Idhrenniel skrev 2010-03-11 16:32:18 följande:
Grattis Casmel!!Vet ni, jag måste bara få säga en grej. Blir lite irriterad när olika affärer tar olika betalt bara för att det är till ett bröllop! De vet liksom att folk är beredda att betala mycket. Var på ICA Hälla, frågade efter deras goda tårta i choklad. När vi sa att det skulle bli bröllopstårta sa hon att alla tårtor kostar då 42 :- biten men då ingår ställning och möjlighet att få utforma utseendet på tårtan som vi vill. Om man inte säger att man ska ha till bröllop, utan bara vill beställa några 15 bitars tårta (exakt samma tårta!) kostar varje bit 13,26:- !!!!!!!!!!!! Är det bara jag som reagerar på detta!?? Okej några kronor, men 28:74 per bit!!
Jag var på Ica Maxi Hälla häromdagen och frågade vad dom tog för bröllopstårta och då sa hon 42 kr/bit. Men det hade tydligen endast med dekorationen att göra för jag kunde lika ägrna köpa vanlig tårta i valfri smak till vanligt pris och låna tårtställning mot deposition. Sen kunde man till en vanlig tårta "köpa till" de dekorationer man vill ha...
Sen var jag på Ica Maxi Erikslund och där tar dom 28 kr/bit för bröllopstårta. Konstigt att det kan skilja så mycket.
Chantal's tar från 35 kr/bit. Priset ökar sedan beroende på hur mycket dekoration man vill ha..