• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • rorri

Någon här som vet eller hört något om fotograf Laila eller Eggeborns? Hade tänkt boka Porträttstudion som jag vet är bra men de är dyrast också. Eftersom jag alltid försöker få det bästa möjliga för minsta möjliga pengar så vill jag höra mig för lite

• Felixian

hejsan!

Jag har sett att ni pratat om Magdalena V. Jag har också bokat henne. Jag ska gifta mig 1a Maj. När jag för två veckor sen hörde av mig till henne via mail för att styra upp provsminkning och håret och även lite andra frågor så har hon inte hört av sig. Ni andra har kanske haft lite bättre tur med henne, men jag har bokat in tid på Make up Store för att kunna sminka mig själv eftersom allt har stängt på min dag.

Mitt tips är väl att ligga på lite om ni inte vill sitta och vänta på mail som eventuellt inte kommer.

Är det månne någon som känner någon som är duktig på att fixa hår i Västerås som är sugen på att göra det på en röd dag för en lagom peng? ;)

• TC och CC

Ojdå, Felixan. Vilken otur! Jag skulle nog ringa henne istället. Jag ringde när jag skulle boka henne och då svarade hon.
    Jag måste nog be att få en provsminkning nu inom kort så man vet om man kommer bli nöjd eller inte så man har tid att boka nån annan isåfall.

• Casmel

Jaha, då blir man ofiiciellt medlem i 30-kluben idag...Krisar lite men jag försöker tänka att 30-talet börjar ju super med bröllop o allt

Jag har mailat Magdalena så vi får väl se när jag får svar...

• Idhrenniel

Grattis Casmel!!

Vet ni, jag måste bara få säga en grej. Blir lite irriterad när olika affärer tar olika betalt bara för att det är till ett bröllop! De vet liksom att folk är beredda att betala mycket. Var på ICA Hälla, frågade efter deras goda tårta i choklad. När vi sa att det skulle bli bröllopstårta sa hon att alla tårtor kostar då 42 :- biten men då ingår ställning och möjlighet att få utforma utseendet på tårtan som vi vill. Om man inte säger att man ska ha till bröllop, utan bara vill beställa några 15 bitars tårta (exakt samma tårta!) kostar varje bit 13,26:- !!!!!!!!!!!! Är det bara jag som reagerar på detta!?? Okej några kronor, men 28:74 per bit!!

• Felixian

Alla dessa tårtproblem :)

vi har helt lagt över tårtan på vårt festställe. Inga direktioner mer än att det inte ska vara en massa gelatin på den.

Oavsett vilken smak eller form det blir på tårtan kommer jag inte äta så mycket (gillar egentligen inte tårta) och min man kommer äta hur mycket som helst (han gillar tårta väldigt mycket)
    Så vi valde bort att fundera över det hela =) Väldigt skönt känner jag nu när jag läser om era problem.

Och jag håller med i prisfrågan! Det är helt absurt att det ska kosta så galet mycket mer bara för att det råkar vara brudgrejjer!
    Hår, smink, blommor, klänning, tårta ALLT! Sen när blev en kostym dyrare bara för att mannen ska gifta sig i den? ;)

• Casmel
    Idhrenniel skrev 2010-03-11 16:32:18 följande:
    Grattis Casmel!!Vet ni, jag måste bara få säga en grej. Blir lite irriterad när olika affärer tar olika betalt bara för att det är till ett bröllop! De vet liksom att folk är beredda att betala mycket. Var på ICA Hälla, frågade efter deras goda tårta i choklad. När vi sa att det skulle bli bröllopstårta sa hon att alla tårtor kostar då 42 :- biten men då ingår ställning och möjlighet att få utforma utseendet på tårtan som vi vill. Om man inte säger att man ska ha till bröllop, utan bara vill beställa några 15 bitars tårta (exakt samma tårta!) kostar varje bit 13,26:- !!!!!!!!!!!! Är det bara jag som reagerar på detta!?? Okej några kronor, men 28:74 per bit!!
    Tack och jo jag tycker det är för jäkligt!!!
  • soa
    Idhrenniel skrev 2010-03-11 16:32:18 följande:
    Grattis Casmel!!Vet ni, jag måste bara få säga en grej. Blir lite irriterad när olika affärer tar olika betalt bara för att det är till ett bröllop! De vet liksom att folk är beredda att betala mycket. Var på ICA Hälla, frågade efter deras goda tårta i choklad. När vi sa att det skulle bli bröllopstårta sa hon att alla tårtor kostar då 42 :- biten men då ingår ställning och möjlighet att få utforma utseendet på tårtan som vi vill. Om man inte säger att man ska ha till bröllop, utan bara vill beställa några 15 bitars tårta (exakt samma tårta!) kostar varje bit 13,26:- !!!!!!!!!!!! Är det bara jag som reagerar på detta!?? Okej några kronor, men 28:74 per bit!!
    Jag var på Ica Maxi Hälla häromdagen och frågade vad dom tog för bröllopstårta och då sa hon 42 kr/bit. Men det hade tydligen endast med dekorationen att göra för jag kunde lika ägrna köpa vanlig tårta i valfri smak till vanligt pris och låna tårtställning mot deposition. Sen kunde man till en vanlig tårta "köpa till" de dekorationer man vill ha...

Sen var jag på Ica Maxi Erikslund och där tar dom 28 kr/bit för bröllopstårta. Konstigt att det kan skilja så mycket.

Chantal's tar från 35 kr/bit. Priset ökar sedan beroende på hur mycket dekoration man vill ha..
  • KatjaB

jag ringde också till två olika ica, som hade helt olika priser. Dock så tror jag att de som var dyrare gör mer olika fyllningar som man kunde välja på.

soa skrev 2010-03-12 09:01:09 följande:
    Jag var på Ica Maxi Hälla häromdagen och frågade vad dom tog för bröllopstårta och då sa hon 42 kr/bit. Men det hade tydligen endast med dekorationen att göra för jag kunde lika ägrna köpa vanlig tårta i valfri smak till vanligt pris och låna tårtställning mot deposition. Sen kunde man till en vanlig tårta "köpa till" de dekorationer man vill ha...Sen var jag på Ica Maxi Erikslund och där tar dom 28 kr/bit för bröllopstårta. Konstigt att det kan skilja så mycket.Chantal's tar från 35 kr/bit. Priset ökar sedan beroende på hur mycket dekoration man vill ha..
  • Felixian

Åhhh, ibland går det så bra! =)

Hade ju lite strul med Magdalena V men det är ok, tror nästan att allt blev lite bättre på grund av det ;)

Make up från make up store, sminka mig själv på bröllopsdagen, Jag tycker ju oftast att det blir bättre när man sminkar sig själv.
    En "vän"/bekant som ska börja jobba som frisörlärare på en gymnasieskola i stan ska fixa mitt hår! Förhoppningsvis kan hon komma hem till mig och fixa det hela!

Floristen ringde och var sjukt vettig! Ska dit och kika på blommor på onsdag, om man ville ha arrangemang på borden under middagen fick man låna krukor! Så jag slipper köpa massor med småkrukor från typ ikea som jag aldrig kommer använda igen! De kommer även låta oss komma till butiken och hämta blommorna trots att de har stängt egentligen.

Nu är det i princip bara bordsplacering och festprogram kvar!

Snart är det dags!

*längtar*

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010