• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • Everton

Hej Hej, här är en västeråsare till. Ska gifta mig i juli, det börjar väl närma sig i planeringen..men det känns som man är långt ifrån klar iaf (jämfört med massa andra).

Var du på brudmässan på stadshotellet igår?

• Silkestråd

jepp, jag var på brudmässan. Den kändes ganska liten men jag fick alla en del tips på butiker jag inte känt till sedan tidigare.

Jag är också i början av min planering, lokalen och kyrkan är bokad och jag har pratat med två av mina vänner som ska vara brudtärnan. Men när jag läste andra trådar här på BT fick jag lite ångest över att det finns de som bokat i stort sett allt och har mer än ett år kvar.

• Everton

Ja jag tyckte brudmässan var rätt dålig, det var mindre folk iår än förra året! Undrar om man kan dra slutsatsen där?!? Men vad bra att du fick lite nya tips på butiker...det är alltid värdefullt!
    lokal,kyrka är bokade. Tärnor och marskalkar tillfrågade och även värdpar/toastmaster.
    Inbjudningarna är klara, ska skicka dem nästa vecka tänkte jag, så folk får dem innan dem börjar boka in några semesterresor under den veckan!
    Längtar så efter vi postat dem och det första samtalet!! :oD

• Silkestråd

Fanns det några bra butiker som itne var med iår som kan vara bra att känna till?

Jag har mejlat ut save-the-date meddelande för någon dag sedan och ska även skicka ut det i fysisk form till de som inte har någon mejl. Inbjudningar tänkte jag skicka i sommar. Gjorde du egna inbjudningar eller köpte du färdiga?

När det gäller lokal & kyrka är jag lite nyfiken, får jag fråga vilka ni har valt?

• Stina100

Hej, jag ska också gifta mig i Västerås trakten i aug. Vi ska gifta oss på Sätra Brunn som ligger två mil utanför. Vi har precis beställt våra inbjudningar så de kommer vi nog skicka ut om ca två veckor men vi har mailat ut save the date innan. Nyfiken på vilken frisör ni ska välja?

• Silkestråd

Jag tycker det är svårt att välja, jag vill gärna ha någon som är duktig och dessutom lyhörd. Jag har bett en kompis fråga sin mamma om hon har lust att sätta upp mitt hår. Hennes mamma är inte frisör men duktig på att sätta upp frisyrer, hon har satt upp en renässansfrisyr på mig vid ett tidigare tillfälle.

Jag vet inte om hon är redo att ta sig ann en brudfrisyr, antar att det beror på vilken frisyr jag bestämmer mig för. Desutom vill jag bli sminkad också och det kanske är lättare om jag går till ett ställe som har allt på samma ställe...

• EmmiPemi

Vad roligt med lite andra från Västerås som också ska gifta sig 2010. Vi ska gifta oss den 14:de augusti i Skerike kyrka. Det jag funderar mest på just nu är brudbukketten, är det någon av er som har nåt tips på någon bra florist?

• Everton

Vad kul med några fler västeråsare! :o)
    Vi ska vara på stadshotellet, hoppas det blir bra. Det är iaf centralt så många gäster kan ta sig hem enkelt!
    jag håller också på att kolla frisör och smink, tror jag har bestämt mig så jag ska väl komma ihåg att boka upp dem! Har så mycket på jobbet att jag glömmer bort det! :o/
    Brudbuketten känns såå avlägsen på något sätt...känns viktigare att hitta klänning och komma på hur jag vill ha mitt hår. man kanske ska kolla lite på buketter oxå.

• Stina100

Hej, jag kommer beställa brudbukett från en florist som finns på sätra brunn men vet inte vad än så länge men fick tips om en bra sida för inspiration www.bernzonsblommor.nu

• silverrosen

Hej hej!
    Här kommer en till blivande västerås brud.
    Vi ska oxå vara i Sätra brunn fast den 10 juli.

Jätte kul att nån mer ska vara där! Då kanske man kan få höra lite om hur ni Stina100 har tänkt eran dag. Självklart alla ni andra oxå som ska vara på andra ställen, man kan väl aldrig få för mycke inspiration när det gäller bröllop.

Jag har bokat smink, hår o naglar på salong Aqua i västerås.
    Där är dom verkligen super duktiga o jätte trevliga.

Hur har ni andra tänkt att göra med fotograf?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010