• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • Silkestråd

Fotoinspiration :)

Här är en sida med massa bröllopsfoton:
    www.fotosidan.se/pools/view/7372.htm

Finns massor med olika idéer, fina foto på händerna där ringarna syns (jag har provat, det är klurigt!)

• Idhrenniel

Hej alla!

Åh vad roligt, varför har jag inte sett den här tråden innan!? Vi ska gifta oss 7 aug i Badelunda kyrka. Eftersom vår första lokal har tokat sig (dubbelbokat, inte vårt fel, väldigt trist) har vi nu två back-up alternativ. (Harskha palatset och Kajutan). Var också på bröllopsmässan, är det nån som vet nåt om DJ Perra? Han verkar billig och trevlig på telefon iaf.. :) Ingen aning om tårta eller bukett men fotograf sker genom en arbetskollega som inte tar så farligt mycket i pris. Tror jag ska göra iordning mig på Salon Exclusive i närheten där jag bor (kollade Aqua men har för mig de tog 3000 för uppsättning och make? vilket jag tyckte var för dyrt då jag även vill göra naglar och klippa o slinga nån vecka innan).

• Cessan78

Beror på vilken DJ Perra du menar..jag vet en som heter Per och är DJ..men om det är samma vet jag ju inte :D

Själv vet jag inte hur jag ska lösa det riktigt med foto..har inte råd med en fotograf alls som det ser ut nu..men på något sätt måste man ju ordna till det..Jag kan ju inte fotografera själv direkt hehe

• KatjaB
    Cessan78 skrev 2010-02-22 21:06:17 följande:
    Beror på vilken DJ Perra du menar..jag vet en som heter Per och är DJ..men om det är samma vet jag ju inte :D Själv vet jag inte hur jag ska lösa det riktigt med foto..har inte råd med en fotograf alls som det ser ut nu..men på något sätt måste man ju ordna till det..Jag kan ju inte fotografera själv direkt hehe
    ingen fotokunnig bekant ni litar på?

Hittade faktiskt en fotograf i stockholm som behöver utöka sin portfolio, så hon tar 500 kr plus resan för att fota.. vi har ju redan en kompis som fotar, men hade vi inte haft det hade vi tagit henne tror jag ..billigare blir ju svårt att hitta
    www.emotionshots.se
  • KatjaB

aj då.. såg att hon redan hittat tillräckligt många för 500 kr:s paketet o tog ordinarie pris.. synd

• Cessan78

Jo jag såg hennes sida tidigare.. dagen efter att jag hittade hennes sida så hade hon ändrat texten.

Hm..jo vi får se om jag kan skramla fram någon som kan fånga bra motiv.

• Idhrenniel

Cessan 78: Han kallas för DJ Perra vad jag vet. www.djperra.com/ är hans hemsida. Såg ingen annan DJ på bröllopsmässan bara ett coverband. (Fast vi kom typ 1 h innan stängning så vi fick mer eller mindre springa igenom allt!)

• KatjaB
    Cessan78 skrev 2010-02-22 21:25:22 följande:
    Jo jag såg hennes sida tidigare.. dagen efter att jag hittade hennes sida så hade hon ändrat texten. Hm..jo vi får se om jag kan skramla fram någon som kan fånga bra motiv.
    har du kollat här på fotografsidan.. ibland så finns det ju förfrågningar om brudpar de vill fota. Såg nåt sånt på bröllopsguidens forum också.
  • Idhrenniel

Vi ska använda oss av www.malinfoto.com. Det är en arbkollega till mig och hon startade sitt företag för ca 2 år sen och fotar mest familjer i sin studio. Dock kan hon även ta utomhusbilder och hon ska fota vårt och minst ett annat bröllop nu i sommar. Egentligen gör hon väl inte bröllop, eftersom hon är ganska ny som fotograf men hon är jätteduktig (och go!) och tar inte mycket i pris. Man kan ju alltid fråga liksom.

• Casmel
    Idhrenniel skrev 2010-02-23 12:58:22 följande:
    Vi ska använda oss av www.malinfoto.com. Det är en arbkollega till mig och hon startade sitt företag för ca 2 år sen och fotar mest familjer i sin studio. Dock kan hon även ta utomhusbilder och hon ska fota vårt och minst ett annat bröllop nu i sommar. Egentligen gör hon väl inte bröllop, eftersom hon är ganska ny som fotograf men hon är jätteduktig (och go!) och tar inte mycket i pris. Man kan ju alltid fråga liksom.
    Be att få bilderna HÖGUPPLÖSTA på skivan. Vi fick lågupplösta och kunde inte framkalla någon annanstans än hos henne för då blev dom helt suddiga, det tyckte jag va lite tråkigt!
    Men hon tar fina bilder! Min son är med i hennes galleri förresten Grabben som sitter på stolen med jeanskeps och jeanssnickar shorts och turkos t-shirt *stolt*

Hoppar in i tråden då jag ska gifta mig i Hallstahammar som ligger 2 mil utanför Västerås
Svar på tråden Västeråsbrudar 2010