• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

September - tyvärr är min BM INTE nån hit i det här sammanhanget... trött tant som sköter sitt jobb men inte mer...

Och det här med sjukhus... alltså jag klarar inte av att gå in genom dörrarna utan att de där tankarna dyker upp. Vet faktiskt inte varför jag är så tokanti... Var ju det långt innan pappa blev sjuk. Och själv har jag inte legat på sjukhus nånsin....

Jag börjar se ett samband i den här soppan.. ett samband mellan att släppa jobbet (dvs stor del av min identitet och tillvaro) för att ägna mig åt något helt okänt... detta medan "alla" andra fortsätter leva sina liv som vanligt. Ni som följt mitt ältande länge vet ju att min barnlängtan inte varit särskilt stark. Jag har dock hela tiden varit säker på att jag inte kommer att ångra mig och säker på att jag kommer bli lycklig av att få barn. Men... som alltid när nåt okänt väntar så känns det tryggare att hålla kvar i det man kan överblicka... och dit hör ju INTE förlossningen...

Mitt övriga liv, utanför jobbet, kommer nog faktiskt inte vändas lika mycket upp och ner. Alltså klamrar jag mig fast i min jobbvärld... där jag fortfarande tokpresterar.... ehum.. blygsam som jag är.. ha ha ha. Hur som, börjar inse att jag faktiskt BORDE sluta pendla och gå hem den 5/2 som planerat för att rensa skallen.. hm... men HUR ska jag klara mig om Trollet inte kommer ut förrän i början av mars?!?

• MuffinsTönt

Hej tjejer! Nu är jag alldeles mör efter all läsning som ni skrivit under dagen. Då är det bara idag, gårdagen lär jag aldrig hinna plöja igenom.

Grattis till Muggles och Fejja!

Kram till Telis och PB. Ytterligare kram och tummhållning till de som behövs, bla Snaily...

Hmm... ngt mer? just det, Lappis- vi är två stycken som skriver OT-inlägg.

Idag fick jag en jättekul mejl. Röda Korset som jag är aktiv inom, ska ha två välgörenhetsgalor i Götet. Ena är nån sportevenemang där man går runt och samlar in pengar. Det andra är på Parken. En del band spelar gratis för att locka till sig sugna partypinlgor. Jag har anmält mig till Parken. Spännande att hjälpa till OCH ragga samtidigt.

• Telis

Gulle dig, kängu!!

Åh, vad härligt att allt gått bra hittills, snaily!! Hoppas på tretton perfekta små befruktade ägg imorgon!

• muggles

Grattis till Frejis! (Glömde det förut)

PB: klart vi inte grälar på dig för att du var ironisk mot din sambo - nu känner du oss dåligt! Här finns sympati i överflöd!!! Jag tycker Telis skrev klokt om män och deras (o)engagemang. Skönt att det verkar gå åt rätt håll med sonens skola också.

Snaily: 13 ägg! Spännande!! Nu måste det ju bara bli en massa befruktade tycker man. Håller tummarna stenhårt!

Telis: men bra att han inte gått ner iaf. Förstår att det här känns jättejobbigt! Men jag tror att det är som värst nu de 2 första veckorna när de sover mkt, han borde bli mer aktiv sedan. En tjej i min mammagrupp fick enl instruktion ställa klockan var 4:e timme hela natten och gå upp och mata sin son för han bara sov! låter ju som en dröm men han behövde ju verkligen äta också, han var rätt liten när han kom ut (under 3 kg). Så det finns ju alla sorter. Kram på dig!

Kängu: oj vilka fina ord! Tack! Vill gärna ta en lunch snart men just nu är det verkligen full rulle på jobbet

Nenne: har du inte ens lite putmage pga hormonerna?! Och den schyssta hyllan kanske syns?

Vickan: det verkar vara en klockren analys du gjort av dig själv. Det är inte så konstigt att du fått stora skälvan för det här är ju ngt du aldrig gjort förut och det är alltid läskigt. Men det kommer att bli bra! Går du hemma och blir uttråkad så kan du väl ta en utflykt till jobbet och fika med dem?

Cicci: du hade förresten rätt - jag fick glad gubbe på dag 17 Jag borde veta bättre än att käfta emot trådens kunskap

• snaily

Muggles
    Grattis till gubben! Klart tråden (Cicci i det här fallet) hade rätt! Det senaste jag fått utslag på ÄL-test är på dag 28 förresten, men så är ju jag lite knasig också.

• muggles

Förresten har Moa sjungit "Ja må hon leva" för mig idag - hjärtat smälte

Vi var och tog hennes andra spruta och hon var jätteduktig. Vår Bvc-sköterska var där och gav sprutor och jag blev så förvånad att hon kom ihåg Moas namn och allt (vi har ju inte varit där på ett år och hon har ju massor av barn). Moa var jätteduktig när hon tog sprutan och grät inte ens - och efteråt var hon väldigt stolt över sitt plåster

Vi har ätit bakelse och så fick jag knallröda träskor i present - perfekt att ha när vädret blir varmare och man ska springa ut och in ur huset (jag AVSKYR nämligen Foppa-tofflor - finns det ngt fulare?!).

Jag börjar redan trivas i huset och känna mig hemma. Det var väldigt mysigt att komma hem härom dagen när jag kom från bussen och såg hur det lyste på långt håll och tänkte att "där är vårt hus" Åkte förbi lgh idag påväg till Moas dagis (hon går kvar på sitt gamla) och kände faktiskt inget vemod alls, trodde inte det skulle gå över så fort.

• muggles

Snaily: dag 28! Vet du vad som är "fel" (är det ngt fel)?

• snaily

Muggles
    Ingen aning om vad som är fel - hoppas bara att det är något som kan bli avhjälpt med IVF!
    Härligt att huset känns som hemma, redan!! Det är ju skitbra!
    Håller med - inga Foppatofflor på mina fossingar heller.

• Lapinette

mugglan - jag är inte förvånad .. gällande glada gubben! Perfekt dag att få honom på förresten.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter