• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • Casmel

TC och CC skrev 2010-03-07 09:34:54 följande:

Tack så mycket! :) Har du också Magdalena, Casmel! Vad spännande!! :) När gifter ni er?
    Vi gifter oss 17 juli
  • Idhrenniel

Shit, jag börjar faktiskt bli stressad. Vi skulle ju vara ute på Elba, men tyvärr har det blivit dubbelbokat med Pluto, och nu har de köpt restaurang- och dryckesrättigheter där ute, så även om vi får innersta salen för oss, så måste vi köpa mat å dryck av dem. Ska ringa en på Pluto å fråga om offert. Så himla trist, för vi hade bokat redan förra sommaren och Pluto skrev kontrakt i januari (!). Men jag orkar liksom inte bråka. Så nu har vi två alternativ; Hahrska palazet eller restaurang Kajutan (killens kompis har just köpt den). Suck, vill bara att någon annan bestämmer åt mig så jag kan gå vidare i planeringen... :( Så himla irriterande, Elba var verkligen mitt drömställe - älskar skärgården (kommer ju från Götet ;) ).

• KatjaB

men har ni redan skrivit kontrakt så ska ni ju ha rätt till det ni sa från början, om det står att ni får ta med egen mat o dryck. förstår att det är jobbigt, men vill ni vara just där egentligen kanske det kan vara värt att stå på sig

Idhrenniel skrev 2010-03-07 14:29:07 följande:
    Shit, jag börjar faktiskt bli stressad. Vi skulle ju vara ute på Elba, men tyvärr har det blivit dubbelbokat med Pluto, och nu har de köpt restaurang- och dryckesrättigheter där ute, så även om vi får innersta salen för oss, så måste vi köpa mat å dryck av dem. Ska ringa en på Pluto å fråga om offert. Så himla trist, för vi hade bokat redan förra sommaren och Pluto skrev kontrakt i januari (!). Men jag orkar liksom inte bråka. Så nu har vi två alternativ; Hahrska palazet eller restaurang Kajutan (killens kompis har just köpt den). Suck, vill bara att någon annan bestämmer åt mig så jag kan gå vidare i planeringen... :( Så himla irriterande, Elba var verkligen mitt drömställe - älskar skärgården (kommer ju från Götet ;) ).
  • Idhrenniel

Nä alltså, vi skrev ju aldrig på något kontrakt och fick aldrig någon bokningsbekräftelse, men jag har vår mailkontakt där jag skriver vad vi är intresserade av (privat fest) och svaret är att han inte ser några konstigheter med det. Sen skriver jag att vi vill boka elba 7/8 och då skriver han att de sätter upp oss på det datumet. Så det hela är liksom väldigt luddigt. Jag har inte varit annat än klar och tydlig men svaren har liksom hela tiden varit lite svävande. Nu är det ju som det är och jag orkar liksom inte hålla på att göra det här till någon rättesak, jag har ett bröllop att planera liksom. De försöker ju lösa det också, men inget alternativ är ju lika bra. Har verkligen gått igenom "sorgens faser", fast en fas per dag haha! Först chock, sen förnekelse, sen arg, sen ledsen, sist acceptans. Så det har varit jobbigt och nu orkar jag inte mer. Det får bli som det blir.

• KatjaB

ok, ja det är klart.. det tar ju massor med energi också att hålla på och bråka med dem i så fall.
    Hartzka palatset verkar vawra populärt iallafall, tycker jag sett många tips om det i trådarna här på bt.

Idhrenniel skrev 2010-03-07 14:49:06 följande:
    Nä alltså, vi skrev ju aldrig på något kontrakt och fick aldrig någon bokningsbekräftelse, men jag har vår mailkontakt där jag skriver vad vi är intresserade av (privat fest) och svaret är att han inte ser några konstigheter med det. Sen skriver jag att vi vill boka elba 7/8 och då skriver han att de sätter upp oss på det datumet. Så det hela är liksom väldigt luddigt. Jag har inte varit annat än klar och tydlig men svaren har liksom hela tiden varit lite svävande. Nu är det ju som det är och jag orkar liksom inte hålla på att göra det här till någon rättesak, jag har ett bröllop att planera liksom. De försöker ju lösa det också, men inget alternativ är ju lika bra. Har verkligen gått igenom "sorgens faser", fast en fas per dag haha! Först chock, sen förnekelse, sen arg, sen ledsen, sist acceptans. Så det har varit jobbigt och nu orkar jag inte mer. Det får bli som det blir.
  • rorri

Hur mycket skulle det ha kostat att hyra Elba? Jag har varit på bröllop och andra fester på Hahrska Palazet och tycker det är jättebra och fint där.

• mammab

vi kommer vara i hahrska palatzet. tycker det verkar jätte bra där!

2010-10-23
  • Casmel

Hmm...har ångest över tårtan...
    Vi ska ju beställa från Håkans bageri i Hallstahammar men dom har inte sååå mycket att välja mellan och jag skulle gärna vilja ha en mer fruktig moussetårta liksom. Dom har prinsesstårta i lite olika varianter, typ banan o blåbär o så istället för sylt oxå har dom white lady som är en chokladtårta liksom och som vi egentligen skulle ha men nu känner jag att jag börjar ångra mig...

Vad ska ni andra ha för tårtor? Var köper ni och för hur mycket per bit?

• KatjaB

vi kollade också på håkans hembageri förstå, men de hade ingen ställning med tårtorna ovanpå varandra och jag hade kunnat leva med att det inte var det medan Simon var bestämd på att det skulle vara klassisk tårta, hehe.. så vi tar systrarna eriksson. De tar 49 kr biten men då ingick utkörning också. Kollade runt lite och jag har för mig att det fanns två ica maxi i västerås, den ena hade billiga men rätt basic tårtor, och den andra hade för 37 kr biten men då hade de hyfsat med olika fyllningar.
    Men jag kan minnas fel och blanda ihop med typ eskilstuna..

• TC och CC

Ja, det låter ju exakt som våra kort, fast annan färg :)
    Spännande! Bara 5 månader kvar nu då!!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010