• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Snorkfröken77

Grattis till dagens födelsedagsbarn!

Håller tummarna hårt för Snailys äggskörd!

Lappis - Jag tycker det är mycket intressantare att läsa om dina sjal/örhänge-problem än om barnvagnar så snälla sluta inte! Det är ju det jag gillar med den här tråden att det är så blandat Vore det inte snyggt med en sjal i thaisiden i någon stark färg som bröt av det svarta under middagen? Borde vara jättesnyggt på dig (säger jag som bara sett dig på dina foton här på BT) Det borde väl finns i affärer med lite mer festbetoning på, kanske någon bröllopsbutik?

Telis - Hoppas det ordnar sig med Televinkens sovovanor, måste säga att jag aldrig ens hört talas om detta förut, alltid får man lära sig något nytt! *kram*

• Snorkfröken77

Apropå sjalar - AM - Köpte du 6000krssjalen? du har ingen länk du vill inboxa?

Blev inget av mitt rosa Mulberry-inköp, nu har jag istället fastnat totalt för en gammal Mulberrymodell i en viss färg, så dumt! Kan ju dröja hur länge som helst innan någon sådan dyker upp och då vill man ju att den ska vara i bra skick. Men jag känner ett STORT behov att att köpa något dyrt och lyxigt (läs handväska) till mig snart eftersom jag tror att jag inte kommer vilja unna mig det längre fram...
    Dagens i-landsproblem *generad*

• Lapinette

Snorkis - gillar när personer har i-landsproblem ... så det inte enbart är jag som har det .

Ska prova med lite andra sjalar jag har hemma. Har en förkärlek till chiffong men min vita bröllopssjal känner jag inte för att färga ned och en annan jag använt när vi gått på bröllop är mycket stark rosa och orange ... tror inte den funkar (båda inköpta i Frankrike!).

• Snorkfröken77

EA - Jobbigt med husdilemma! Hade ni varit på visning på det här huset? Jag var visserligen bara två visningar, men när jag klev in i vårt hus, kände jag direkt att det var VÅRT hus.

• Fru E

Snorkis-vi har varit på visning på huset med pool och ovanvåning två gånger. Igår var vi och tittade själva på de saker som dykt upp. Det är ett hus som behöver tapetseras om i åtminstone 5 rum, nytt golv i vardagsum, nytt fönster i ett sovrum och sedan lite småfix med lister, dörrfoder etc. Men detta är småsaker (iaf lister, dörrfoder och dörrar) som man kan fixa allt eftersom, måste inte fixas direkt och kostar inte 10 tusentals kronor. Både jag och maken har fastnat för trädgården, poolen, ovanvåningen och planlösningen i stort. Man kan öppna upp ännu mer i köket om man vill det (om ett par år i så fall) för att få det luftigare.

Jag har svårt att känna att det är vårt hus pga det skicka som det är idag tror jag, har svårt att se bortom alla fullösningar och oavslutade projekt som de har i hela huset. Men som maken säger så har det stor potential och vi kan växa i det och få det som vi vill med lite tålamod och något år.

SVÅRT!

• fru AM

Snorkfröken: tack för att du påminde mig om sjalen! Hade helt glömt den ... Hoppas den finns kver. Ska köpa den OM maken gillar den och OM jag inte kan ändra ett plagg jag redan har hemma (tror ändringen går på samma belopp).

• BrudSommar2006

Är inte ikappläst än men Telis, 60 ml är ju hur mycket som helst, det skulle vi aldrig få i Astrid!

EA, vi har alltid velat ha tvåplans och nu har vi fått som vi vill. Fast om någon kan påminna mig varför det ska vara så foffigt får ni gärna göra det för med småbarn ser jag bara fördelar med enplans!

Vickan, här blir man inte insläppt på förlossningen för studiebesök pga infektionsrisker, rs-virus och svininfluensa. Fast genom Auroramottagningen får man komma dit fortfarande. Jaja, roligt är det ju inte men de som får bedövning verkar ju tycka att det är helt ok?

Maken är på väg hem från dagis med Iris, hosta påstår de.

• Fru E

BS-enplanshus kräver större tomtutrymme och i framtiden tycker vi det är skönt att kunna vara på en våning utan att störa barnen när de sover om man har besök på middag etc. Även skönt för gäster att känna att de inte behöver störa oss om de inte vill.

• Telis

Vickan, jag förstår precis vad du går igenom just nu och jag lider med dig! Nu finns det ju inget utrymme för ångerrätt utan trollet måste ut på något sätt så jag hoppas att du kan försöka ta en dag i taget och inte se bortom nästa dag, eller timme om det är så. Jag tror inte att alla måste vara så himla pålästa och förberedda på allting, i ditt fall kanske det bara skrämmer mer och gör att du får ångest i onödan och i förväg? Ha förtröstan bara att allt kommer att ordna sig oavsett hur läskigt och stort det känns nu (lättare sagt än gjort, jag vet!)! Stora stödkramar!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter