• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • mammab

oh det var billigt!
    bakar hon också?! åh, då måste jag prata med henne om det också!

2010-10-23
  • KatjaB

minns inte om vi redan pratat om det tidigare men var beställer ni tårta?

Och är det nån av er som har tips på bra ställe att hyra ljudanläggning?

• rorri

Vi har beställt tårta från Ica maxi när vi döpte våra barn. De är billiga och goda. Tänkte därför ta därifrån eller från Wenströmska gymnasiet där jag hört att man får betala typ 20 kr per bit.

• KatjaB

men wenströmska är väl inte öppet på sommaren?

rorri skrev 2010-03-05 09:29:29 följande:
    Vi har beställt tårta från Ica maxi när vi döpte våra barn. De är billiga och goda. Tänkte därför ta därifrån eller från Wenströmska gymnasiet där jag hört att man får betala typ 20 kr per bit.
  • rorri

Nej, jag vet inte när de stänger dock. När börjar sommarlovet? Har de stängt får det bli Ica. På maxi har de varit väldigt tillmötesgående båda gångerna som jag beställt doptårtor där.

• Idhrenniel
    flisaaa skrev 2010-03-04 17:47:05 följande:
    Vad får du betala för kalaset?
    Jag vet faktiskt inte riktigt, men mycket av priserna står på deras hemsida www.salongexclusive.se/
    Jag glömde faktiskt fråga vad det skulle gå på totalt när jag bokade in allt. Kanske borde ringa och fråga hehe.

Vet förresten att jag hade mailkontakt med en från Wenströmska förra året och han skrev såhär när jag frågade om de kunde göra en bröllopstårta till 7 aug: "Hej , vi kan inte göra några tårtor just då, men när vi går i skolan kan vi med någon veckas varsel göra vanliga tårtor och ca en månads varsel göra bröllopstårtor välkommen åter. Einar Aker. "
  • soonAmrs

Ville bara säga att nu är klänningen bokad hos Ruths!! Underbart skönt!! Fantastiska människor!!!

• Björnisarna

soonAmrs: Åh vad roligt! Hurdan blev det? Köp eller hyr?? Jag ska dit om ngn vecka och prova, iiih :D

• Casmel
    soonAmrs skrev 2010-03-05 20:26:33 följande:
    Ville bara säga att nu är klänningen bokad hos Ruths!! Underbart skönt!! Fantastiska människor!!!
    Ja dom e helt fantastiska där Blev det o hyra eller köpa?
    Jag har redan lagt deposition på min klänning där som jag ska hyra och mannen likaså fast inte klänning dock Min klänning finns i galleriet om någon vill kika

Igår va jag ner till esmeraldas i hallsta o kolla underkläder o hittade ett riktigt fint set men jag ska inte beställa förrän i slutet av maj då jag ska gå ner några kilo till hade jag tänkt. Insåg nog att det skulle bli en dyr affär eftersom jag kom på mig själv när jag gick hem att jag inte ens hade frågat vad det skulle kosta...ha ha ha. Är man snurrig eller lever i förnekelse då eller..he he.
  • mammab

vad kostar det att hyra klänning till mig och kläder till karln?

2010-10-23
Svar på tråden Västeråsbrudar 2010