• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • chokladmonstret

Hej tjejer hur går allt med planerandet?

I fredags hittade jag äntligen skor =) dom såg exakt ut som jag hade tänkt mig i hjärnan =) tror någon skotillverkare kunde läsa min mina tankar haha, nä men så skönt å få det man vill ha.

Vet ni någon juvelare i stan som inte jätte dyr men som man kan komma med egen ide hur ringen ska se ut?
    Jag hittade en i stockholm men känner att det är enklare om man kan få ett kostnadsförslag i stan istället, lite enklare så.

• mammab

Här går det bra! håller på kruxar med catering nu.

den 18 april ska vi till kyrkan och lyssna på vigselmusik och prata med präst och bestämma musik för vigseln! spännande..

Chokladmonstret: vi går hos JS juvelen i skrapan. dom är väll inte dom billigaste men dom är super duktiga. designa min förlovningsring där, håller på skissar på min vigsel ring nu som dom ska få göra!

2010-10-23
  • Idhrenniel
    Cessan78 skrev 2010-02-25 02:42:11 följande:
    Annars kan du ringa till Pub delen av Sala stadshotell och fråga Barut om telefonnumret till Per som är DJ,
    Låter som en härlig kille! Vet du hur mycket han tar i pris ungefär? DJ Perra kanske inte är exakt i vår smak men han var iaf billig!... Typ 2500 tror jag. Hmmm, svårt.
  • rorri

Hej! Jag planerar bröllop vid midsommar och är kanske lite sent ute men vi har iallfall inte helt bestämmt festlokal än. KatjaB vad kostar det att hyra orangeriet vid Fiholm?

• flisaaa
    rorri skrev 2010-03-02 19:53:58 följande:
    Hej! Jag planerar bröllop vid midsommar och är kanske lite sent ute men vi har iallfall inte helt bestämmt festlokal än. KatjaB vad kostar det att hyra orangeriet vid Fiholm?
    20.000
  • Cessan78

Har absolut ingen aning vad han tar..tyvärr.

Idhrenniel skrev 2010-03-01 11:30:57 följande:
    Låter som en härlig kille! Vet du hur mycket han tar i pris ungefär? DJ Perra kanske inte är exakt i vår smak men han var iaf billig!... Typ 2500 tror jag. Hmmm, svårt.
  • KatjaB

Det är min sambo som skött det där, men det var nog på 20 000 tror jag. Vet inte vad ni har för budget, men fördelen är ju att man får ta dit både mat och alkohol själv, inte som på många andra ställen med restaurang tex som man måste ta deras kuverpriser och alkoholpriser mm, o då drar det ju iväg.

rorri skrev 2010-03-02 19:53:58 följande:
  • rorri

Vi försöker hålla ner kostnaderna. Lokalen är jättefin men 20 000 är för mycket för oss. Vi ska ta med mat o dryck men det får bli brunnby eller badelunda istället.

• rorri

Vart ska ni alla fixa håret någonstans?

• KatjaB

ok, ja det är klart. Det skenar ju iväg lätt. Många bäckar små..

Ang. hår har jag inga tips alls, jag gör mitt i örebro på morgonen innan vi åker iväg för att fotas o sen vigas osv.. whitenight i örebro och sminket på make up store. Make up store finns väl i västerås med? Tycker de här i stan är riktigt duktiga på att sminka

rorri skrev 2010-03-03 17:13:05 följande:
    Vi försöker hålla ner kostnaderna. Lokalen är jättefin men 20 000 är för mycket för oss. Vi ska ta med mat o dryck men det får bli brunnby eller badelunda istället.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2010