• Silkestråd

Västeråsbrudar 2010

Hej, jag är en glad västeråsare som ska gifta mig den 25e september 2010 och nu undrar om det finns några andra i regionen som planerar att gifta sig 2010. Jag är intresserad av att utbyta tips och idéer och ev. ta en fika, för att prata mer om bröllop än vad nära och kära kanske orkar lyssna på ;) .

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • Everton

Vet ni vart man kan bara hyra en tårtställning?? (alltså inte beställa tårta på samma ställe??)

• KatjaB

På konditoriet gick det jättebra, vi fick testa två olika sorters tårtor och vi valde smördegsbotten, sockerkaka, vaniljpannacotta, mörk chokladmousse med ett överdrag i cremefärgad marsipan/mandelmassa liknande. vet inte vad det hette men det var inte sugarpaste. sidenband runt varje våning och stora maffiga rosor. O så gör de prickar över hela tårtan i kristyr. De fattade precis hur vi ville ha o det kommer bli hur bra som helst!

• Björnisarna

Åkte till Eskilstuna idag för att prova brud- och tärnklänningar. Var till Saras brud & Fest och fick jättetrevligt bemötande men de hade tyvärr inget som vi gillade. Sen var vi till My Lady och de var direkt otrevliga mot oss, så jag vill bara varna er som tänkt kika på ngt där..de är inte direkt bra på service om vi säger så!!!!

• soonAmrs
    KatjaB skrev 2010-03-20 23:06:48 följande:
    På konditoriet gick det jättebra, vi fick testa två olika sorters tårtor och vi valde smördegsbotten, sockerkaka, vaniljpannacotta, mörk chokladmousse med ett överdrag i cremefärgad marsipan/mandelmassa liknande. vet inte vad det hette men det var inte sugarpaste. sidenband runt varje våning och stora maffiga rosor. O så gör de prickar över hela tårtan i kristyr. De fattade precis hur vi ville ha o det kommer bli hur bra som helst!
    Vad kommer din tårta gå på per bit om man får fråga?

Jag var i går till Jempguld i Kungsör och tittade på ringar. Urtrevliga! Dom kan sitt jobb verkligen!
  • KatjaB

49 kr biten, o för diabetikerna i släkten som ska ha sockerfritt gör de någon mousse med frukt för 31 kr st, har två i släkten som ska ha det. Då ingår utkörning också

soonAmrs skrev 2010-03-21 11:37:48 följande:
    Vad kommer din tårta gå på per bit om man får fråga?Jag var i går till Jempguld i Kungsör och tittade på ringar. Urtrevliga! Dom kan sitt jobb verkligen!
  • Idhrenniel
    soonAmrs skrev 2010-03-21 11:37:48 följande:
    Vad kommer din tårta gå på per bit om man får fråga?Jag var i går till Jempguld i Kungsör och tittade på ringar. Urtrevliga! Dom kan sitt jobb verkligen!
    Vad roligt att du var där! :) Vi köpte som sagt våra ringar därifrån och jag kan bara ge massvis med plus till dom!! Kunde inte varit bättre, och bra priser har de med!

Var ju i Götet i helgen, klänningen känns fortfarande jättebra så det var ju tur (puh!) Jag har köpt den från Johans högtidskläder på Linnég. i Gbg (bild i galleriet).

Apropå tårtor så har vi fått en liten kontakt med en kompis kompis som gör egna jättefina tårtor med sugarpaste på. Hon verkar iaf väldigt duktig fast hon bara gör det på skoj, så hon kan ju inte vara särskilt dyr iaf! :)

Vår vigsel börjar redan 14:30 ute i Badelunda k:a, men vi funderar på att ta en avstickare ner till hamnen och ta brudskålen där innan vi åker till lokalen så drar man ut lite på tiden (och att jag VERKLIGEN vill få med havet på något vis under dan).
  • rorri

Har bokat kyrka. Fick kl 16 som jag ville iallafall.

• KatjaB

vad kul

rorri skrev 2010-03-25 21:09:51 följande:
    Har bokat kyrka. Fick kl 16 som jag ville iallafall.
  • Björnisarna

Nu är min brudklänning och tärnans klänning köpta!! Vi var till Ursulas och fick världens bästa service och jag är såååå lycklig just nu!!:D

• KatjaB

härligt! blev det nåt i stil med den du har i galleriet?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010