna med.
Blivandefrueriksson: Din klänning ser jättefin ut!! Hoppas den sitter som en smäck på dig!
Sörön10: Åh vilken otur!!! Klänningarna blir säkert bra! Håller tummarna!
las vegas bruden skrev 2010-04-12 21:49:37 följande:
Usch, man blir ju nervös! Man vill ju inte åka dit för tullbrott liksom... :S Roligt minne till bröllopet - NOT! haha!
Sörön: Säg till dem att den är ANVÄND, att din mans kusin skickat sin klänning till dig, och att den nog är värd typ 300 (skriv inte vilken valuta!).
Nya varor är momspliktade men inte använda varor eller personliga effekter på samma sätt. Testa det
Hm.. verkar finnas många "knep".. De vill ju ha en kopia på kvitto, ska jag då hävda att det inte finns något? Och att allt i paktet är värt 450?
Fast tullen har rätt att öppna paketen och kontrollera innehållet. (Vet också att de ibland stuckit i paket för att kontrollera.) Så för att inte "åka dit" på något skulle jag absolut inte ljuga. Eftersom du ska visa kvitto så kan du ju inte heller ljuga om summan. Bättre att ha respekt för en myndighet i det här fallet och bita i det sura äpplet än att drabbas av påföljder för en sådan här liten sak.
Tyvärr tar de ju en hel del på stickkontroller och tyvärr åkte du dit på det. De vet ju att "gift" inte är en gåva i de flesta fall också. Och antagligen var det väl något som gjorde dem uppmärksamma på just dit paket.
Katarina Michael skrev 2010-04-13 12:47:32 följande: