• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • EmmiPemi

Tänkte höra med er om det är någon som vet vart man kan få tag i häst och vagn som man kan åka i från kyrkan till festlokalen? Skulle tycka att det vore jätte mysigt och ett roligt sätt att förflytta sig på.

• Idhrenniel

Casmel: Ja, jag har förstått att många fotografer gör på det viset, men det är klart att fotografen måste vara tydlig med det innan själva sessionen. Vilken söt liten kille du har! Ser ut som en liten Emil i Lönneberga! ;)

• flisaaa

hej

Jag ska gifta mig 21 aug i skerike kyrka. Min blivande friade på alla hjärtans dag så jag känner mig lite stressad. Vi ska även ha dopceremoni när vi vi vigs. Vet någon en bra fotograf? Jag har inte kollat på bröllopsklänning än, vilket jag borde göra snarast

• mammab

Hej!

Ska gifta mig i domkyrkan den 23 oktober! hänger gärna med er!
    just nu har vi lite catering problem, hittar inget som faller oss i smaken hehe..

• KatjaB

nu är bord, stolar och kandelabrar bokat för bröllopet. De var hyggliga nog att gå ner lite i pris, för att jag sa att vi tar in fler offerter för att komma undan så billigt som möjligt. Så nu blev det inte dyrare med runda bord än vanliga långbord. *lycklig*

• silverrosen

KatjaB: Kandelabrarna har ni hyrt dom i Västerås?
    Försöker få tag på 5 armade lite högre kandelabrar! Någon som har nått tips om var jag kan få tag på det?(ska vara silvriga)

• KatjaB

enköping.. hyrtältet

Men de hade inga så jättehöga, ville också ha det egentligen. Hittade på westmans, men det ligger ju i bromma så det blir jättehög frakt. Annars hade de massor av fint. OM vi inte hittar nåt annat får det bli de här kandelabrarna, att köpa 11 st känns inte riktigt aktuellt

silverrosen skrev 2010-02-24 15:21:20 följande:
    KatjaB: Kandelabrarna har ni hyrt dom i Västerås?Försöker få tag på 5 armade lite högre kandelabrar! Någon som har nått tips om var jag kan få tag på det?(ska vara silvriga)
  • Everton

Shit vad folk skriver...hinner inte med! :o)
    Jag har bokat frisör och smink idag, det känns skönt att man nu vet att man har en som fixar så man ser lite snyggare ut än vanligt hahaha

Fotograf har vi bokat, vi tänkte först ha bara under vigseln, men vi hittade en fotograf som inte tog ALLT för mycket för en hel dag och vi får 400-500 bilder högupplösta. Så då kände vi att vi får ta oss råd oavsett. Bilderna är ju ändå såååååå viktiga!

DJ Perra tror jag tog 3000 eller 4000 för en kväll, extra kostnad efter kl 02.00. Han spelade väl det mesta om man bad om det, men hans repertoar var dansband och som han själv sa Rix FM musik. (Såg lite halvmesig ut, men är säkert duktig på det han gör! Man ska väl inte gå på utseendet hahahahha)

• Casmel
    Idhrenniel skrev 2010-02-23 22:03:18 följande:
    Casmel: Vilken söt liten kille du har! Ser ut som en liten Emil i Lönneberga! ;)
    Tack, ja jag är så stolt över min fina son
  • Cessan78
    Everton skrev 2010-02-24 19:15:13 följande:
    (Såg lite halvmesig ut, men är säkert duktig på det han gör! Man ska väl inte gå på utseendet hahahahha)
    Annars kan du ringa till Pub delen av Sala stadshotell och fråga Barut om telefonnumret till Per som är DJ, Han har iaf jobbat för Barut i ett flertal år. Han är riktigt bra måste jag säga..som varit en riktig partyprinsessa :D Per bakom DJ båset..eller nja..han både spelade musik och fjantade runt med mig på dansgolvet när det var folktomt..efter det fick man minsann leta efter en plats att få plats på själv :D Aja..han är kanon iaf även sk. DJ pajas som lättar upp stämningen på stört ifall det börjar bli trist, ingen wannabe som tror att han e rolig utan han är helt enkelt rolig :D
Svar på tråden Västeråsbrudar 2010