• Eftertioår

Nya Shopindream- tråden

Såg att den gamla tråden stängts för svar så jag öppnar en ny . Vi kommer säkert ha en del att snaca om nu när många klänningar är på väg att levereras.

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3624633.html

• Svar på tråden Nya Shopindream- tråden
  • Blivandefrueriksson

25 feb..

Skimmra skrev 2010-04-09 11:15:17 följande:
    När beställde du din klänning?
  • Dream Messiah
    Josssie skrev 2010-04-08 23:52:32 följande:
    Dream Messiah skrev 2010-04-08 22:09:12 följande:De kommer nog inte förrän i slutet av april. Beställde även 4 tärnklänningar i olika modeller och storlekar. Bröllopet är den 22/5 så det är ju i senaste laget. Har visserligen 2 fastrar och en svärmor och som sömmerskor så nog borde de kunna hjälpa mig om det behövs. Om det inte är alltför illa alltså.
    Jaha, då är det en hel del som ska sys och skickas. Förklarar att det tar lite mer tid.
    Oj, ja, det är verkligen tight med tid. Håller tummarna för dig!
  • Fårävvör

Har inte hängt med här i den nya tråden, men skrev en del i den gamla...

Jag beställde en "vanlig" klänning från Shopindream i februari (tror jag) för att ha på ett bröllop vi ska på nästa helg. När den kom var den dels i fel färg, dels ca en decimeter för kort (skulle slutat precis under knät, och jag är inte lång, snarare rätt kort...). När jag hade kontakt med kundservice lovade dom att skicka en ny klänning så fort som möjligt och den dök upp igår...

Alltså, jag kan inte riktigt tro det... Klänningen är visserligen i rätt färg, men alldeles för stor runt om byst och midja (där var den förra lagom...) och dessutom typ 10 cm för lång och slutar halvägs ned på vaden... Jag börjar mest bara skratta åt det hela nu och har redan börjat sy en klänning att ha nästa helg istället.

Jag vill inte skrämma upp er som beställt, men det är väl bra att ni får reda på hur det kan gå... Kanske är de noggrannare med brudklänningarna än de vanliga?

Det mest komiska av allt är att de första gången jag pratade med dem på kundservice bedyrade att måtten absolut inte kunde vara fel, för de kontrollmätte allt jättenoggrannt innan kläderna skickades iväg... jodå, eller hur...

• mrschill
    Fårävvör skrev 2010-04-09 19:27:37 följande:
    Har inte hängt med här i den nya tråden, men skrev en del i den gamla... Jag beställde en "vanlig" klänning från Shopindream i februari (tror jag) för att ha på ett bröllop vi ska på nästa helg. När den kom var den dels i fel färg, dels ca en decimeter för kort (skulle slutat precis under knät, och jag är inte lång, snarare rätt kort...). När jag hade kontakt med kundservice lovade dom att skicka en ny klänning så fort som möjligt och den dök upp igår...Alltså, jag kan inte riktigt tro det... Klänningen är visserligen i rätt färg, men alldeles för stor runt om byst och midja (där var den förra lagom...) och dessutom typ 10 cm för lång och slutar halvägs ned på vaden... Jag börjar mest bara skratta åt det hela nu och har redan börjat sy en klänning att ha nästa helg istället. Jag vill inte skrämma upp er som beställt, men det är väl bra att ni får reda på hur det kan gå... Kanske är de noggrannare med brudklänningarna än de vanliga? Det mest komiska av allt är att de första gången jag pratade med dem på kundservice bedyrade att måtten absolut inte kunde vara fel, för de kontrollmätte allt jättenoggrannt innan kläderna skickades iväg... jodå, eller hur...
    De bedyrade för mig också när jag ville försäkra mig om att måtten skulle hållas eftersom jag läst här att dom ofta blev för stora.. trots att jag drog av ca 4cm på alla mått så blev den för stor. I övrigt var den jätte fin! När jag kontaktade dem angående detta så skrev de bara tillbaka att alla klänningar görs noggrant efter de mått man anger. orakde inte lägga ner nån energi på det eftersom den var så fin i övrigt. Nu har jag lämnat in den till en sömmerska som ska sy in den för 600kr, vilket känns helt ok, men konstigt att dom inte mäter mer noggrant och att de flesta klänningarna verkar bli för stora!!
  • las vegas bruden

Jag är ganska nervös nu! Mitt paket är skickat, MEN jag fick inget svar angående min klänning.. De trodde ju att jag beställt 2?! Hoppas nu verkligen att det är den rätta som kommer och att de inte snurrat till allt..

Jag bad ju om foto på klänningen innan den skulle skickas, men det har de inte fixat. Lite irriterande faktiskt eftersom jag påminde dem flera gånger att jag skulle uppsakattat detta. Jaja, bara att hålla tummarna. Det är ju i alla fall inte tidspress för min del.. Men ändå!

• Annapanna larsson

Det verkar verkligen vara tur eller otur om man får en lyckad klänning eller misslyckad. Jag beställde två tärnklänningar i januari, kom i februari (tog en månad typ) och de är bra. Kanske inte precis den färgen jag trodde men är ändå nöjd!

• ThereseR
    Fårävvör skrev 2010-04-09 19:27:37 följande:
    Har inte hängt med här i den nya tråden, men skrev en del i den gamla... Jag beställde en "vanlig" klänning från Shopindream i februari (tror jag) för att ha på ett bröllop vi ska på nästa helg. När den kom var den dels i fel färg, dels ca en decimeter för kort (skulle slutat precis under knät, och jag är inte lång, snarare rätt kort...). När jag hade kontakt med kundservice lovade dom att skicka en ny klänning så fort som möjligt och den dök upp igår...Alltså, jag kan inte riktigt tro det... Klänningen är visserligen i rätt färg, men alldeles för stor runt om byst och midja (där var den förra lagom...) och dessutom typ 10 cm för lång och slutar halvägs ned på vaden... Jag börjar mest bara skratta åt det hela nu och har redan börjat sy en klänning att ha nästa helg istället. Jag vill inte skrämma upp er som beställt, men det är väl bra att ni får reda på hur det kan gå... Kanske är de noggrannare med brudklänningarna än de vanliga? Det mest komiska av allt är att de första gången jag pratade med dem på kundservice bedyrade att måtten absolut inte kunde vara fel, för de kontrollmätte allt jättenoggrannt innan kläderna skickades iväg... jodå, eller hur...
    Några sidor upp i tråden finns min recension av mina festklänningar..... har samma erfarenhet som dig. De skickar nya. Men det är taskigt om man har ett datum att ha dom till och det inte hinns med. För min del är det lugnt. Men man blir irriterad över merarbetet
  • Sörön10

Jag trodde verkligen klänningarna skulle komma denna vecka, men icke.. Blir ju orolig när det inte händer något. Vad ska tullen med mina klänningar till??

Gaaahhh!

• kokosbollen

Hej!

Sitter just nu och är såå sugen på att beställa. Men hur är det man gör med betalning? ska de ha pengar nu på en gång eller hur fungerar det? Ser på hemsidan att de vill att man betalar med PayPal men jag har aldrig gjort det och har ingen aning om hur det fungerar!

• Friesia

Nu har jag tjatat till mig foton på min klänning och på tärnklänningen. Hon sa på chatten att det var fullt upp i fabriken nu men efter mycket om och men fixade de fram bilder.

Klänningarna är färdiga nu och ser riktigt bra ut!! Iiiiih längtar ännu mer tills de kommer nu!

Svar på tråden Nya Shopindream- tråden