• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • KatjaB

ja, jag får berätta om hur det gick sen efteråt.. ska ju dit på lördag. Kul att prova klänningen igen, du köpte den i göteborg eller?

• rorri

Systrarna Eriksson har ju ett väldigt bra rykte och tydligen två personal med mästarbrev. Sen tycker kanske inte jag att de är så trevliga alla gånger men, men bara tårtorna blir som ni vill ha dem.

Vilket klockslag ska alla här gifta sig? Jag ville ha kl 16 men nu går det bara kl 14 i den kyrkan och det tycker jag är alldeles för tidigt. Vad tycker ni?

• mammab

Systrana är jätte bra tycker jag! Känner ägrna också hehe..

Funderar på att beställa tårta därifrån!

2010-10-23
  • Casmel
    rorri skrev 2010-03-17 17:22:08 följande:
    Vilket klockslag ska alla här gifta sig? Jag ville ha kl 16 men nu går det bara kl 14 i den kyrkan och det tycker jag är alldeles för tidigt. Vad tycker ni?
    Vi gifter oss 15:30

KatjaB: F*n va tradigt när dom inte är serviceminded. Sånt dödar ju ens förtroende, ialla fall mitt.

Själv ska jag kolla en annan tårta på Håkans bageri i Hallstahammar och är inte den som jag tänkt mig så blir det nog att göra tårtorna själv...
  • Casmel

Glömde säga att jag nu bokat datum och tid med Magdalena Vidsäter och det känns kanonbra. Vi ska träffas för provuppsättning och sminkning den 16/5 kl 13

• Everton

Håkans bageri i Hallsta...är dem relativt billiga eller?
    vad har dem för utbud gällande tårtor?

Casmel skrev 2010-03-17 18:28:39 följande:
    Vi gifter oss 15:30 KatjaB: F*n va tradigt när dom inte är serviceminded. Sånt dödar ju ens förtroende, ialla fall mitt. Själv ska jag kolla en annan tårta på Håkans bageri i Hallstahammar och är inte den som jag tänkt mig så blir det nog att göra tårtorna själv...
  • KatjaB

håkans hembageri har jag för mig tog 37 eller 39 kr biten. De hade en trappställning eller en ställning där tårtorna står runt i en ring, ingen vanlig hederlig stapelstälning som vi ville ha.

• Casmel
    Everton skrev 2010-03-17 19:04:48 följande:
    Håkans bageri i Hallsta...är dem relativt billiga eller? vad har dem för utbud gällande tårtor?
    39:-/biten och dom har inget stort utbud därav min ångest
    Men jag ska gå ner imorgon eller någon gång nästa vecka för om vi ska köpa tårta därifrån så vill jag att det ska vara klart inom snaraste framtid så jag slipper gå o ha ångest över tårtan som jag haft nu hur länge som helst.
  • chokladmonstret

Vi har vigseln klockan 15 tyckte det var en jätte bra tid (hoppas jag)

• KatjaB
    mammab skrev 2010-03-17 18:02:53 följande:
    Systrana är jätte bra tycker jag! Känner ägrna också hehe..
    Funderar på att beställa tårta därifrån!
    ok

Ja, det blir ju säkert bra, det är ju såklart en annan sak när man ska beställa nåt o aldrig varit där tidigare, då får man ju gå lite på hur de är på telefon osv. Ser fram emot imorgon.

Vi vigs kl 16.00, egentligen ville vi först ha kl 14, men eftersom vi ändå har en timmes resväg från örebro kändes 15.00 bra, men då gick det inte på tidö slott, så kl 16.00 blir det. De ville ha 16.30 först, men då kändes det så sent. Våra barn ska ju vara med en stund också så att de inte är alltför trötta o gnälliga vore ju bra.

Nu har jag betalt hatt till sambon, hårflor, mängder av sidenband och en bolero på ebay.. spännande att se om de blir bra. Tredje hatten vi köper, första var för liten, den andra ful.. börjar ge upp lite om att vi ska få en bra hatt
Svar på tråden Västeråsbrudar 2010