• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • Casmel

Jag har fått svar från Magdalena och det var inga problem att ta provningen nu snart Har föreslagit i början på maj s¨får vi se vart vi hamnar utifrån det.

Tårta ja den har jag fortfarande ångest över

Men nu släpper jag allt va bröllop heter resten av helgen för jag ska på cinderella kryssning med min m2b imorgon till söndag. Barnfritt och tid för varandra e inte helt fel
    Så trevlig helg på er allihopa!

• KatjaB
    Casmel skrev 2010-03-12 19:53:08 följande:
    Jag har fått svar från Magdalena och det var inga problem att ta provningen nu snart Har föreslagit i början på maj s¨får vi se vart vi hamnar utifrån det.Tårta ja den har jag fortfarande ångest över Men nu släpper jag allt va bröllop heter resten av helgen för jag ska på cinderella kryssning med min m2b imorgon till söndag. Barnfritt och tid för varandra e inte helt fel Så trevlig helg på er allihopa!
    mysigt ha det så trevligt!
  • Felixian

Skönt att ni fick tag på henne! Man mår lite bättre då :)

Och att släppa planering för en helg på sjön låter ju inte helt fel!

Hoppas att ni får roligt!

• Idhrenniel
    soa skrev 2010-03-12 09:01:09 följande:
    Jag var på Ica Maxi Hälla häromdagen och frågade vad dom tog för bröllopstårta och då sa hon 42 kr/bit. Men det hade tydligen endast med dekorationen att göra för jag kunde lika ägrna köpa vanlig tårta i valfri smak till vanligt pris och låna tårtställning mot deposition. Sen kunde man till en vanlig tårta "köpa till" de dekorationer man vill ha...Sen var jag på Ica Maxi Erikslund och där tar dom 28 kr/bit för bröllopstårta. Konstigt att det kan skilja så mycket.Chantal's tar från 35 kr/bit. Priset ökar sedan beroende på hur mycket dekoration man vill ha..
    Det var väldans! Då ska vi kolla med ICA Erikslund också och spana in deras tårtor. Men det är just den på Hälla som är så sjuuukt god! :) Jag är en riktig chocolate lover! Helst ska det va choklad med choklad med... choklad! :) Men vad bra, helt perfekt att få låna ställning ändå! Då gör vi nog så att vi tar "vanliga" tårtor och lånar ställning från Hälla. Så kan man ju själv lägga på t.ex. en liten blomma i samma som brudbuketten ovanpå.
  • KatjaB

på tal om bröllopstårtor så letade jag lite bland konditorierna och hittade detta om öhrmans.. vet inte om nån av er tänkt handla där, men det lät ju inte så bra
    www.rejta.se/omdome/417849/%C3%96hrmans+Konditori

• Everton

Jag köpte en tårta där förut och den var faktiskt inte god. Tänker inte köpa tårta därifrån. Det är synd att tårterna inte håller måttet för det är ett mysigt café.

• KatjaB

Ni som bor runt och i västerås.. vad tycker ni om systrarna eriksson?
    Vi har bokat tid på lördag för konsultation om vår tårta. Tidigare har de varit supertrevliga på telefon, men idag tänkte jag bara kolla om det ingick någon provsmakning, för det är ju så svårt att veta vad man gillar, speciellt chokladsmaker är ju väldigt olika på olika caféer. Men då lät hon ganska kort och sa att de kan ju inte ha alla smaker hemma för att man ska få provsmaka och att deras kunder brukar gå på deras goda omdöme.
    Kändes ju lite trist, jag frågade ju inte för att få en gratisfika direkt. Tårtan kostar ju ändå en slant och det är väl klart att man vill att den ska vara god. Att de inte har alla smaker hemma alltid förstår ju jag också, men provsmakning är ju trots allt inte något nytt påfund som jag har hittat på själv.

• Silkestråd

har ingen erfarenhet av systrarna eriksson. Låter väldigt trist att du inte ska få provsmaka något, det borde väl gå att ordna på något sätt. Och även om de nu har en policy mot provsmakning så behöver ju hon inte bli otrevlig.

Vi kommer att göra vår tårta själva, för att få den som vi vill. Jag är inte så jättemycket för sötsaker och tål inte grädde så bra så det kändes bäst så.

• KatjaB

Jo, hon sa att de skulle ha någon sorts chokladtårta inne på lördag o den kunde vi få smaka utav, så visst ordnade hon det visserligen men kändes som att hon var lite besvärad. Kanske överanalyserar jag.. vi får väl se.

Jag kommer göra blommorna själv, så tårta kändes lite overkill. Men hade jag varit duktig på tårtor hade det ju varit kul att göra sånt själv

• Idhrenniel

Vad trist att hon lät så kort i tonen då, de får ju ha lite kundservice tycker man. Man kan ju alltid fråga liksom, och det måste de ju ha förståelse för, smaken är ju som baken. Bara för att de tycker att en tårta är god behöver ju inte ni tycka det.. Nä fy, sånt gillar vi inte!

Ska åka till Gbg imorrn och prova klänningen igen! Tjoho! Det var liksom två månader sen jag såg den så jag hoppas det kommer kännas bra! Men det gör det nog, ska bli kul.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010