• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • Idhrenniel

Ja, det här med klänning alltså! Jag hade ju först hittat en jättefin på brudbutiken.se för 3900. Men så ville jag ju gå ut och testa IRL vad man passade i och så innan man bestämde sig. Så då hittade jag en och mer eller mindre sa "Den här var ju snygg! Den tar jag!"... Haha, lite impuls men jag tror det blir super! Ligger undanhängd i Göteborg, ska dit om två veckor och sy in den, woho! 5000 gick den på. (Mamma betalar :) )

• flisaaa

Ingen som ska hyra/köpa klänning hos ursulas?

• Björnisarna

Jag ska kolla på både Ursula och Ruths när ja påbörjar min jakt ;)

• TC och CC

Hej på er alla!
    Jag hoppar in här då vi ska gifta oss på Wirsbo Herrgård den 4 september! Ligger 4 mil från Västerås, mot Fagersta. Superfint ställe!! Jag är sååå exalterad!
    Måste bara säga att vi var till Ruths i dag och bokade min fästis frock coat. De är huuuur trevliga som helst där!! Hela hans outfit med lackskor går på 3100 att hyra. Tyckte det va himla dyrt för en dag men...Jag har hittat min klänning på nätet som jag är helt förälskad i. En Alfred Angelo klänning med vinrött i släpet och uppe i kanten på tubtoppen liksom. På nätet kostar den runt 1500-2000kr och häromdagen hittade jag den i en Stockholms butik - 8500!! Jag ska gå dit och prova den snart så man ser om man passar iden. En av tjejerna på Ruths ville så gärna att jag skulle prova en klänning idag som hon tyckte jag skulle passa i. Det var första gången jag provade en brudklänning! Vilken känsla det var!! Hon gav mig lite tips om vad jag passade i och vad jag skulle framhäva. Kanon verkligen!
    Vi träffade vår fotograf idag också. Maria Andersson. Jätte trevlig tjej och tar superfina kort. Hon har ett 4timmars paket för 5000kr och då får man en 40 kort i olika stl. Man kan köpa rättigheterna på cd för 995kr, vilket vi kommer göra.
    Jag har hittat en tjej som kommer göra mitt hår och make. Magdalena Vidsäter heter hon. Men hon är inte frisör så hon rekommenderade Aqua faktiskt. Såg i den här trden att de är bra så jag tänkte börja gå där nu så de kan klippa o slinga mig tills september. Beställer tid för naglarna där också.
    Jag fick rekommenderat att ta brudbuketten på Amaryllis i Västerås. Är det nån som vet nåt om de? Vi tänkte åka dit i morrn och kolla om de har nåt album med buketter och borddekorationer som de gjort.
    OJ vad jag skriver!! Men det är ju så mkt som händer nu så man blir ju alldeles till sig!
    Ska förresten göra inbjudningskorten själv!! Är verkligen inte speciellt "crafty" av mig men när jag beställde et provkort från Kortdesign och såg hur enkelt de gör det, så bestämde jag mig att jag lika gärna kan göra en grej av det och fixa o trixa hemma.

• KatjaB

tc 6 cc: jag gjorde också egna inbjudningar efter att ha kollat på dem från calligraphen. Fina kort men inte så avanderat. valde ett som man inte behöver vika heller, för att göra det lite enklare

• Casmel

TC och CC: Välkommen till tråden! Jag har oxå anlitat Magdalena Vidsäter

• TC och CC

Hej Katja, Ja, jag ska också göra ett sånt. Det blir ett halvt A4 i vinrött och sen ett mindre papper i benvit med texten på den och så två olika band runt om :) Så kör jag samma sidenband i vinrött på festprogram, vigselprogram och placeringskort. När är det ni ska gifta er?

• TC och CC

Tack så mycket! :) Har du också Magdalena, Casmel! Vad spännande!! :) När gifter ni er?

• KatjaB

10 juli, undrar om det inte är lite samma som vi ska ha då, haha.
    Vi har svart papper, pärlemorspapper över med text på. ett brett svart sidenband och ett vaniljfärgat smalare över som är knutet. Enkelt att göra men tjusigt och smakfullt

TC och CC skrev 2010-03-07 09:13:01 följande:

Hej Katja, Ja, jag ska också göra ett sånt. Det blir ett halvt A4 i vinrött och sen ett mindre papper i benvit med texten på den och så två olika band runt om :) Så kör jag samma sidenband i vinrött på festprogram, vigselprogram och placeringskort. När är det ni ska gifta er?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2010