• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • timonb2

tips på juvelerare : guldsmeden i Tillberga är duktigt...
    Gjort på "Äkta" gammalt vis och massa erfarenhet.. atelje lennart tror jag den heter---

• Idhrenniel

Salong exclusive i närheten där jag bor. Ska både klippa, slinga (en vecka innan), nagelförlängning (två dar innan) samt uppsättning och make! Eftersom jag ville göra så mycket så valde jag ett lite billigare ställe i närheten av vår bostad och dessutom verkar de väldigt duktiga och gulliga! På Skyttegatan 6. Ett annat bra tips på juvelerare är hos Jemp Guld i Kungsör, prata med Patrik. Världens gulligaste och väldigt mån om att man ska bli nöjd!!! Inga påtryckningar här inte med säljsnack, utan väldigt lyhörd för kunden och egen liten verkstad vad jag förstod. Kul att "sponsra" en privat affär också tycker jag, och inte bara alla stora kedjor som kanske känns lite opersonliga ibland.

• flisaaa
    Idhrenniel skrev 2010-03-04 16:47:15 följande:
    Salong exclusive i närheten där jag bor. Ska både klippa, slinga (en vecka innan), nagelförlängning (två dar innan) samt uppsättning och make! Eftersom jag ville göra så mycket så valde jag ett lite billigare ställe i närheten av vår bostad och dessutom verkar de väldigt duktiga och gulliga! På Skyttegatan 6. Ett annat bra tips på juvelerare är hos Jemp Guld i Kungsör, prata med Patrik. Världens gulligaste och väldigt mån om att man ska bli nöjd!!! Inga påtryckningar här inte med säljsnack, utan väldigt lyhörd för kunden och egen liten verkstad vad jag förstod. Kul att "sponsra" en privat affär också tycker jag, och inte bara alla stora kedjor som kanske känns lite opersonliga ibland.
    Vad får du betala för kalaset?
  • chokladmonstret

Tack för tipsen.

Å idag blev mitt huvudsmycke klart=) ni vet en såndär grej man har i panna som tex galadriel i sagan om ringen.
    Vi beställde av en smed i fagersta trakten å får betala 600kr, annars hade jag fått beställa från något annat land som tex frankrike men då hade det gått på 1000-1500 kr för det och det vet jag inte om jag hade vågat.

• mammab

vart beställer ni mat ifrån? vi har 4 olika ställen att välja på just nu.

Vem vill ni tipsa om?

2010-10-23
  • chokladmonstret

jag tippsar ju om mälarcatring som jag gav dig kort till hihi =)

• mammab

ja! jag mejlade henne, hon skulle återkomma med meny och grejer innan fredag! spännande!!

2010-10-23
  • chokladmonstret

aa trevligt =)jag fick min meny igår det såg jätte bra ut =)

• mammab

ska ni ha buffe eller 2-3rätters? va fick ni fö pris, nu är ju ni kompisar men på ett ungefär iaf, hehe..

2010-10-23
  • chokladmonstret

Vi kommer ha grillbuffe och betalar 175kr per person vet inte vad hon tar i vanliga fall.
    Hon ska också fixa våra tårtor och kaffe/te

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010