• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Snaily
    ååh det finns inte ord, P blev också jätteledsen för er skull.

• fru AM

Telis: Med tanke på hur lik sin pappa Televinken är så kanske ni ska fundera på vilka andra namn som skulle passa på Telismannen ... Grabben kommer ju växa upp också. Näsan kommer ändra form och ögonen kommer öppnas

• Parnassia

Snaily! Neeeej! Vad hemskt.
    Hoppas maken kan komma hem en stund till dig!
    Kram!

• fru AM

Snaily: det låter så otroligt att inget av så många ägg skulle ha blivit befruktat! Undrar givetvis som de andra - gjorde man ICSI? Kram igen!

• nennesjuttioåtta

Telis
    hur mycket sa de till er när ni var där på ÄP och sen när de ringde? Såg de redan då att dina ägg inte var optimala eller?

Vi visste ju redan när vi åkte från Falun att de skulle göra ICSI (alla första gången, hälften andra gången) men de kanske inte gör det jämt?

Fuck, vilken jävla skitdag det blev nu!

• nennesjuttioåtta

åååh vi mailbombar Falun och frågar!

• nennesjuttioåtta

Snaily, hoppas maken kan komma hem snabbt!!!!

• Ore

Neeeej, vad tråkigt Snaily. Ett helt fotbollslag plus reserver i ägg, och ändå inget som blev befruktat... F*n vad surt! KRAM till er!!!

• Fru E

SNaily-neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej inte alla 13!!
    Sa de något om varför!?! Och någon plan inför det????
    Hoppas maken kan komma snabbt hem till dig!!!

• snaily

Maken har varit hemma en stund och klappat på mig och åkt igen.

Det var en sköterska som ringde, hon sa bara att allt såg bra ut och att de inte hade någon förklaring, men att det här händer ibland. Läkaren ska ringa upp mig i eftermiddag. Jag ska fråga:
    * hur såg ägg och simmare ut?
    * gjordes icsi på några?
    * teori om vad det kan bero på?
    * prognos inför nästa försök?
    * hur debiteras det här försöket? - viktig fråga då vi ju inte har landstingsfinansiering - om det kostar som en full ivf måste vi i så fall söka bidrag igen från kommunen inför nästa försök.

Vad mer ska jag fråga tycker ni?

Till och med pessimistiska snigeln var inte ALLS förberedd på detta. När det sett så bra ut hela vägen på VUL och vi fick ut en ansenlig mängd ägg...

Jag har redan tagit nässpray igen så vi kör väl vidare direkt antar jag, fast det känns för jäkligt just nu...

Tack för ert stöd! *börjar gråta igen bara för att ni är så snälla*

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter