• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • KatjaB

vad trist att solisten inte kunde! det är ju så tråkigt med sådana bakslag. Hoppas ni hittar någon annan. Sambons kusin är sjukt duktig på att sjunga och bor i västerås, men har ingen aning om hon gör sånt till andra också eller bara såna som hon känner. Fått hem min korsett nu, vilken midja man får! finns lite foton på bloggen om ni vill se

• Idhrenniel
    chokladmonstret skrev 2010-04-22 20:28:17 följande:
    På lördag ska vi hämta ringarna=) vi beställde på JEMP Guld. Känner mig jätte nöjd så hoppas ringarna ser ut som jag tänkt mig också =) men jag tror det blir svårt att misslyckas med dom. Å jag hittade det hur perfekta halsbandet man kan tänka sig där på JEMP dock var den dyrare än jag hade tänkt mig, men den ska jag absolut ha=). åå längtar så till lördag =) Nu är det inte långt kvar  BARA två månader kvar börjar känna mig lite smått stressad Har ni mycket kvar att fixa??
    Åh vad spännande! Hoppas du blir nöjd!! :) Blev nyfiken på halsbandet, lägg gärna upp en bild sen. 
  • rorri

chokladmonstret skrev 2010-04-22 20:13:31 följande:
    rorri vet du vad hon heter?? jag känner två tjejer i picasso kören =) dom sjöng i min kör som jag var med i för några år sedan. 

Hon heter Olivia och är 15 år.

• rorri

Nu har jag inne på min tredje solist. Hoppas denna kan.

Tärnklänningarn verkar dock ha löst sig min ena tärna är gravid och den andra bor i Finland och ändå verkar det ha löst sig med den andra klänningen vi provade.

Sen har jag hittat en tjej som är grymt duktig på att baka. Hon gör jättefina tårtor med vitchokladmousse och grejer i. Hoppas att hon kan baka våra tårtor.

På ons ska jag till Aytan på Ruths högtidskläder och prova klänning samt skaffa kläder till alla herrarna i brudföljet.

Vi har fått guld av sambons mor o morfar. Gamla ringar som ska smältas ned o bli våra vigselringar hos Atelje Lennart.

• chokladmonstret
    rorri skrev 2010-04-26 09:44:14 följande:
      Hon heter Olivia och är 15 år.
    Vad kul en tjej som jag känner Therese är kompis med Olivia =) 
  • KatjaB

jag har fått hem min ring, och den är helt underbar! bilderna jag fått på den tidigare ger den inte rättvisa alls.. nu vet jag inte hur jag ska kunna låta bli den, Simon får nog låsa in den i vapenskåpet, hehe.

Provade min klänning idag också, o jag får igen den bra runt midjan men längst upp får jag inte igen den, har lite för stor byst. Men de skulle öppna upp och så ska jag dit om två veckor och prova igen.
    Vad verkligt allt börjar kännas nu, hindersprövningen inskickad, ringen är hemma, min outfit är klar..

• nellie2010

Igår beställde jag en väst+kravatt+skjorta från Halens till lillkillen, billigt och bra. Dock är jag osäker på storleken, då den minsta var 92, han blir 1 år om 2veckor, så det kan vara lite stort. Vi får se när det kommer.

Rorri: Gick det bra hos Aytan? Hon hjälpte mig med. =)

• rorri

nellie2010 skrev 2010-04-29 19:57:11 följande:
    Igår beställde jag en väst+kravatt+skjorta från Halens till lillkillen, billigt och bra. Dock är jag osäker på storleken, då den minsta var 92, han blir 1 år om 2veckor, så det kan vara lite stort. Vi får se när det kommer.Rorri: Gick det bra hos Aytan? Hon hjälpte mig med. =)

Halens kläderna har jag också tittat på till min 4 åring. Jättebra pris ju! Fast jag har en snart 1 åring som jag skulle vilja ha matchande till. Jag var till Ruths igår men min barnvakt var sjuk så jag hade två barn med mig som provade tiaror och bajsade i blöjan så jag fick inte allt gjort. Jag la dock undan en klänning som jag gillade så det känns bra. Jag ska dit snart igen o kolla på kläder till alla karlar. De hade visst kläder från 1 år.

• rorri

Jahapp nu ska våra ringar börja tillverkas och är klara 1 juni.

• Casmel

rorri skrev 2010-05-01 15:23:11 följande:

Va kul :)
    Våra är klara, bara att hämta och betala.

Idag vart det en tur till Ikea för att köpa vaser men ack faen när man väl skulle ta sig tid och råd att köpa så fanns det 6 st och på utgående sortiment så inget dom skulle få in igen Usch va sur jag blev...
    Slutade med en tur till Nisses och där hittade vi ovanligt stora snygga vattenglas 15kr/st som vi ska ha som vaser på borden så det vart skitbra ändå tillslut

Ska förresten fundera lite mer ang. brudbuketten...har tänkt så himla mycket på dom cremefärgade rosorna så jag tror mitt huvud sprängs Vill nog inte ha creme färgade...Blir nog babyrosa, gammeldags rosa och lila med pärlor istället...Det kommer nog bli jättebra!
    Vi inhandlade canvas tavlorna oxå idag som gästerna ska få måla på medan vi fotograferas...Ska sätta mig nu o kika runt på färg...Någon som har tips på billig färg till canvasmålning???

• KatjaB

rorri skrev 2010-05-01 15:23:11 följande:

härligt själv provar jag min ring typ en gång om dagen med en lycklig ljudlig suck varje gång. haha, vad fånig jag är, men jag älskar verkligen min ring

• soonAmrs

Idag hade vi besök av vår Präst. Vi valde psalmer drack te och åt nybakad sockerkaka. Vi övade faktiskt på att trä på ringen oxå. Känns tryggt, känns bra. Detta fixar vi!

• KatjaB

soonAmrs skrev 2010-05-02 21:48:12 följande:
    Idag hade vi besök av vår Präst. Vi valde psalmer drack te och åt nybakad sockerkaka. Vi övade faktiskt på att trä på ringen oxå. Känns tryggt, känns bra. Detta fixar vi!

ska man öva på att trä på ringen? Hade jag inte ens någon tanke på. Kan ju förstås vara bra

hahah, vi övade på brudvalsen här hemma och jag har tittat på väldigt många avsnitt av lets dance och diverse youtube-klipp och tyckte att simon kunde lyfta mig i en vacker snurr som inte såg alls ut att vara avancerad.. hehe vet inte om han är väldigt svag eller jag lite för tung men jag tror vi skippar det, han var röd som en kräfta när han skulle lyfta fagra lilla mig och snurra runt. Snopet, hehe

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010