• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • chokladmonstret

mammab det beror helt på vilken klänning du ska ha.
    En kompis till mig har köpt sin klänning på Ruths för 2900kr medans en annan kompis har hyrt en klänning för 6000kr där.
    Herrkläderna har jag ingen aning om.

• rorri

Casmel- Det var en riktigt snygg klänning! Jag känner dem på Ruths och ska framföra att alla är så nöjda med dem.

• Casmel
    mammab skrev 2010-03-06 08:37:46 följande:
    vad kostar det att hyra klänning till mig och kläder till karln?
    [/citat]

Min klänning + underkjol 4700:-
    Mannens frockcoat, byxor, skjorta, kravatt, väst 3900:-
    rorri skrev 2010-03-06 09:06:19 följande:
    [citat]
    Casmel- Det var en riktigt snygg klänning! Jag känner dem på Ruths och ska framföra att alla är så nöjda med dem.
    Ja dom e verkligen serviceminded och man får verkligen känna sig speciell där och det vill man ju
  • Casmel

Oj mitt svar till mammab hamnade i den grå rutan :-S

• KatjaB

soonAmrs: blev det den i ditt galleri? Den är jättefin.

Vet inte riktigt vad det brukar gå på att hyra kläder till mannen, men jag tror att kostym är billigare än frock coat. Så runt 100-1500 för kostym och upp emot 3000 kr för frock coat skulle jag nog tippa på, beroende på vad ni ska ha. Men det är ju förstår olika var man ska hyra.
    Vi kommer köpa hans kläder på suitopia.se för 3000 kr får han en kostym med matchande väst måttsydd till honom. Såg att de nu börjat sälja frock coats och jaquetter också.

• mammab

jäklar va dyrt att hyra! då lönar det sig nog att köpa en från kina ist..

2010-10-23
  • KatjaB

Det kanske finns billigare också, men jag tror att man ska iallafall räkna med 2000-2500 kr för frock coat. Den är dyrare att hyra än tex frack, smoking eller kostym, om jag minns rätt.

Ja, vi köper ju en för nästan samma pengar, och så fick man lägga till lite extra för ett foder i annan färg, för att de broderar in namnet på insidan och lite andra smågrejer. M2b äger ingen kostym (som är snygg) idag, så han kommer ju kunna använda denna vid andra tillfällen också

• chokladmonstret

mammab jag har en Kina klänning ( inte den i bildgalleriet måste ta bort den hehe)
    Den kostade 1400 å är hur vacker som helst =)
    Fördelen med att hyra/köpa hos Ruths är ju att dom syr till klänningen så den verkligen ska sitta perfekt och att dom är duktiga att ta fram en klänning som passar just din kropp.
    Men är man inte så kinkig så funkar ju Kina klänning jätte bra, Man får ju den måttbeställd efter dina mått men det finns ju fortfarande risk att nått måste fixas till om man har otur.
    Vill du får du gärna komma i kika och känna på min så ser du vad man kan få =)

• mammab

om den skulle vara för stor så göra det inget då min mamma är sömerska.

förstår inte att dom kan ta så mycket pengar bara för att hyra ut kläder..

2010-10-23
  • Casmel

Jag ville inte köpa denna klänningen då den är lite speciell och jag tänker att det kanske inte är någon som vill köpa den sen och då står jag där med en klänning för 9000:- och mannen ville vara extra fin på bröllopet, alltså ingen kostym och en frockcoat och så kommer han aldrig använda igen så därför tycker jag det är värt pengarna fast det kunde vara någon tusenlapp billigare Vi kommer ju alltid ha kvar bröllopsfotona, minnet och känslan av att ha klätt oss i så fina kläder en gång i livet

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010