• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • soonAmrs
    Björnisarna skrev 2010-03-05 23:31:26 följande:
    soonAmrs: Åh vad roligt! Hurdan blev det? Köp eller hyr?? Jag ska dit om ngn vecka och prova, iiih :D
    [/citat]
    Casmel skrev 2010-03-06 07:04:36 följande:
    [citat]
    Ja dom e helt fantastiska där Blev det o hyra eller köpa?Jag har redan lagt deposition på min klänning där som jag ska hyra och mannen likaså fast inte klänning dock Min klänning finns i galleriet om någon vill kika Igår va jag ner till esmeraldas i hallsta o kolla underkläder o hittade ett riktigt fint set men jag ska inte beställa förrän i slutet av maj då jag ska gå ner några kilo till hade jag tänkt. Insåg nog att det skulle bli en dyr affär eftersom jag kom på mig själv när jag gick hem att jag inte ens hade frågat vad det skulle kosta...ha ha ha. Är man snurrig eller lever i förnekelse då eller..he he.
    De är helt underbara på Ruths. Min klänning som var den första Aytan på Ruths plockade fram åt mig att prova var klänningen med stort K. Jag provade flera men det det var ingen mer förutom en som kunde mäta sig med "K". Men det var "K" som ständigt dök upp i mina tankar, vad jag än gjorde. Så den blev det. Hade det inte varit för priset så hade jag köpte den. Skulle sååå gärna vilja äga den men 13900 är alldeles för mycket pengar. Så jag hyr den istället. På så sett så får jag ju ändå ha klänningen med stort K på mig på vår perfekta dag!

Bild finns i mitt galleri!
  • KatjaB

vad får du ge för att hyra den?
    Jag hade också en som jag testade först och kunde förstås inte släppa den med tanken sen, ingen var lika fin som den när jag väl sett den.. Men upptäckte att det är en kollektion som är 3 år gammal, så jag frågade om de inte kunde tänka sig gå ner i pris, för klänningen i affären var ju rätt storlek, och då gjorde det , till min stora lycka

kikade i ditt galleri och den är riktigt fin, gillar strasspartiet under bysten!

soonAmrs skrev 2010-03-07 21:32:02 följande:
    De är helt underbara på Ruths. Min klänning som var den första Aytan på Ruths plockade fram åt mig att prova var klänningen med stort K. Jag provade flera men det det var ingen mer förutom en som kunde mäta sig med "K". Men det var "K" som ständigt dök upp i mina tankar, vad jag än gjorde. Så den blev det. Hade det inte varit för priset så hade jag köpte den. Skulle sååå gärna vilja äga den men 13900 är alldeles för mycket pengar. Så jag hyr den istället. På så sett så får jag ju ändå ha klänningen med stort K på mig på vår perfekta dag!Bild finns i mitt galleri!
  • soonAmrs

Den här klänningen är årets kollektion så de kunde inte gå ner i pris. Hyran blev på 5500:- Inte billigt det heller men men..

• soonAmrs

Jag kan tycka att den inte ser mycket ut för världen på bild, men i verkligheten.. WOW

• Idhrenniel
    rorri skrev 2010-03-07 16:05:54 följande:
    Hur mycket skulle det ha kostat att hyra Elba? Jag har varit på bröllop och andra fester på Hahrska Palazet och tycker det är jättebra och fint där.
    Det skulle ha kostat 10 000:- att hyra (men sen får man ju lägga på båtfrakt på lika mycket för 90 pers). Nu slipper vi hyran men tror att det ändå kan bli lite dyrare med tanke på att vi måste köpa mat o dryck till restaurangpriser istället. Tror att de har eg tar 15 000:- för Elba, om de nu hyr ut över huvud taget längre. De snackar om att försöka fixa en egen lokal där ute för privat bruk, och inte hela elba-restaurangen, för den är så stor.

Visst är Hahrska jättefint, tyvärr saknar jag vattenelementet, då det är viktigt för mig att få med på något vis. Hade den legat närmare hamnen hade jag inte tvekat!...
  • mammab

soonAmrs skrev 2010-03-07 22:24:52 följande:
    Jag kan tycka att den inte ser mycket ut för världen på bild, men i verkligheten.. WOW

Den var jätte fin!!

Ska försöka ta mig till Ruths någon dag och se om det finns någon tida att prova lite klänningar!

2010-10-23
  • Casmel

KatjaB: 49:-/biten är inte så farligt ändå med tanke på att dom kör ut...Ska åka dit o titta vad dom har o så...

Har till och med tankar på att göra egen tårta..men det e så mycket meck liksom o jag vill kunna bara slappna av o inte behöva fixa o dona o tänka precis hela tiden...

• KatjaB

nej, jag tänkte också på det.. de har en hemsida med lite bilder och vad jag läst så tycker folk att de är bra.

Nu fick vi däremot veta att de som vi caterar av gör tårtor också, men då är det ingen klassisk bröllopstårta och en enda sort. mandelbiskvibotten, chokladmousse, vit chokladmousse och på en ställning med 3 tårtor, så man får fylla på allt eftersom det tar slut. O ingen marsipan eller annat "lock" över och dekorationerna är i choklad.
    De tar 15 kr biten, förstås jättebilligt, men vi var så inne på att ha en klassisk tårta och som ska vara vit, så vi tar nog systrarna eriksson ändå.

Casmel skrev 2010-03-08 16:50:13 följande:
    KatjaB: 49:-/biten är inte så farligt ändå med tanke på att dom kör ut...Ska åka dit o titta vad dom har o så...Har till och med tankar på att göra egen tårta..men det e så mycket meck liksom o jag vill kunna bara slappna av o inte behöva fixa o dona o tänka precis hela tiden...
  • TC och CC

Casmel, jag måste fråga dig hur långt innan du ska göra provsminkningen med Magdalena? När jag berättade för min kompis igår att jag valt sminkös och hårtjej men att jag inte ska provsminka o fixa håret förrän 2-3 veckor innan bröllopet tyckte hon att jag skulle göra det nu på en gång. För tänk om man inte blir nöjd med det...?? Hur gör ni andra?

• Casmel

TC och CC skrev 2010-03-09 16:50:02 följande:

Casmel, jag måste fråga dig hur långt innan du ska göra provsminkningen med Magdalena? När jag berättade för min kompis igår att jag valt sminkös och hårtjej men att jag inte ska provsminka o fixa håret förrän 2-3 veckor innan bröllopet tyckte hon att jag skulle göra det nu på en gång. För tänk om man inte blir nöjd med det...?? Hur gör ni andra?
    Ja jag har faktiskt funderat på samma som din kompis...Var ska jag ta vägen om jag inte blir nöjd med Magdalena och vad hon kan göra för mig. Sen ska jag ha löshår så jag måste höra med henne hur pass duktig hon är med löshår o uppsättningar osv...

Tror jag ska ha Makeup store som backup om det inte skulle funka med Magdalena. Men ska man boka där oxå kanske...Vad tror och tycker ni?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2010