• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Haha mugglan jag tror att jag saknar magkänsla eftersom jag inte kan känna att något är rätt förrän jag provat det
    Nä skämt och sido så kan det här huset bli fräckt när väl tapeter och sådant är gjort om vi får det billigare. Vi kan köpa ett "fräschare" hus men då betalar men desto mer för det med vilket är en stor avvägning som måste göras.
    Även om nästa hus är fräschare invändigt så kanske man behöver fixa hela trädgården med trädäck samt uterum vilket i slutändan antagligen är dyrare än tapetsering och övrigt invändigt.
    Men jaja vi får se!

• muggles

EA: jag är helt med på dina argument, och håller med om dem. Men jag menar att om magkänslan var rätt så skulle du inte ens argumentera utan du skulle ha köpt! Äh, det visar sig om det är huset som är menat för er el inte...

• muggles

EA: förresten, om ingen lägger ett bud men ni ändå vill buda så buda för 17 ett skambud! Lägg er under utg.priset i så fall. Många börjar tydligen buda på utg.priset för de tror inte man kan lägga skambud men det kan man ju om ingen annan är intresserad.

• Fru E

Mugglan-vår plan är att lägga oss minst 250 000 under utgångspris med motivationen att det är väldigt många oavslutade projekt inomhus och inte underhållet

• start september

EA,

vi är inne på vårt andra hus nu. Om ni är sådana att ni vill ha det på ert eget sätt och ändå gör om det som inte är helt perfekt så är säkert ett hus som är taffligt gjort vad gäller ytskikt inte så dumt. Vi har köpt sådant som för ögat är fint och där priset därför gått upp en del men ändå gjort om allt i slutändan, det blir inte heller så ekonomiskt alla gånger.

Så det beror på hur mycket ni vill och kan fixa/är beredda att lägga på det ekonomiskt som avgör om det är värt att köpa det som är i sämre skick.

Vad man ska vara noggrann med att tänka igenom på förhand är såklart läget och vädersträcken, ev fukt, grund, tak, radon och sådant som är svårt eller jättedyrt att ordna.

Sen måste magkänslan ändå finnas där, man trivs inte automatiskt för att det är ett fynd tyvärr.

Lycka till!

• fru AM

Muggles: skrattade högt när du skrev att du i smyg spanat in andras bröstvårtor för att kolla storlek! Vi kanske ska ha en specialavdelning i galleriet? "Peeping Nipples"

Amning är verkligen en trixig ekvation - förutom teknik som är A och O så spelar känslostyrda hormoner så mycket in också. Är man stressad så märks det direkt på flöde och mängd. Går det dåligt blir man än mer stressad och så är den onda cirkeln i rullning om man säger så. Jag har verkligen haft tur som inte haft så mkt problem med detta - men jag lider och känner verkligen med er som kämpat och kämpar!

• BrudSommar2006

Telis, aha så du ammar inte alls nu då, han får bara flaska?

Vad det gäller tvåplans så blir det nog bra när barnen är äldre men nu är de ju för små för att vara i sina rum själva så det blir ju lekstuga av vardagsrummet. Plus att om jag ligger i sängen och ammar på övervåningen blir det helt omöjligt att kommunicera med maken som befinner sig på bottenvåningen om jag skulle behöva assistans med något.

Har snart glömt hur det var när man hade två händer att skriva med...

• BrudSommar2006

Telis, säger de att du kommer att bli tvungen att ha amningsnappen hela tiden eller bara nu i början?

Gissar att det gått så bra med Astrid nu för att jag har bättre koll.

• BrudSommar2006

Grattis Muggles och Frejis!

• nennesjuttioåtta

hej hej!!!!
    Mätt på semla och installerad i nya lokalen.

EA
    vet inte direkt skillnaden i för/nackdel på långa och korta metoden eftersom jag bara kört långa. Lappis körde sista med korta va? Du slipper ju klimakteriet och hela proceduren blir kortare, men jag trodde det var tvärtom, att de flesta gör långa metoden.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter